چطور سفری رایگان را تجربه کنیم؟

تجربه سفری رایگان یا با حداقل هزینه در ابتدا بسیار دور از انتظار و حتی غیرممکن به نظر می‌رسد اما این در حالی است که انجام این کار امکان‌پذیر است و افرادی هستند که به‌صورت رایگان به نقاط مختلف سفر می‌کنند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی راهکارهایی بپردازیم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به‌صورت رایگان سفر کنید.

چطور سفری رایگان را تجربه کنیم؟

تجربه سفری رایگان یا با حداقل هزینه در ابتدا بسیار دور از انتظار و حتی غیرممکن به نظر می‌رسد اما این در حالی است که انجام این کار امکان‌پذیر است و افرادی هستند که به‌صورت رایگان به نقاط مختلف سفر می‌کنند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی راهکارهایی بپردازیم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به‌صورت رایگان سفر کنید.

پیوستن به گروه‌ها و برنامه‌های داوطلبانه

1. کار در مزارع ارگانیک

فرصت‌های گسترده جهانی در مزارع ارگانیک که به اختصار wwoof نام دارد، در ازای کار در یک مزرعه به افراد اقامت و غذای رایگان می‌دهد. این گروه در 53 کشور جهان امکانات و گزینه‌های مختلفی را ارائه می‌دهد و این به معنای آن است که شما می‌توانید در ازای زمان و انرژی خودتان به کشورهای مختلف و به‌صورت رایگان سفر کنید.

2. پیوستن به سپاه صلح

سپاه صلح فرصت‌های سفر دو ساله‌ای را ارائه می‌دهد که شامل سفر به مناطق مختلفی از سراسر جهان از جمله آسیا و آمریکای جنوبی است. در این سفر شما می‌توانید مبلغ اندکی را نیز به‌عنوان درآمد خود به دست بیاورید. همه افراد می‌توانند برای این فرصت سفر رایگان درخواست بدهند.

3. پیوستن به گروه رفاه

گروه داوطلبان برای رفاه که به اختصار VFP شناخته می‌شود، شامل مأموریت‌های کوتاه و طولانی مدت است. اگر شما به دنبال یک سفر داوطلبانه کوتاه هستید، پس با پیوستن به این گروه می‌توانید از این فرصت بهره ببرید.

4.  پیوستن به برنامه داوطلبان ملل متحد

به‌عنوان یک داوطلب سازمان ملل متحد شما می‌توانید به هر منطقه از جهان سفر کنید و این در حالی است که تمام مخارج سفر شما پرداخت می‌شوند. شما در این سفر همچنین می‌توانید از کمک هزینه و مزایای مختلف نیز استفاده کنید. سازمان ملل متحد معمولاً افرادی که در زمینه‌های خاص تجربه دارند را به این سفرها اعزام می‌کند.

5. داوطلب شدن برای جمع‌آوری کمک مالی

اگر شما می‌توانید مقدار قابل‌توجهی از وقت خودتان را صرف کنید، پس می‌توانید به‌عنوان جمع‌آوری کننده کمک مالی به‌صورت داوطلبانه به سازمان‌های مختلف بپیوندید. این سازمان‌ها هزینه‌های اتاق و همچنین پرواز شما را پرداخت خواهند کرد. سعی کنید برای انجام این کار به سراغ سازمان‌های بومی و همچنین مدارس و جوامع مختلف بروید. با این کار نه‌تنها می‌توانید به نقاط مختلف سفر کنید بلکه با جمع‌آوری کمک مالی می‌توانید به افراد زیادی کمک کنید.

6. کوچ سرفینگ

کوچ سرفینگ یکی از راهکارهای بسیار خوب و مهم برای سفر رایگان به شمار می‌رود. در مقصد مورد نظر خود می‌توانید کسانی که قادر به ارائه این فرصت هستند را پیدا کنید و سپس از اقامتی رایگان در خانه‌های آن‌ها لذت ببرید. در وب سایت کوچ سرفینگ می‌توانید بهترین ارائه‌دهنده را پیدا کنید که امنیت آن‌ها برای میزبان و مسافر تأیید شده است.

7. تبدیل شدن به یک فریلودر

فریدلور جهانی یکی از وب‌سایت‌های دیگر در بخش گردشگری به شمار می‌رود که افراد با ثبت نام در آن می‌توانند به خانه افراد دیگر بروند و از میزبانی آن‌ها استفاده کنند. البته کسانی که ثبت نام می‌کنند باید ظرف شش ماه از عضویت خود میزبان مهمان‌ها نیز باشند.

8. عضو شدن در سرواس

سِرواس یکی دیگر از گروه‌های فعال در حوزه گردشگری است که یک گروه تبادل فرهنگی به شمار می‌رود و نزدیک به 50 سال قدمت دارد و به تأیید سازمان ملل متحد نیز رسیده است. این گروه شبکه‌ای از افراد و مکان‌های تأیید شده و خارق‌العاده است. قبل از اینکه عضویت افراد در این گروه تأیید شود، با آن‌ها به شیوه‌ای درست مصاحبه می‌شود.

9. پیوستن به باشگاه میزبانی

گروه Hospitality Club یکی دیگر از برنامه‌های تبادل فرهنگی است که به طور کامل بر بستر اینترنت است. اعضای این وب سایت قبل از اینکه بتوانند از امکانات استفاده کنند، مورد بررسی قرار می‌گیرند و پاسپورت، حساب بانکی و همچنین بازخورد آنلاین آن‌ها بررسی می‎‌شود.

10. فعالیت به‌عنوان ارائه دهنده تور گروهی

اگر شما توانایی سازماندهی سفرهای گروهی را در اختیار دارید، می‌توانید رهبر سفری گروهی شوید و از مزایای مختلف آن بهره ببرید. با این کار شما می‌توانید به نقاط مختلف بروید ولی نیاز است که هر مرحله از سفر را به‌خوبی برنامه‌ریزی کنید و مراقبت اعضای گروه باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان