بهترین دانشگاه های پزشکی چین کدامند؟

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در رشته پزشکی در چین، بهترین دانشگاه های پزشکی چین را انتخاب می‌کنند

بهترین دانشگاه های پزشکی چین کدامند؟

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در رشته پزشکی در چین، بهترین دانشگاه های پزشکی چین را انتخاب می‌کنند. رشته پزشکی یکی از رشته‌های پرطرف‌دار در بین جمع کثیری از دانشجویان جهان است. بسیاری از دانشگاه‌های پزشکی چین با کسب اعتبار بالا در سطح جهان، هرساله پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی هستند. کشور چین باهدف ارتقا سطح کیفی و کمی سیستم آموزش عالی خود، از بهترین استانداردهای آموزشی و تجهیزات مدرن برای آموزش دانشجویان پزشکی خود استفاده می‌کند. همکاری‌های تحقیقاتی در سطح بین‌الملل و اساتید متخصص، از دیگر عواملی است که موجب افزایش اعتبار بین‌المللی مدرک پزشکی چین شده است.

تحصیل پزشکی در چین

کشور چین ازجمله کشورهای جهان است که در زمینه پزشکی قدمتی طولانی دارد. چین باتکیه‌بر پشتوانه تاریخی و تلاش برای رقابت با بهترین دانشگاه‌های پزشکی جهان، تلاش می‌کند با افزایش کیفیت آموزش خود، اعتبار دانشگاه‌ها و مدرک پزشکی خود را در جهان افزایش دهد. باتوجه‌به بالابودن کیفیت آموزش پزشکی در بهترین دانشگاه های پزشکی چین، هزینه تحصیل پزشکی در این کشور مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. یکی دیگر از مزایای تحصیل پزشکی در چین امکان اخذ بورسیه تحصیلی است که می‌تواند بخشی یا تمام هزینه‌های تحصیل را پوشش دهد.

تمام این عوامل موجب شده است تا بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل پزشکی یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی چین را انتخاب کنند. در انتخاب دانشگاه باید از افراد صاحب‌فن کمک گرفت. در حال حاضر مؤسسات مهاجرت تحصیلی زیادی هستند که تلاش می‌کنند دانشجویان را راهنمایی کنند. مؤسسه علم ویرا یکی از معتبرترین مؤسسات مهاجرت تحصیلی است که به شما برای تحصیل در چین کمک می کند.

برترین دانشگاه‌ های پزشکی چین

دانشگاه‌های پزشکی معتبری در چین وجود دارد که توانسته‌اند در رنکینگ‌های جهانی جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهند. در ادامه بهترین دانشگاه های پزشکی چین را معرفی می‌کنیم.

1. دانشگاه پکن

یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی چین، دانشگاه پکن است که در سال 1898 در شهر پکن تأسیس شد. دانشگاه پکن از مجهزترین و برترین دانشگاه‌های پزشکی چین است و در بین دانشگاه‌های آسیا، بزرگترین کتابخانه را دارد. دانشگاه پکن دارای رنکینگ جهانی 18 (QS) است که نشان‌دهنده کیفیت بالا و اعتبار مدرک آن در سطح جهان است.

2. دانشگاه ووهان

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های چین پزشکی دانشگاه ووهان است. دانشگاه ووهان یکی از بهترین دانشگاه‌های چین است که در سطح جهان نیز اعتبار و شهرت زیادی دارد. بهترین تجهیزات پزشکی و قرارگیری در بین 10 دانشگاه برتر چین از جمله اعتبارهای این دانشگاه است.

3. دانشگاه نانجینگ

از قدیمی‌ترین و یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی چین دانشگاه نانجینگ است. شهریه تحصیل در این دانشگاه بسیار مقرون‌به‌صرفه است و اخذ بورسیه تحصیلی یکی دیگر از مزایای این دانشگاه است. رنکینگ جهانی دانشگاه نانجینگ 131 است و این دانشگاه مورد تأیید وزارت بهداشت ایران است.

4. دانشگاه پزشکی فودان

از جمله دانشگاه‌های مادر کشور چین، دانشگاه پزشکی فودان است. در رده‌بندی بهترین دانشگاه های پزشکی چین، دانشگاه فودان در رتبه سوم قرار دارد. این دانشگاه دارای 10 بیمارستان وابسته است و دانشجویان برتر می‌توانند از بورسیه تحصیلی دانشگاه استفاده کنند.

اگر برای تحصیل پزشکی قصد دارید یکی از دانشگاه‌های چین را انتخاب کنید مؤسسه علم ویرا می‌تواند بهترین اطلاعات مربوط به تحصیل پزشکی در چین و دانشگاه‌های برتر پزشکی را در اختیار شما قرار دهد. برخی دیگر دانشگاه‌های پزشکی برتر چین عبارت‌اند از:

  • دانشگاه پزشکی دالیان
  • دانشگاه پزشکی تیانجین
  • دانشگاه چاینا مدیکال
  • دانشگاه پزشکی ژجیانگ
  • دانشگاه پزشکی ژنگژو
  • دانشگاه پزشکی جیلین
  • دانشگاه پزشکی سیچوان

بورسیه پزشکی چین

یکی از مزایای تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی چین امکان اخذ بورسیه پزشکی از این دانشگاه‌‌ها است. دانشجویانی که دارای رزومه علمی عالی بوده یا در طول دوره تحصیل پزشکی در چین، نمرات درخشان کسب کنند می‌توانند تحت پوشش بورسیه قرار گیرند. مؤسسه مهاجرتی علم ویرا به متقاضیان تحصیل پزشکی در چین کمک می‌کند تا با کسب اطلاعات جامع درباره دانشگاه‌های پزشکی چین از امکانات بورسیه دانشگاه‌ها نیز مطلع شوند.

رنکینگ دانشگاه های چین پزشکی

بهترین دانشگاه ‌های پزشکی چین با ارتقای کیفیت آموزشی خود، استفاده از بهترین تجهیزات آموزش پزشکی و همکاری‌های تحقیقاتی بین‌المللی، در رنکینگ برترین دانشگاه‌های جهان قرار گیرند. در رنکینگ دانشگاه های چین، بهترین دانشگاه‌های پزشکی این کشور قرار دارند و هرساله متخصصان پزشکی ماهر از این دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند.

بسیاری از این دانشگاه‌ها مورد تأیید وزارت بهداشت ایران نیز هستند و این می‌تواند برای دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های پزشکی چین یک مزیت محسوب شود؛ زیرا فارغ‌التحصیلان در صورت بازگشت به ایران می‌توانند به‌راحتی وارد بازار کار شوند. رنکینگ دانشگاه های چین پزشکی در سطح جهان را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

بهترین دانشگاه های پزشکی چین رنکینگ جهانی (QS)
دانشگاه پزشکی پکن 18
دانشگاه پزشکی نانجینگ 131
دانشگاه پزشکی فودان 170
دانشگاه پزشکی ووهان 380
دانشگاه پزشکی چاینا مدیکال 405
دانشگاه پزشکی سیچوان 406
دانشگاه پزشکی جیلین 497
دانشگاه پزشکی دالیان 591

علم ویرا بهترین همراه برای رسیدن به مقصد

در حال حاضر مؤسسات مهاجرتی بسیاری در زمینه مهاجرت تحصیلی مشغول به کار هستند. مهم‌ترین نکته برای مهاجرت تحصیلی، داشتن اطلاعات جامع درباره دانشگاه‌های کشور مقصد، هزینه تحصیلی، امکانات تحصیل، هزینه زندگی، ویزا و بسیاری از موارد دیگر است. علم ویرا یکی از بهترین مؤسسات مهاجرتی است که با داشتن یک تیم قوی متشکل از مشاوران، حقوق‌دانان و وکلا تلاش می‌کند اطلاعات کامل مربوط به بهترین مسیرهای قانونی مهاجرت را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

برای تحصیل پزشکی در چین نیز تیم علم ویرا می‌تواند بهترین دانشگاه های پزشکی چین را به شما معرفی کند. هزینه تحصیل، زبان تحصیل، شرایط برخورداری از بورسیه پزشکی چین، بازار کار و اطلاعات دیگری که آگاهی از آن‌ها می‌تواند تحصیل در چین را برای شما هموارتر کند.

جمع‌بندی

در چند سال اخیر کشور چین به‌عنوان یکی از مقاصد تحصیلی معتبر، مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین‌المللی قرار گرفته است. برخورداری از بهترین امکانات آموزشی، هزینه تحصیلی مقرون‌به‌صرفه و اعتبار مدرک دانشگاه‌های چین در سطح جهان، از جمله این دلایل است. تحصیل پزشکی در چین یکی از رشته‌های بسیار محبوب در بین دانشجویان خارجی است. برخورداری از تجهیزات پزشکی مدرن در دانشگاه‌ها، همکاری علمی با دانشگاه‌های معتبر جهان و بهره‌مندی از اساتید مجرب از جمله دلایل دیگری است که دانشجویان را روانه بهترین دانشگاه های پزشکی چین می‌کند.

علاوه بر این، دانشگاه‌های پزشکی چین امکاناتی همچون بورسیه پزشکی چین در اختیار دانشجویان واجد شرایط قرار می‌دهند. فارغ‌التحصیلان می‌توانند با دریافت مدرک پزشکی خود، در بسیاری از کشورهای جهان و از جمله ایران مشغول به کار شوند؛ زیرا مدرک پزشکی چین اعتبار بالایی دارد. همچنین بسیاری از این دانشگاه‌ها مورد تأیید وزارت بهداشت ایران نیز هستند. زبان تحصیل پزشکی در چین انگلیسی است و از این نظر مزیت دیگری برای دانشجویان خارجی محسوب می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان