این پیکاپ برقی کوچک تویوتا می‌تواند کابوس Maverick باشد

تویوتا تمام تلاش خود را برای Japan Mobility ۲۰۲۳ انجام می‌دهد. این خودروساز با مفاهیمی از جمله یک کامیونت پیکاپ برقی به نام EPU که خیلی از تولید فاصله ندارد، در آنجا حضور خواهد داشت. آیا این می‌تواند پیش نمایشی از Tacoma EV آینده باشد؟

این پیکاپ برقی کوچک تویوتا می‌تواند کابوس Maverick باشد

تویوتا تمام تلاش خود را برای Japan Mobility 2023 انجام می‌دهد. این خودروساز با مفاهیمی از جمله یک کامیونت پیکاپ برقی به نام EPU که خیلی از تولید فاصله ندارد، در آنجا حضور خواهد داشت. آیا این می‌تواند پیش نمایشی از Tacoma EV آینده باشد؟

پیکاپ برقی کوچک تویوتا

تویوتا آن را یک “مفهوم کامیونت پیکاپ میان سایز نسل بعدی” می‌نامد، اما اعداد کاملاً مطابقت ندارند. تویوتا در اعلامیه خود اعلام کرده است که EPU کمی بیش از 16 فوت طول دارد و روی یک فاصله‌ی بین دو محور 132 اینچی سوار می‌شود که بیشتر با کامیون‌های کوچکی مانند Ford Maverick مطابقت دارد. عرض 6 فوتی و ارتفاع کمی کمتر از 6 فوتی آن نیز آن را در بخش کوچکتری قرار می‌دهد. از ساختار مونوکوک نیز مانند Maverick استفاده می‌کند و یک چهار درب کوچک با فضای کافی برای پنج نفر است.

پیکاپ برقی کوچک تویوتا

پیکاپ برقی کوچک تویوتا

پیکاپ برقی کوچک تویوتا

پیکاپ برقی کوچک تویوتا

البته‌ در مورد آنچه زیر کاپوت است، تفاوت قابل توجهی وجود دارد. در این مورد، تویوتا در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد پیشرانه EPU ندارد، به جز اینکه می‌گوید برقی است. به این معنی که شما چیزی زیر کاپوت پیدا نخواهید کرد، اما تایرهای آفرود نشان می‌دهند که یک پیشرانه دو موتوره بخشی از معادله است.

نمی‌توان انکار کرد که در دنیای مفاهیم عجیب و غریب، این یکی به تولید نزدیک‌تر از اکثر موارد به نظر می‌رسد. در میان چیزهای دیگر، EPU با یک فضای داخلی کامل با نمایشگر دیجیتال واحد که شامل عملکردهای اطلاعات سرگرمی راننده و مرکز است ارائه می‌شود. این بخشی از یک داشبورد پله‌ای با نیمه پایینی صاف و یک یوغ برای راننده است. به نظر بسیار تولید محور می‌رسد، و با نگاه کردن به بیرون، یک تخت کوچک در عقب با یک درب عقب مدولار می‌بینیم که می‌تواند در دو قسمت در صفحه افقی تقسیم شود، که فضای بیشتری را در تخت برای حمل اقلام بلندتر ایجاد می کند – نشانه دیگری از اینکه تویوتا Maverick را در ذهن دارد.

پیکاپ برقی کوچک تویوتا

پیکاپ برقی کوچک تویوتا

پیکاپ برقی کوچک تویوتا

پیکاپ برقی کوچک تویوتا

و چرا برند ژاپنی نباید به کامیونت کوچک فورد فکر کند؟ تقاضا برای Maverick از زمان معرفی آن قوی بوده است و Hyundai Santa Cruz تنها رقیب واقعی آن است. در حالی که سایر برندها روی کامیونت‌های برقی تمام اندازه کار می‌کنند، غافلگیر کردن یک پیکاپ کوچک برای عرضه نسل بعدی می‌تواند دیگران را غافلگیر کند.

EPU به همراه چندین مفهوم دیگر تویوتا، از جمله Land Cruiser Se، در نمایشگاه Japan Mobility در توکیو به نمایش گذاشته خواهد شد. درهای نمایشگاه در تاریخ 26 اکتبر به روی عموم باز می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان