ترندهای سفر در سال ۲۰۲۴ کدامند؟

با توجه به نتایج نظرسنجی صورت گرفته از بیش از ۲۷۰۰۰ نفر در ۳۳ کشور و منطقه مختلف، مشخص شده که چه مواردی بزرگترین ترندهای سفر در سال ۲۰۲۴ میلادی هستند. در ادامه همراه با ما باشید تا با ترندهای سفر در سال آینده میلادی بیشتر آشنا شوید.

ترندهای سفر در سال 2024 کدامند؟

با توجه به نتایج نظرسنجی صورت گرفته از بیش از 27000 نفر در 33 کشور و منطقه مختلف، مشخص شده که چه مواردی بزرگترین ترندهای سفر در سال 2024 میلادی هستند. در ادامه همراه با ما باشید تا با ترندهای سفر در سال آینده میلادی بیشتر آشنا شوید.

نحوه سفر ما همیشه در حال تغییر است. با بیش از حد گرم شدن برخی از مقاصد گردشگری برای گردشگران و همچنین پیشرفت‌های فناوری، نحوه سفر کردن ما در حال تغییر است و سال آینده میلادی نیز از این تغییرات در امان نیست. با این حال، در این مطلب قرار است به معرفی این تغییرات بپردازیم.

وب سایت رزرو آنلاین Booking.com از جمله وب‌سایت‌های بزرگ و برجسته در زمینه سفر به شمار می‌رود که از 27000 نفر از 33 کشور و منطقه مختلف نظرسنجی کرده و نتایج به دست آمده از این نتایج را به‌عنوان بخشی از گزارش پیش‌بینی سفر در سال 2024 میلادی منتشر کرده است. از تعطیلات هوش مصنوعی تا سفر با افراد غریبه، در ادامه به معرفی بزرگترین ترندهای سفری می‌پردازیم که احتمالاً در سال 2024 رخ می‌دهند.

تأثیر تغییرات آب‌وهوایی روی نحوه سفر

بیش از نیمی از مسافران و گردشگران تغییرات آب‌وهوایی و اینکه چطور این تغییرات روی نحوه برنامه‌ریزی آن‎ها برای تعطیلاتشان در سال 2024 میلادی تأثیر می‌گذارد را مورد توجه قرار می‌دهند.

در سال گذشته میلادی، رکوردهای آب‌وهوایی متعددی با آتش‌سوزی، سیل و موج گرما در بسیاری از مقاصد گردشگری و تعطیلات محبوب اروپایی به ثبت رسیده بود. به‌عنوان مثال، در ماه ژوئیه سال گذشته میلادی، ساردینیا و سیسیل در ایتالیا دمای بیش از 45 درجه سانتیگراد را تجربه کردند.

در نتیجه نیز 56 درصد از افراد بر این باور هستند که با افزایش دما در برخی از مقاصد گردشگری، آن‌ها برای اینکه بتوانند حال و هوای خنک‌تری را تجربه می‌کنند، به دنبال سفر به مکان‌هایی با دمای پایین‌تر هستند.

توجه به میزان انتشار کربن

با این حال، همه آنچه که برای یک سفر انجام می‌دهیم، از پرواز با هواپیما برای رسیدن به مقصد تا خوردن غذا یا اقامت در هتل، همگی انتشار گاز کربن را تشدید می‌کنند. با این حال، چه موضوعی سبب شده که مسافران و گردشگران رفتن به تعطیلات پایدار و با انتشار کربن کمتر را در نظر نگیرند؟ پاسخ بسیاری از افراد، پول بوده است.

تقریباً از هر چهار نفر یک نفر بیان کرده که اگر بودجه سفر بیشتری در اختیار می‌داشتند، مطمئناً سفر پایدار را در نظر می‌گرفتند. سفر پایدار به معنای بازدید از مقاصد گردشگری با محبوبیت کمتر، توجه بیشتر به ردپای کربنی و همچنین صرف کردن پول برای حمایت از اقتصادهای مالی می‌شود.

آیا هوش مصنوعی می‌تواند سفر ما در سال 2024 را برنامه‌ریزی کند؟

وب سایت Booking پیش‌بینی کرده که هوش مصنوعی احتمالاً در سال 2024 نقش بسیار بزرگتری در نحوه سفر ما ایفا خواهد کرد. تقریباً نیمی از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، اظهار داشتند که در استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه‌ریزی سفر آینده خودشان علاقه دارند.

نسل جوان توجه بیشتری به استفاده از این ترند در سفرهای آینده خودشان دارند و این در حالی است که نسل‌های دیگر روش‌های دیگر را برای برنامه‌ریزی سفر خودشان بهتر می‌دانند. با این حال، نسل‌های مسن‌تر اظهار داشتند که اعتماد چندانی به فناوری هوش مصنوعی ندارند و نمی‌خواهند سفر خودشان را بر اساس پیشنهادهای هوش مصنوعی برنامه‌ریزی کنند.

این در حالی است که بسیاری از وب سایت‌‎های رزرو و موتورهای جستجوی سفر در حال حاضر از فناوری هوش مصنوعی برای بهتر کردن تجربه کاربران خود استفاده می‌کنند. وب سایت Booking نیز از ابزار برنامه‌ریزی سفر مبتنی بر چت‌جی‌پی‌تی استفاده می‌کند. Expedia و Skyscanner نیز دیگر وب سایت‌هایی هستند که اخیراً توجهی نسبت به استفاده از هوش مصنوعی در وب سایت و اپلیکیشن خود داشتند.

رشد سفر انفرادی

سفر انفرادی نیز یکی از انواع سفر به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر رشد بیشتری داشته و این روند همچنان ادامه دارد. تقریباً دو نفر از هر پنج شرکت‌کننده این نظرسنجی اظهار داشته که آن‌ها حداقل در شش ماه گذشته سفری انفرادی را تجربه کردند و این در حالی است که سه نفر از پنج نفر نیز در سال گذشته تجربه تعطیلات انفرادی را داشتند. نسل جوان توجه بسیار زیادی به سفر انفرادی دارد و آن‌ها بر این باور هستند که اولویت آن‌ها در سفر در سال 2024 عمیق‌تر کردن ارتباط با خودشان است.

تقریباً دو سوم افراد بیان کردند که هدف آن‌ها در سفر انفرادی، خودشناسی است و وقتی که آن‌ها به سفر می‌روند، به بهترین نسخه از خودشان تبدیل می‌شوند. اما سفر انفرادی لزوماً به معنای ایزوله شدن در یک ساحل منزوی یا گشت‌وگذار در شهری ناشناخته نیست. بسیاری از افراد به‌تنهایی سفر می‌روند و این سفر خودشان را به همراه افراد دیگری و کاملاً غریبه تجربه می‌کنند. بسیاری از افراد اظهار داشتند که دوست دارند سفری انفرادی با تورهای سازماندهی شده را تجربه کنند تا بتوانند با غریبه‌هایی با علایق مشترک آشنا شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان