آنجلینا جولی: بمباران غزه توجیه ندارد

آنجلینا جولی بازیگر برنده اسکار به جنگ اخیر در خاورمیانه پرداخت و گفت بمباران مردم بی دفاع غزه که بدون آب و غذا مانده اند، توجیهی ندارد.

«آنجلینا جولی» بازیگر برنده اسکار به جنگ اخیر در خاورمیانه پرداخت و گفت بمباران مردم بی دفاع غزه که بدون آب و غذا مانده اند، توجیهی ندارد.

به گزرش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، این بازیگر برنده اسکار در اینستاگرام خود نوشت: «من هم مانند میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، هفته‌های گذشته را به خاطر مرگ بسیاری از غیرنظامیان بی‌گناه، بیمار و عصبانی در اندوه گذراندم و در این فکر بودم که چگونه می‌توانم بهترین کمک را انجام دهم. من نیز برای بازگشت فوری و ایمن هر گروگان و برای خانواده هایی که درد غیرقابل تصوراز دست دادن یکی از عزیزان را تحمل می کنند، دعا می کنم. مهمتر از همه، کودکان کشته شدند و بسیاری از کودکان اکنون یتیم شده اند»

وی ادامه داد: «آنچه در اسرائیل اتفاق افتاده، نمی‌تواند بمباران افراد غیرنظامی در غزه را توجیه کند، افرادی که جایی برای رفتن، دسترسی به غذا یا آب ندارند و حتی حق اولیه انسان برای عبور از مرز برای پناه‌جویی را نیز ندارند». 

جولی به مدت 20 سال با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد کار می کرد و در حمایت از آوارگان اجباری در سراسر جهان فعالیت می کرد. او ابتدا در سال 2001 به عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل متحد و سپس در سال 2012 به عنوان فرستاده ویژه منصوب شد. سال گذشته، او از سمت خود در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل استعفا داد و در آن زمان گفت که می‌خواهد به مجموعه گسترده‌تری از مسائل بشردوستانه و حقوق بشر بپردازد.

در بیانیه جولی آمده است: «تمرکز من بر افرادی است که به دلیل خشونت در هر شرایطی آواره شده اند. غزه بیش از دو میلیون نفر جمعیت دارد (نیمی از آنها کودک) که نزدیک به دو دهه است که در محاصره شدید زندگی می کنند، علاوه بر دهه ها سال آوارگی و بی تابعیتی.

وی افزود: «کامیون‌های کمکی که وارد می‌شوند تنها کسری از آن چیزی است که مورد نیاز است و بمباران‌ها هر روز نیازهای بشردوستانه جدید را ایجاد می‌کنند. محرومیت از کمک، سوخت و آب به طور دسته جمعی مردم را مجازات می کند. بشریت خواستار آتش بس فوری است.»

«جولی« در پایان بیانیه خود خاطرنشان کرد که به کمک های مالی خود به تلاش های امدادی پزشکی ادامه می دهد و حمایت از کار پزشکان بدون مرز را انتخاب کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان