پورشه خودروهای برقی ممتاز چینی را مسیری مثبت می‌داند

آیا در مورد شرکتی به نام Zeekr شنیده‌اید؟ اگر این اولین باری است که نام آن را می بینید، تنها چیزی که باید در حال حاضر در مورد آن بدانید این است که یک سازنده خودروهای برقی ممتاز و متعلق به Geely است، همان شرکتی که Volvo را نیز در اختیار دارد

پورشه خودروهای برقی ممتاز چینی را مسیری مثبت می‌داند

آیا در مورد شرکتی به نام Zeekr شنیده‌اید؟ اگر این اولین باری است که نام آن را می بینید، تنها چیزی که باید در حال حاضر در مورد آن بدانید این است که یک سازنده خودروهای برقی ممتاز و متعلق به Geely است، همان شرکتی که Volvo را نیز در اختیار دارد. مهمتر اینکه، زیکر در سال 2021 تأسیس شد، مرزها را در زمینه طراحی خودرو با مفاهیم و خودروهای تولیدی جسورانه، مجلل و مدرن جابجا می‌کند و این یکی از بسیاری برندهای چینی است که این کار را انجام می‌دهد.

معلوم شد که این روند طراحی جدید به عنوان یک تحول مثبت در صنعت توسط پورشه دیده می‌شود، زیرا رئیس طراحی آن، مایکل مور، به تازگی اعتراف کرد که این روند بازی را برای خودروسازان قدیمی محافظه کارتر اروپا تغییر می‌دهد.

مور در مصاحبه اخیر با بلومبرگ گفت: «این استارت‌آپ‌ها، بدون هیچ میراثی، می‌توانند کارهایی را کاملاً متفاوت انجام دهند. من در واقع به عنوان یک طراح، آن را یک چیز مثبت می‌دانم، زیرا باعث می‌شود تصمیم‌گیرندگان – یعنی هیئت مدیره – ذهن بازتری داشته باشند.»

اما هدف از برخی از پلاک‌های نمادین فولکس واگن و پورشه چیست؟ بدیهی است که آنها باید به دوران جدیدی از تحرک شخصی منتقل شوند، جایی که با شرکت‌های تازه وارد مانند Zeekr، Nio، Li Auto، Xpeng و سایر شرکت‌های جدید از چین رقابت خواهند کرد. مور این را به روشی استعاری تر بیان می‌کند:

«من همیشه این تصویر را در ذهن دارم از این سنگی که به آینده پرتاب می‌کنید. سوال این است که تا چه حد آن را پرتاب کنم؟ ضربه زدن به آن نقطه شیرین به طور دقیق، رفتن به اندازه کافی به آینده، اما نه خیلی دور، یک چالش واقعی است.»

با وجود اینکه بازار چین با این خودروهای برقی محلی جدید بیشتر و بیشتر چالش برانگیز می‌شود، پورشه از نتایج قوی در این کشور برخوردار است. در شش ماه اول سال، این شرکت مستقر در اشتوتگارت 43832 دستگاه خودرو در جمهوری خلق تحویل داد که نشان دهنده افزایش 8 درصدی نسبت به سال قبل است. تایکان، تنها مدل الکتریکی پورشه که امروزه در حال فروش است، نسبت به نیمه اول سال 2022 شاهد افزایش 46 درصدی بود. در واقع، چین در حال حاضر بزرگترین بازار خودروی جدید پورشه در جهان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان