تجربه سفر خاص؛ بازدید از معابد باگان

باگان در حاشیه رودخانه ایراوادی در میانمار مرکزی واقع شده است، کشوری که قبلاً به‌عنوان برمه شهرت داشت

تجربه سفر خاص؛ بازدید از معابد باگان

باگان در حاشیه رودخانه ایراوادی در میانمار مرکزی واقع شده است، کشوری که قبلاً به‌عنوان برمه شهرت داشت. در اینجا معابد بودایی، صومعه‌ها و استوپاهای متعددی وجود دارند که زیبایی و ظرافت خاصی دارند. علاوه بر زیبایی‌های متعددی که در اینجا به چشم می‌خورند، شگفتی‌های فرهنگی زیادی نیز برای تجربه در باگان وجود دارند و به همین خاطر نیز به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

بتکده‌ها و معابد باگان

با گذشت هزاران سال و فرسایش ناشی از باد، باران و قدرت عظیم رودخانه ایراوادی که در داخل دشت در مسیر خود پیش می‌رود، باعث شده تا برخی از مکان‌ها به ویرانه تبدیل شوند. با این حال، همچنان معابد و صومعه‌های متعددی در اینجا وجود دارند که مطمئناً بازدید از آن‌ها برای هر بازدیدکننده‌ای جالب‌توجه خواهد بود. ساختمان‌هایی که به‌خوبی حفظ شده و مورد بازسازی قرار گرفتند نیز جزو محترم‌ترین، معروف‌ترین و در نتیجه پربازدیدترین مکان‌ها به شمار می‌روند.

بالن‌سواری در باگان

بدون شک یکی از تجربه‌های ماندگاری که به هنگام سفر در باگان می‌توانید آن را تجربه کنید، بالن‌سواری است. بالن‌سواری در ابتدای روز انجام می‌شود و بازدیدکنندگان را در بالای دشت پر از معابد و بتکده‌ها به پرواز در می‌آورد. با بالن‌سواری در اینجا علاوه بر تجربه‌ای متفاوت می‌توان از تماشای مناظر زیبای باگان و معابد متعدد آن از نمایی متفاوت لذت برد.

باگان قدیم و جدید و کوه‌های اطراف آن

دشت باگان بخشی از حوزه آبریز برمه مرکزی است که پهنه‌ای از زمین صاف است که بیشتر طول میانمار از شمال به جنوب را در بر می‌گیرد و دو منطقه کوهستانی نیز آن را احاطه کرده‌اند. در سمت غرب، رشته کوه آراکان واقع شده و در سمت شرق نیز تپه‌های شان و کارن دیده می‌شوند. دشت باگان در یک پیچ رودخانه ایراوادی واقع شده و در آنجا معابد بسیار زیادی ساخته شده‌اند.

مناطقی که بازدیدکنندگان علاقه بیشتری به بازدید از آن دارند، باگان قدیمی، باگان جدید، شهر نیائونگ و پارک ملی کوه پوپا است. در هر کدام از این مکان‌ها نیز امکانات رفاهی متفاوتی وجود دارند و همین نیز باعث شده تا تجربه متفاوتی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان بیاورند.

باگان قدیم منطقه‌ای ساکت و آرامش‌بخش است که در ساحل رودخانه ایراوادی واقع شده و بسیاری از معابد از جمله معبد برجسته آناندا و همچنین بتکده شویسانداو در آنجا وجود دارند. اینجا فضایی بومی دارد و بسیاری از هتل‌های برجسته را می‌توان در آنجا پیدا کرد.

باگان جدید همان‌طور که از نامش پیدا است، فضایی مدرن‌تر نسبت به باگان قدیم دارد و در فاصله پنج کیلومتری از جنوب باگان قدیم واقع شده است اما همچنان در ساحل رودخانه ایراوادی قرار گرفته است. بسیاری از هتل‌ها و امکانات رفاهی ارزان و جدید را می‌توان در اینجا پیدا کرد.

شهر نیائونگ شهری شلوغ است که در فاصله پنج کیلومتری از شمال باگان قدیم واقع شده و در مسیر رفت و آمد به فرودگاه، ایستگاه قطار، اتوبوس و همچنین کشتی‌ها قرار دارد. در اینجا رستوران‌ها و هتل‌های بسیار خوبی وجود دارند که در نزدیکی آن‌ها نیز بتکده‌های متعددی به چشم می‌خورند.

کوه آتشفشانی پوپا نیز در فاصله پنجاه کیلومتری از جنوب شرقی باگان و در مرکز پارک ملی کوه پوپا واقع شده است. در این پارک ملی معابد متعددی وجود دارند و مشهورترین آن‌ها نیز معبدی است که در بالای پلاگین آتشفشانی شکل گرفته توسط این کوه در گذشته قرار دارد. این کوه آتشفشانی در فاصله سه کیلومتری واقع شده و مشرف به دشت است.

هتل‌های باگان

در حال حاضر بیش از 50 هتل در باگان وجود دارند که متناسب با همه مسافران، امکانات رفاهی مقرون‌به‌صرفه تا لوکس را ارائه می‌کنند. در اینجا حتی ممکن است هتل‌های مقرون‌به‌صرفه نیز استخرهای شنا داشته باشند و همین نیز باعث می‌شود تا در سفر خود بتوانید استراحت کنید و از تماشای مناظر لذت ببرید.

آب‌وهوای باگان

آب‎‌وهوای باگان همانند بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیایی به دو فصل خشک و بارانی تقسیم می‌شود. در فصل خشک، بازدیدکننده‌های بیشتری در باگان حضور دارند و این در حالی است که در فصل بارانی، جمعیت کمتری به چشم می‌خورند. فصل خشک از ماه نوامبر شروع شده و تا ژانویه ادامه دارد و بهترین زمان سفر به اینجا به شمار می‌رود. از ماه فوریه به بعد نیز دما و رطوبت هوا افزایش پیدا می‌کنند و ماه آوریل نیز شروع فصل بارانی در باگان است. باران در ماه اوت بسیار بیشتر می‌شود و دو ماه بعدی نیز پربارش‌ترین ماه‌های سال هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان