Space Mobility؛ آفرود جدید تویوتا با چهار موتور الکتریکی

تویوتا Space Mobility؛ خودروی آفرود جدید با چهار موتور الکتریکی که به معنای واقعی کلمه از این دنیا خارج است.

Space Mobility؛ آفرود جدید تویوتا با چهار موتور الکتریکی

تویوتا Space Mobility؛ خودروی آفرود جدید با چهار موتور الکتریکی که به معنای واقعی کلمه از این دنیا خارج است.

خودروی Space Mobility دارای فرمان چهار چرخ و توانایی بالا رفتن از تخته سنگ‌های بزرگ است. نمایشگاه خودروی توکیو که برای سال 2023 با نام Japan Mobility Show تغییر نام داده است، قرار است بزرگترین نمایشگاه خودروی سال‌های اخیر باشد. تقریباً تمام خودروسازان داخلی ژاپن از جمله تویوتا با خودروی لندکروزر برقی و یک پیکاپ کوچک که می‌تواند رقیب فورد Maverick باشد، حضور پررنگی در این نمایشگاه خواهند داشت. در حالی که تمام خودروهای دیگر این نمایشگاه برای استفاده در جاده‌های عمومی در نظر گرفته شده‌اند، این نمونه اولیه آفرودر یک خودروی برقی دو نفره است که برای استفاده در فضا طراحی شده است.

خودروی آزمایشی تویوتا Space Mobility دارای فرمان چهار چرخ و یک موتور الکتریکی برای هر چرخ است. این خودرو قادر به بالا رفتن از تخته سنگ‌هایی با ارتفاع تقریباً 50 سانتی متر است و همچنین می‌تواند از شیب 25 درجه‌ای بالا برود. تویوتا این خودرو را به عنوان یک نمونه اولیه معرفی می‌کند که برای استفاده واقعی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. درس‌های آموخته شده از این خودرو سپس به سایر خودروهایی که برای استفاده در ماه طراحی شده اند، مانند Lunar Cruiser، اعمال خواهد شد.

Space Mobility که برای “محیط‌های بی رحم فرازمینی” ایجاد شده است، به طور قابل پیش بینی کوچک است، زیرا باید در زمین‌های ناهموار چابک و سریع باشد. تویوتا می‌گوید این خودرو تنها 3460 میلی متر طول دارد که آن را کمی از خودروهای kei بلندتر می‌کند. این خودروی برقی غیرعادی با کابین باز و لاستیک‌های بزرگ دارای عرض 2175 میلی متر و ارتفاع 1865 میلی متر است.

Lunar Cruiser و Space Mobility تنها پروژه‌های تویوتا برای فضا نیستند. در ابتدای ماه جاری، تویوتا از خودروی Baby Lunar Cruiser با الهام از طراحی FJ40 و تایرهای بدون هوا رونمایی کرد. این خودرو نیز دارای موتورهای درون چرخ بود و برای “فتح زمین های ناهموار در زمین و فراتر از آن” طراحی شده بود.

لازم به ذکر است که هیوندای نیز با طراحی خودروی ماه نورد خود که از قطعات استفاده شده در مدل‌های معمولی هیوندای و کیا استفاده خواهد کرد، به دنبال فتح ماه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان