نیسان قصد دارد خودروهای الکتریکی ارزان‌تری را به بازار عرضه کند

مدیرعامل نیسان، ماکوتو اوچیدا، در نمایشگاه خودرو ژاپن اعلام کرد که به زودی خودروی الکتریکی مقرون‌به‌صرفه‌تری را معرفی خواهد کرد.

نیسان قصد دارد خودروهای الکتریکی ارزان‌تری را به بازار عرضه کند

مدیرعامل نیسان، ماکوتو اوچیدا، در نمایشگاه خودرو ژاپن اعلام کرد که به زودی خودروی الکتریکی مقرون‌به‌صرفه‌تری را معرفی خواهد کرد.

نیسان سابقه خوبی در فروش خودروهای مقرون‌به‌صرفه در سراسر جهان و در ایالات متحده دارد. هر نسل از نیسان لیف یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروهای الکتریکی موجود در بازار بوده است، در حالی که نیسان ساکورا که یک خودروی Kei فوق‌العاده کوچک است، از زمان عرضه در سال گذشته، پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی در بازار داخلی ژاپن بوده است. اما نیسان لیف فعلی در حال توقف تولید است و کسی خارج از ژاپن نباید انتظار داشته باشد که خودروهای Kei به بازارهای دیگر عرضه شوند. بنابراین چه زمانی است که خودروهای الکتریکی نیسان برای همه مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌شوند؟

مدیرعامل نیسان، ماکوتو اوچیدا

مدیرعامل نیسان، ماکوتو اوچیدا

مدیرعامل نیسان، ماکوتو اوچیدا، این هفته در نمایشگاه خودرو ژاپن میزگردی با رسانه‌ها برگزار کرد و به موضوعاتی از جمله ادامه توسعه فناوری باتری حالت جامد در شرکت و خودروهای مفهومی جسورانه (که همه آنها به صورت تئوری الکتریکی هستند) که در نمایشگاه ارائه شدند، پرداخت. همانطور که اغلب در مواقعی که یک مدیرعامل با رسانه‌ها صحبت می‌کند، نظرات اوچیدا به پیام‌رسانی تثب شده نیسان و اطلاعات شناخته شده نزدیک بود، اما او چیزهای جالبی در مورد عرضه خودروهای الکتریکی مقرون‌به‌صرفه به بازار گفت.

اوچیدا بر این باور است که محصولاتی مانند ساکورا در بازار داخلی نیسان به دموکراتیک کردن حمل و نقل الکتریکی کمک خواهند کرد و می‌گوید: «ما می‌توانیم کارهای بسیار بیشتری در ژاپن [برای تشویق] پذیرش خودروهای الکتریکی انجام دهیم.»

اما اگر نیسان قصد داشته باشد به بخش پایین‌تر و گرسنه خودروهای الکتریکی بازار خودرو آمریکا برسد، باید کارهای بیشتری انجام دهد. نیسان لیف هنوز هم برای بسیاری از خانواده‌ها قابل دسترس است، با قیمت‌هایی که از کمی کمتر از 30000 دلار شروع می‌شود. اما شاسی بلند آریا که بزرگ‌تر و تواناتر است، برای نسخه کوچک باتری (63 کیلووات ساعت)، دیفرانسیل جلو، قیمتی در حدود 45000 دلار و برای تریم‌های برتر تا 60000 دلار و بیشتر می‌خواهد. اوچیدا در این مورد گفت: “درآمدهای خانوار در حال افزایش است و مشتریان مایل به پرداخت هزینه بیشتری هستند.”

Nissan Sakura

Nissan Sakura

با این حال، درآمدهای بالاتر همه ماجرا را بیان نمی‌کند. از این گذشته، افزایش نرخ بهره تنها در ایالات متحده به رکورد بالای قیمت خودروها در سال جاری کمک کرده است و خریداران بیشتری از قیمت‌های بالا خسته شده‌اند – که یکی از دلایلی است که آنها اتومبیل‌های قدیمی خود را برای مدت طولانی‌تری از همیشه در جاده نگه می‌دارند. این روندها برای پذیرش خودروهای الکتریکی، آب و هوا و حتی سودآوری نیسان خوب نیستند.

با این حال، امید به عرضه محصولات ارزان‌تر در آینده وجود دارد. اوچیدا در پاسخ به سوالی در مورد خودروهای کوچک‌تر و ارزان‌تر در ایالات متحده، گفت: “ما برنامه‌ای داریم.” مدیرعامل نیسان گفت: “… هزینه خودروهای الکتریکی بیش از حد انتظار ما کاهش یافته است و خودروهای الکتریکی با قیمت “قابل قبول” سریعتر از حد انتظار به بازار عرضه می‌شوند.” اوچیدا همچنین اشاره کرد که سرعت عرضه خودروهای الکتریکی ارزان‌تر “از قبل سریع شده است”.

متأسفانه، این احساسات امیدوارکننده فاقد هرگونه جزئیات واقعی در مورد محصول بود. اوچیدا سخنان خود را در مورد این موضوع با گفتن این جمله به پایان رساند: “لطفا تا زمانی که آماده اعلامیه هستیم صبر کنید.

با توجه به اینکه تسلا در حال حاضر قیمت‌ها را با رکوردی بی‌سابقه کاهش می‌دهد، این اعلامیه اگر زودتر انجام شود، مخاطبان علاقه‌مند بیشتری را پیدا خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان