کرایسلر با Airflow، برقی می‌شود

کرایسلر همچنان به دنبال تولید یک خودروی برقی جدید در سال ۲۰۲۵ است و ممکن است از طراحی Airflow الهام گرفته باشد.

کرایسلر با Airflow، برقی می‌شود

کرایسلر همچنان به دنبال تولید یک خودروی برقی جدید در سال 2025 است و ممکن است از طراحی Airflow الهام گرفته باشد.

کرایسلر در سال‌های اخیر حس زنده بودن را از دست داده است، اما مدیرعامل آن می‌گوید یک خودروی برقی جدید در راه است و طراحی Airflow ممکن است هنوز مرده نباشد.

برند کرایسلر به مدت طولانی در وضعیت دشواری قرار داشته است. آنچه زمانی یک خط کامل از اتومبیل‌ها بود که اغلب دارای طراحی و فناوری پیشرفته بود، اکنون به مینی‌ون Pacifica، نسخه هیبریدی آن و سدان 300 محدود شده است که به دوران ریاست جمهوری بوش باز می‌گردد. (جدی بگیرید، می‌توانید آن را جستجو کنید.) و با پایان 300 در این سال، آینده بسیار نامشخص است. اما مدیرعامل برند اصرار دارد که یک خودروی برقی جدید در سال 2025 به خط تولید انرژی مورد نیاز آن اضافه خواهد شد و ممکن است یک طراحی خاص هنوز DOA نباشد.

کریستین فیول، مدیرعامل کرایسلر، در کنفرانس Reuters Events Automotive USA 2023 امروز در دیترویت (که در راستای افشای کامل، شامل رویدادی بود که در آن به من کمک شد تا قضاوت کنم) تایید کرد که یک SUV برقی دو ردیفه جدید هنوز قرار است در سال 2025 عرضه شود. این خبر خوبی برای برند کرایسلر است، اما جالب‌تر از آن، طبق گزارش رویترز، این است که “کراس‌اوور جدید از مفهوم کرایسلر Airflow الهام گرفته است.”

این نکته قابل توجه است زیرا قبلاً از خود فیول شنیده‌ایم که مفهوم Airflow – که اولین بار در CES 2022 رونمایی شد – پیش نمایشی از طراحی‌های آینده خودروهای برقی کرایسلر نخواهد بود. در واقع، رئیس طراحی Stellantis، رالف گیل، در این زمینه بسیار قاطع به نظر می‌رسید و در مصاحبه با Motor Trend گفت: “کریس با دیدگاه خود به آن پرداخت که ما واقعاً از آن لذت بردیم… او می‌خواست بیانیه‌ای داشته باشد که به معنای واقعی کلمه هیچ ارتباطی با هیچ چیز نداشته باشد. شما امروز دیده اید، حتی خودروی مفهومی Airflow. در حال تکامل در یک جهت جدید است.”

مفهوم Airflow در اواخر سال 2022 در قالب تمام سیاه “گرافیتی” دوباره ظاهر شد و به طور کلی، استقبال از طراحی خودروی برقی بسیار مثبت بود. در آن زمان، مفاهیم بسیار نزدیک به تولید آماده به نظر می‌رسیدند، که تصمیم به تغییر مسیر را حتی بیشتر شگفت‌انگیز می‌کرد.

اما اگر طراحی Airflow به نوعی آینده خودروهای برقی را الهام کند – حتی اگر مستقیم نباشد – احتمالاً خبر خوبی برای طرفداران کرایسلر است که می‌خواهند چیزی مدرن‌تر از یک برندی که به شدت به فلز تازه نیاز دارد ببینند. علاوه بر این، فیول تأکید کرد که SUV برقی جدید از معماری STLA Large استفاده خواهد کرد که قرار است پایه بسیاری از مدل‌های دیگر Stellantis باشد. او همچنین گفت که یک مفهوم جدید سدان اوایل سال آینده رونمایی خواهد شد، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد، از جمله اینکه آیا این خودرو برقی خواهد بود یا خیر. برند کرایسلر قبلاً قول داده بود تا سال 2028 کاملاً برقی شود.

با این حال، هر مدل جدید EV به Pacifica هیبریدی خواهد پیوست، که فیول گفت تا پایان دهه تولید خواهد شد. علاوه بر این، Ram 1500 Ramcharger با برد طولانی بسیار امیدوارکننده است؛ شاید این نشانه ای باشد که Stellantis در حال جدی شدن در بازی الکتریکی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان