گرایش هتل‌های اروپایی به سمت سازگاری با محیط‌زیست در سال ۲۰۲۴

صنعت مهمان‌داری و هتل‌داری به دنبال آن است تا سرمایه‌گذاری بیشتر روی فرصت‌ها و خدمات سازگار با محیط‌زیست و پایدار انجام بدهد و در همین راستا نیز هتل‌های پایدار بیشتری ساخته شده‌اند که در ادامه به معرفی کشورهای اروپایی با بیشترین هتل‌های سازگار با محیط‌زیست می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

گرایش هتل‌های اروپایی به سمت سازگاری با محیط‌زیست در سال 2024

صنعت مهمان‌داری و هتل‌داری به دنبال آن است تا سرمایه‌گذاری بیشتر روی فرصت‌ها و خدمات سازگار با محیط‌زیست و پایدار انجام بدهد و در همین راستا نیز هتل‌های پایدار بیشتری ساخته شده‌اند که در ادامه به معرفی کشورهای اروپایی با بیشترین هتل‌های سازگار با محیط‌زیست می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

طبق گزارش سالانه منتشر شده از سوی وب‌سایت Booking، هتل‌داران اروپایی به دنبال وقفه طولانی و رکود ناشی از همه‌گیری کرونا، تابستان سال 2023 را موفقیت خوبی برای خود می‌دانستند و پذیرای مهمانان و گردشگران زیادی بودند. آن‌ها همچنین انتظار دارند که شرایط اقتصادی آن‌ها در شش ماه آینده روند مثبتی داشته باشد. در این گزارش همچنین به مواردی همچون پایداری، غذاهای طبخ شده از منابع محلی و همچنین استفاده از هوش مصنوعی اشاره شده است. در ادامه به کشورهایی می‌پردازیم که به دنبال سرمایه‌گذاری و توسعه بیشتر هتل‌های سازگار با محیط‌زیست در سال 2024 هستند.

هتل‌های اتریش و آلمان به دنبال سرمایه‌گذاری بیشتر روی پایداری

صنعت گردشگری از رشد قطارها گرفته تا مالیات گرفتن از گردشگران برای حفاظت از محیط‌زیست، به دنبال آن است تا رویکرد سبزتری به خود بگیرد. مطالعه و گزارش سالانه وب‌سایت Booking آشکار کرده که محیط‌زیست اولویت اصلی در هتل‌های اتریش و آلمان است. بیش از 75 درصد از هتل‌های اتریش و 63 درصد از هتل‌های آلمان علاقه خودشان به محصولات و خدمات پایدار را بیان کردند.

با این حال، هتل‌های دیگر کشورها نسبت به این مورد علاقه چندانی نداشتند. به طور کلی، هتل‌های بیشتر کشورهای اروپایی علاقه بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری در بخش کارآمدی انرژی و کاهش ضایعات داشتند، خصوصاً به‌خاطر اینکه هزینه‌های انرژی هر ساله در حال افزایش است.

هتل‌های یونان و فرانسه به دنبال جذب گردشگران جوان

هتل‌های کشورهای یونان، فرانسه و اتریش بیشتر سعی دارند تا در سال 2024 میلادی توجه مهمانان و گردشگران جوان را به خودشان جلب کنند. این موضوع در هتل‌های کشورهای شمالگان، ایتالیا و همچنین اسپانیا کمتر به چشم می‌خورد. در آلمان بیشترین تأکید روی جذب گردشگران داخلی است.

هتل‌ها غذاهای گیاهی بیشتری ارائه می‌کنند

در سال 2024 میلادی، هتل‌ها تمرکز بیشتری روی ارائه غذاهای گیاهی دارند چراکه می‌خواهند با ترندهای غذا خوردن افراد همسو شوند. طبق این گزارش، هتل‌داران متوجه افزایش مشتریان خواهان غذاهای گیاهی و بومی شده‌اند و از همین رو، قصد دارند تا غذاهای این چنینی بیشتری را در منوهای خودشان بگنجانند.

تقریباً دو سوم از هتل‌های بررسی شده اظهار داشتند که داشتن گزینه‌های گیاه‌خواری در منوی رستوران‌هایشان بسیار مهم است و 54 درصد نیز سعی دارند تا در هتل و رستوران خودشان انواع غذاهای گوشتی و گیاهی را ارائه کنند که مطابق با میل همه افراد باشد. حدود دو سوم نیز به دنبال آن هستند تا از بسته‌بندی‌های بدون پلاستیک استفاده کنند.

توجه نه چندان زیاد هتل‌ها به هوش مصنوعی

هوش مصنوعی بحث داغ این روزها در صنعت سفر و گردشگری به شمار می‌رود و در سال جاری، موضوع استفاده از هوش مصنوعی در سفر بسیار برجسته بوده است. این در حالی است که هم اکنون بسیاری از گردشگران برای برنامه‎‌ریزی سفر خودشان و همچنین مقایسه قیمت پروازها از ابزار هوش مصنوعی ChatGPT استفاده می‌کنند.

با این حال، هتل‌ها توجه چندان زیادی نسبت به استفاده از هوش مصنوعی ندارند و تعداد هتل‌هایی که از هوش مصنوعی در سال جاری میلادی استفاده کردند به مقدار بسیار اندکی نسبت به سال گذشته افزایش داشته و از هر 10 هتل، 7 مورد اظهار داشتند که قصدی برای استفاده از هوش مصنوعی در آینده ندارند.

هتل‌ها به دنبال ارائه تجربه‌های بومی هستند

این نظرسنجی و بررسی آشکار کرده که در شش ماه آینده، هتل‌های اروپایی علاقه بسیار بالایی به ارائه تجربیات بومی‌تر به مهمانان خودشان را دارند. در حدود 60 درصد از هتل‌داران در اتریش، کشورهای شمالگان، ایتالیا، پرتغال، یونان و فرانسه به دنبال آن هستند تا برای مهمانان تجربه‌های بومی به ارمغان بیاورند و این موضوع را اولویت خودشان قرار دادند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان