بهترین زمان برای سفر به کانادا

کانادا یکی از کشورهای برجسته جهان به شمار می‌رود که می‌تواند تجربه فرهنگ بومی، ماجراجویی‌های فضای باز مهیج و خیابان‌های شهری شلوغ را به بازدیدکنندگان ارائه بدهد و یکی از دو کشور جهان است که با سه اقیانوس متمایز ارتباط دارد

بهترین زمان برای سفر به کانادا

کانادا یکی از کشورهای برجسته جهان به شمار می‌رود که می‌تواند تجربه فرهنگ بومی، ماجراجویی‌های فضای باز مهیج و خیابان‌های شهری شلوغ را به بازدیدکنندگان ارائه بدهد و یکی از دو کشور جهان است که با سه اقیانوس متمایز ارتباط دارد. همین نیز باعث شده تا کانادا یک مقصد چهار فصل ایده‌آل باشد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین زمان برای سفر به کانادا بپردازیم.

با توجه به نوع ماجراجویی و سفری که شما قصد دارید در کانادا سپری کنید، فصل‌های معمولاً به‌صورت زیر توصیف می‌شوند.

فصل اوج گردشگری: از ماه ژوئن تا میانه ماه سپتامبر به‌عنوان فصل اوج گردشگری شناخته می‌شود و بهترین زمان برای کوهنوردی، دوچرخه‌سواری، تماشای حیات‌وحش و گشت‌وگذار در دریاچه‌ها است.

فصل میانه: از ماه آوریل تا مه بهترین زمان برای تماشای گل‌های بهاری و از میانه سپتامبر تا اکتبر بهترین زمان برای تماشای رنگ‌های خارق‌العاده پاییزی است.

فصل رکود گردشگری: از ماه نوامبر تا مارس گردشگری در پایین‌ترین سطح خود در کانادا قرار دارد اما همچنان بهترین زمان برای اسکی سواری و ماجراجویی‌های زمستانی است.

CHRISTIANNAFZGER/GETTY IMAGES

CHRISTIANNAFZGER/GETTY IMAGES

بهترین زمان برای سفر به کانادا برای اسکی و تفریحات زمستانی

با اینکه فصل رکود گردشگری در کانادا فصل زمستان است اما این زمان برای کسانی که به دنبال اسکی سواری و تفریحات زمستانی هستند، می‌تواند بسیار جذاب و جالب‌توجه باشد. ماه ژانویه و مارس بهترین زمان برای تفریحات زمستانی به شمار می‌روند، چراکه برف‌ها عمیق هستند و آفتاب خوبی می‌تابد. علاوه بر اسکی سواری و اسنوبوردینگ، ماه دسامبر تا مارس بهترین زمان برای ماهیگیری یخی، پیاده‌روی با کفش برفی، اسکی کراس کانتری و همچنین لذت بردن از جشنواره‌های زمستانی است.

RORY FULLER/TRAVEL + LEISURE

RORY FULLER/TRAVEL + LEISURE

بهترین زمان برای سفر به کانادا برای پیاده‌روی و کوهنوردی

کانادا طولانی‌ترین شبکه مسیرهای پیاده‌روی تفریحی و چندمنظوره را در جهان دارد و مسیر ترانس کانادا به طول 15000 مایل نیز شامل مسیرهای ساحل به ساحل است که در فصل تابستان می‌توان به‌خوبی از آن‌ها لذت برد. در ماه ژوئیه و اوت هیچ برفی در مسیرها وجود ندارد و زمان بسیار خوبی برای پیاده‌روی و کوهنوردی است و این در حالی است که هوا گرم‌تر است. فصل بهار از آوریل تا ژوئن نیز حشرات زیادی در طبیعت وجود دارد و باران زیادی می‌باید.

بهترین زمان برای سفر به کانادا برای تماشای شفق قطبی

شفق قطبی یا نورهای شمالی از جمله شگفتی‌های خیره‌کننده و تماشایی طبیعت به شمار می‌روند که در شب‌های زمستانی به بهترین شکل دیده می‌شوند. با اینکه این پدیده در کانادا نیز دیده می‌شود اما برای اینکه شانس بیشتری در دیدن آن‌ها داشته باشید، بهتر است که به مناطق شمالی‌تر بروید. در مناطق شمالی، پدیده خورشید نیمه‌شب در تابستان رخ می‌دهد ولی در زمستان، پدیده شب زمستانی شکل می‌گیرد که در آن، خورشید به‌ندرت از خط افق بالاتر می‌آید و همین نیز باعث می‌شود تا کل روز تیره و تاریک باشد. به همین خاطر نیز از اواخر پاییز تا اواخر زمستان بهترین زمان برای تماشای شفق قطبی است.

RORY FULLER/GETTY IMAGES

RORY FULLER/GETTY IMAGES

بهترین زمان برای سفر به کانادا برای تماشای حیات‌وحش

کانادا خطوط ساحلی متعددی دارد که در برخورد همیشگی با امواج سه اقیانوس متمایز قرار دارند و این در حالی است که توپوگرافی استان‌های آن با یکدیگر متفاوت هستند و همین نیز باعث شده تا کانادا حیات‌وحش متنوع و غنی‌ای داشته باشد. چه در اقیانوس آرام باشد و چه در اقیانوس قطب شمالی یا اقیانوس اطلس، آبزیان، خرس‌ها و موجودات دریایی متعددی در این کشور به چشم می‌خورند.

از ماه ژوئن تا سپتامبر بهترین زمان در شمال کانادا برای تماشای برخی از گونه‌های نادر و شگفت‌انگیز ساکن این کشور به شمار می‌رود. در این زمان، این منطقه در پر جنب و جوش‌ترین وضعیت خودش قرار دارد و گونه‌های متعددی از نقاط مختلف به اینجا می‌آیند تا از روزهای طولانی و منابع غذایی فراوان تابستانی بهره ببرند.

در ساحل غربی کانادا نیز شگفتی‌های طبیعی زیادی وجود دارند که یکی از آن‌ها مهاجرت ماهی‌های سالمون است که از اواخر ماه اوت تا اواخر اکتبر جریان دارد و در آن زمان، ماهی‌ها از اقیانوس به سرمنشاء رودخانه‌ها سفر می‌کنند. همین نیز باعث جلب توجه خرس‌های گریزلی و خرس‌های سیاه می‌شود.

A&J FOTOS/GETTY IMAGES

A&J FOTOS/GETTY IMAGES

بهترین زمان برای سفر به کانادا برای تماشای درختان رنگارنگ

پاییز توسط بسیاری از کانادایی‌ها به‌عنوان فصلی محبوب و جذاب شناخته می‌شود چراکه جشنی از برداشت‌های فراوان، تغییر فصل و تغییر رنگ شاخ‌وبرگ درخت‌ها و شکل‌گیری مناظری بسیار زیبا و تماشایی است. مطمئناً تماشای بازتاب رنگارنگ زیبا و خیره‌کننده درختان در داخل آب رودخانه‌ها و دریاچه‌ها بسیار هیجان‌انگیز است.

در بخش‌های شمالی کاناداها و همچنین کوه‌ها و دشت‌های آن، فصل پاییز بسیار کوتاه است و ممکن است تنها سه هفته طول بکشد. در حالی که درختان در این مدت و با پس زمینه کوه‌های راکی سایه‌ها و رنگ‌های طلایی زیبایی به خود می‌گیرند، پیش‌بینی زمان تغییر رنگ درختان و برنامه‌ریزی برای سفر برای تماشای این زیبایی بسیار دشوار است.

برای تماشای فصل پاییز و تغییر رنگ درختان در پاییز بهتر است که به شهرهای آنتاریو و کبک بروید تا فرصت و شانس بیشتری برای تماشای این زیبایی‌ها داشته باشید چراکه در این شهرها، پاییز حداقل دو ماه یعنی ماه‌های سپتامبر و اکتبر را شامل می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان