این شاهکار خارق‌العاده ساخت چین است/ آیرودینامیک‌ترین خودروی جهان(+عکس)

شرکت چری چندی پیش در رویداد اختصاصی «روز تکنولوژی» برخی از آخرین دستاوردهای خود را به‌نمایش گذاشت. یکی از دستاوردهای این خودروساز چینی کانسپتی مدرن و آیرودینامیک با نام آئرو (Aero) است. این کمپانی ادعا می‌کند کانسپت مذکور ضریب درگی برابر با ۰.۱۶۸ دارد. اگر این ادعا درست باشد، باید گفت چری آئرو آیرودینامیک‌ترین خودروی جهان لقب می‌گیرد.

کانسپت چری آئرو ابعاد نسبتاً بزرگی دارد. طول این مفهومی پیشرفته 5.3 متر و عرض آن برابر با 2.1 متر است. ارتفاع این خودرو 1.4 متر بوده و کف اتاق آن 120 میلیمتر با زمین فاصله دارد.

نکته جالب اینکه ظاهر چری آئرو برخلاف سایر کانسپت‌های آیرودینامیک، خیلی عجیب‌وغریب نیست و شبیه یک پروتوتایپ آماده تولید به‌نظر می‌رسد.

به گزارش دیجیاتو، از لحاظ نمای ظاهری، کانسپت چری آئرو بدنه‌ای سیال و یکدست دارد. برای کاهش میزان مقاومت بدنه در برابر جریان هوا، مهندسان چری آینه‌های جانبی را حذف کرده‌اند و تصاویر اطراف خودرو از طریق دوربین در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

در این کانسپت چینی دستگیره‌های در کشویی هستند و وقتی که خودرو شروع به حرکت‌ می‌کند، دستگیره‌ها با بدنه هم‌سطح می‌شوند. از آنجایی که این کانسپت از پیشرانه برقی سود می‌برد، در دماغه خودرو خبری از جلوپنجره مشبک نیست.

در نمای عقب یک اسپویلر بیرون‌زده از بدنه و دیفیوزر سرتاسری وجود دارد. این دو قطعه با همکاری هم جریان هوا را بدون ایجاد تلاطم به پشت خودرو هدایت می‌کنند. رینگ‌های چری آئرو به قالپاقی مخصوص مجهز هستند.

این قالپاق‌ها نقشی کلیدی در انتقال جریان هوا و جلوگیری از ایجاد تلاطم دارند. برای افزایش جذابیت بصری، این قالپاق‌ها نورپردازی شده‌اند.

این شاهکار خارق‌العاده ساخت چین است/ آیرودینامیک‌ترین خودروی جهان(+عکس)

در رابطه با مشخصات فنی کانسپت چری آئرو اطلاعاتی در دست نیست. فقط می‌دانیم که این مفهومی پیشرفته نیروی خود را از یک پیشرانه تمام الکتریکی دریافت می‌کند.

اهمیت آیرودینامیک در خودروهای برقی

با برقی‌سازی خودروها، اهمیت مباحث آیرودینامیک حالا بیش از هر زمان دیگری است؛ زیرا این فاکتور مستقیماً بر میزان مصرف انرژی و مسافت قابل پیمایش خودروها تأثیر می‌گذارد. در حال حاضر خودروهای برقی از لحاظ برد حرکتی، ضعیف‌تر از رقبای بنزینی هستند و اکثر آنها در رانندگی‌های روزمره بردی بین 400 الی 500 کیلومتر دارند.

یکی از راهکارهایی اصلی در بهبود برد حرکتی این نوع خودروها ارتقای آیرودینامیک است. به‌همین خاطر سازندگان چنین مدل‌هایی توجه ویژه‌ای به مباحث آیرودینامیک دارند.

چری و تلاش برای تولید خودروهای سبز پیشرفته

چری در بازار خودروهای سبز چین، جایگاهی میانی دارد. این کمپانی در تلاش است با تولید مدل‌های پیشرفته و رده‌بالا جایگاه خود را ارتقا دهد. این خودروساز چینی در همایش اختصاصی خود اعلام کرد که در عرض دو سال آینده 39 خودروی سبز را راهی بازار می‌کند. از این خودروها 24 مدلی هیبریدی و 15 مدل برقی خواهد بود.

چری برای تحقق اهداف خود با همکاری هواوی برند جدید لوکسید را تأسیس کرده است. این برند چندی پیش اولین محصول خود را با نام لوکسید S7 معرفی نمود.

این شاهکار خارق‌العاده ساخت چین است/ آیرودینامیک‌ترین خودروی جهان(+عکس)

طبق آمار، چری در ماه سپتامبر 190,080 دستگاه خودرو به مشتریان خود تحویل داده است. با این رکورد، سومین ماه متوالی است که چری موفق به فروش ماهانه بیش از 150 هزار خودرو می‌شود.

این شرکت در بخش خودروهای سبک عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده چین را در اختیار دارد. براساس گزارش مؤسسه کانالیس، در نیمه نخست امسال میزان صادرات چری به بازارهای خارجی 14.9 درصد رشد کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان