بهترین زمان سفر به ایسلند

در طی دهه گذشته، ایسلند به یکی از جاذبه‌ها و مقاصد گردشگری برجسته اروپا تبدیل شده و دلیل آن نیز مناظر بسیار زیبا و خارق‌العاده این کشور بوده که شامل یخچال‌های باستانی و آبدره‌های صخره‌ای و ناهموار است

بهترین زمان سفر به ایسلند

در طی دهه گذشته، ایسلند به یکی از جاذبه‌ها و مقاصد گردشگری برجسته اروپا تبدیل شده و دلیل آن نیز مناظر بسیار زیبا و خارق‌العاده این کشور بوده که شامل یخچال‌های باستانی و آبدره‌های صخره‌ای و ناهموار است. قبل از اینکه اقدام به رزرو بلیت برای سفر به ایسلند کنید، بهتر است که آن چیزی که در این کشور می‌خواهید ببینید و انجام بدهید را مشخص کنید و سپس با توجه به آن‌ها، زمان مناسب برای سفر به ایسلند را انتخاب کنید.

برخی از جاذبه‌های ایسلند همچون چشمه‌های آبگرم مشهور ایسلند در تمام طول سال باز هستند و این در حالی است که پدیده‌های طبیعی دیگری همچون نورهای شمالی یا شفق قطعی و خورشید نیمه شب در ماه‌های خاصی قابل مشاهده هستند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین زمان سفر به ایسلند بپردازیم.

  • اوج فصل گردشگری: از ماه ژوئن تا اوت و اواخر ماه دسامبر اوج فصل گردشگری در ایسلند به شمار می‌روند.
  • فصل‌های میانه: از ماه سپتامبر تا اکتبر و ماه مه به‌عنوان فصل‌های میانه در ایسلند شناخته می‌شوند.
  • فصل رکود گردشگری: از ماه نوامبر تا آوریل و به جز تعطیلات، ایسلند وارد رکود گردشگری می‌شود.

بهترین زمان سفر به ایسلند برای اجتناب از شلوغی

شلوغ‌ترین ماه‌ها در ایسلند ماه‌های ژوئن، ژوئیه و اوت هستند. در این موقع از سال، بیشتر جاذبه‌های طبیعی باز هستند و به‌راحتی در دسترس قرار دارند. ایسلند می‌تواند در هفته ابتدایی ماه اکتبر نسبتاً گرم باشد، از همین رو، برنامه‌ریزی برای سفر به این کشور در ماه سپتامبر می‌تواند بسیار خوب باشد چراکه جمعیت کمتری در اینجا حضور دارند. در ماه مه نیز نه‌تنها جمعیت کمتری از گردشگران در این کشور به چشم می‌خورند بلکه نور کافی و دمای مناسبی نیز دارد.

برای کسانی که به دنبال گریز از شلوغی اوج فصل گردشگری هستند، بین ماه نوامبر تا آوریل نیز زمانی ایده‌آلی برای سفر به شمار می‌رود. البته باید توجه داشت که در این زمان، هوا زمستانی و تاریک است و برخی از جاده‌ها بسته می‌شوند. با این حال، این موقع از سال زمان بسیار خوبی برای لذت بردن از چشمه‌های آبگرم، اسکی سواری و گردش با اسنوموبیل یا جیپ است. در این زمان همچنان فرصت بسیار بهتری برای تماشای شفق قطبی خواهید داشت. البته در ماه دسامبر جمعیت گردشگران افزایش پیدا می‌کند.

بهترین زمان سفر به ایسلند برای آب‌وهوای خوب

در طول ماه‌های تابستانی یعنی ژوئیه و اوت، دمای هوا در ایسلند خوب است و زمان بسیار خوبی برای سفر به شمار می‌رود. در ماه ژوئن نیز 24 ساعت روز نور کافی وجود دارد و همین نیز باعث شده تا این فصل اوج فصل گردشگری در ایسلند باشد. با این حال، حتی در این زمان نیز بارش و باد شدید دور از انتظار نیست. آب‌وهوای نامشخص ایسلند به معنای آن است که ممکن است شما در یک روز چهار فصل را تجربه کنید.

در ماه‌های مه و سپتامبر نیز دمای هوا همچنان مناسب است و برای گشت‌وگذار در دل طبیعت خوب است. با این حال، ممکن است برخی از مسیرها به‌خاطر بارش برف و باران بسته باشد. پس اگر قصد پیاده‎‌روی در دل طبیعت و کوهنوردی را دارید، بهتر است که فصل تابستان را برای سفر خود انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به ایسلند برای قیمت‌های پایین

سفر به ایسلند تقریباً هزینه‌های سرسام‌آوری ندارد، به‌خصوص در مقایسه با برخی از مقاصد اروپایی لوکس. مسافران و گردشگران از سراسر اروپا و آمریکا به این کشور سفر می‌کنند و معمولاً نیز سعی می‌کنند تا قیمت‌های پایینی را برای پرواز و هتل خود انتخاب کنند. با سفر در خارج از فصل اوج گردشگری می‌توان هزینه‌های سفر را کاهش داد و این بازه زمانی در ایسلند در اواخر پاییز تا اوایل بهار است، البته به جز ماه دسامبر و تعطیلات کریسمسی. ماه‌های تابستانی نیز معمولاً شلوغ‌ترین و گران‌ترین زمان برای سفر به ایسلند است.

بهترین زمان سفر به ایسلند برای تماشای شفق قطبی

برای تماشای شفق قطبی وجود تاریکی، شرایط آب‌وهوایی صاف و همچنین وجود فعالیت‌های خورشیدی الزامی هستند. نورهای شمالی معمولاً کم نور هستند و به‌سادگی توسط ابرها پوشیده می‌شوند. پس برای اینکه بتوانید شانس بیشتری برای تماشای نورها داشته باشید، به‌دقت شرایط آب‌وهوایی را زیر نظر بگیرید. از میانه ماه اکتبر تا ماه مارس معمولاً بهترین زمان برای سفر به ایسلند برای تماشای شفق قطبی است.

بهترین زمان سفر به ایسلند برای تماشای نهنگ‌ها

به گفته متخصص‌های بومی، بهترین زمان برای تماشای نهنگ‌ها در ایسلند در ماه‌های ژوئن و ژوئیه است. در فصل تابستان، تعداد بسیار زیادی از نهنگ‌ها و دلفین‌ها به اینجا می‌آیند و همین نیز فرصت بسیار خوبی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد تا این موجودات را از نزدیک مشاهده کنند. در شمال ایسلند بازه زمانی مشاهده نهنگ‌ها و دلفین‌ها بیشتر است که از ماه مه تا اوت است.

بهترین زمان سفر به ایسلند برای چشمه‌های آبگرم

چشمه‌های آبگرم نقش بسیار مهمی در فرهنگ ایسلند دارند و مزایای اجتماعی و سلامتی متعددی دارند. استخرهای عمومی ایسلند در طول سال باز هستند اما علاوه بر این استخرها، صدها مکان پنهان وجود دارد که می‌توان با رفتن به آنجا، از چشمه‌های آبگرم خارق‌العاده لذت برد. در ماه سپتامبر و نیمه ابتدایی اکتبر، بهترین زمان برای بازدید از چشمه‌های آبگرم به شمار می‌رود چراکه جاده‌ها و مسیرها همچنان دردسترس هستند و جمعیت کمتری از گردشگران در آنجا حضور دارند.

بدترین زمان سفر به ایسلند

به لطف مناظر درخشان و پدیده‌های طبیعی متعدد ایسلند، هیچ زمان بدی برای سفر به ایسلند وجود ندارد. ولی هر فرد با توجه به هدفی که از سفر به ایسلند دارد، باید زمان مناسبی را انتخاب کند تا در نهایت ناامید نشود. به‌عنوان مثال، افرادی که به دنبال تماشای شفق قطبی هستند، مطمئناً شانس کمتری برای دیدن این پدیده در ماه‌های تابستانی دارند. یا اگر قصد اجتناب از جمعیت زیاد گردشگران را دارید، فصل تابستان بدترین زمان سفر برای شما به شمار می‌رود.

کلمات کلیدی:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان