بهترین زمان برای سفر به استرالیا

از سواحل طلایی و جنگل‌های بارانی گرمسیری گرفته تا حیات‌وحش منحصربه‌فرد و فرهنگ‌های غنی، استرالیا پر از جاهای دیدنی خارق‌العاده و تماشایی است که می‌تواند سفری دلنشین و جذاب را برای هر فردی رقم بزند

بهترین زمان برای سفر به استرالیا

از سواحل طلایی و جنگل‌های بارانی گرمسیری گرفته تا حیات‌وحش منحصربه‌فرد و فرهنگ‌های غنی، استرالیا پر از جاهای دیدنی خارق‌العاده و تماشایی است که می‌تواند سفری دلنشین و جذاب را برای هر فردی رقم بزند. این کشور بسیار بزرگ است و مناطق آب‌وهوایی متفاوتی دارد. پس برای اینکه بتوانید سفر خوبی به آنجا داشته باشید، باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام بدهید. در ادامه نیز فصل‌های سفر به استرالیا قرار گرفته‌اند. همراه با ما باشید.

  • فصل اوج گردشگری: از ماه دسامبر تا فوریه
  • فصل میانه: از ماه مارس تا مه و از ماه سپتامبر تا نوامبر
  • فصل رکود گردشگری: از ماه ژوئن تا اوت

با اینکه برخی از جاهای دیدنی و تفریحات را می‌توان در تمام طول سال در استرالیا تجربه کرد اما برخی از کارها فقط محدود به بازه زمانی مشخصی هستند. در ادامه همراه با ما باشید تا بتوانید با توجه به هدف سفر خود، بهترین زمان را برای سفر به استرالیا انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به استرالیا برای اجتناب از شلوغی

بیشتر گردشگران از نیمکره شمالی هستند و در ماه‌های تابستان استرالیا یعنی ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه به این کشور سفر می‌کنند. برای اجتناب از جمعیت بسیار زیاد، بهتر است که در فصل زمستان به استرالیا سفر کرد یا اینکه در فصل میانه در بهار و پاییز از اینجا دیدن کرد. در صورتی که قصد بازدید از سواحل شمالی استرالیا را دارید، این موارد برعکس است. این منطقه جاذبه‌های بسیار زیبایی دارد و منطقه‌ای گرمسیری است و به همین خاطر نیز از ماه‌های زمستانی ژوئن تا اوت در اینجا گرم و خشک است. فصل تابستان در اینجا بارانی است و از نوامبر تا آوریل نیز کم جمعیت‌ترین زمان سال برای سفر به شمال استرالیا به شمار می‌رود.

بهترین زمان سفر به استرالیا برای آب‌وهوای خوب

هر ماه از سال فرصتی برای تجربه منطقه‌ای خاص از استرالیا در بهترین وضعیتش به شمار می‌رود. اگر به دنبال ساحل‌گردی هستید، بهتر است که ماه‌های گرم سال یعنی سپتامبر تا آوریل را به سمت نیو ساوث ولز و کوئینزلند در شمال شرقی بروید یا اینکه ماه نوامبر تا مارس را برای رفتن به ایالت‌های جنوبی انتخاب کنید. فصل تابستان فصل آتش‌سوزی است و از همین رو، حواستان به هشدارهای محلی باشد.

در حالی که ایالت‌های جنوبی استرالیا آب‌وهوایی چهار فصل دارند، بخش شمالی استرالیا دارای دو فصل بارانی (از نوامبر تا آوریل) و خشک (از ماه مه تا اکتبر) است. از آنجا که در فصل بارانی جاده‌ها لغزنده می‌شوند، فصل خشک بهترین زمان برای سفر به این منطقه است، به‌خصوص اگر قصد گشت‌وگذار جاده‌ای را دارید. علاوه بر این، در فصل بارانی بخش‌های ساحلی با حضور حیوانات خطرناکی همچون عروس دریایی هستند، پس به هنگام شنا بسیار مراقب باشید.

بهترین زمان سفر به استرالیا برای قیمت‌های پایین

معمولاً در سفر به استرالیا، هزینه‌های پرواز بسیار زیاد می‌شود ولی راه‌هایی برای صرفه‌جویی در این هزینه‌ها نیز وجود دارد. به هنگام فصل زمستان استرالیا یعنی از ماه ژوئن تا اوت، قیمت پروازها در کمترین میزان خودشان قرار دارند چراکه افراد کمتری در این فصل به این کشور سفر می‌کنند. با این حال، در بقیه سال نیز با زیر نظر داشتن پروازها می‌توانید قیمت‌های مناسبی را نیز پیدا کنید.

در فصل رکود و میانه نیز قیمت هتل‌ها به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و همین نیز فرصت بسیار خوبی است تا بتوان در کنار داشتن سفری مقرون‌به‌صرفه، از جاهای دیدنی استرالیا نیز دیدن کرد و لذت برد.

بهترین زمان سفر به استرالیا برای گشت‌وگذار در طبیعت

پارک‌های ملی و مناطق طبیعی استرالیا پر از مسیرهای پیاده‌روی و گشت‌وگذار هستند که برخی از آن‌ها در برخی از مواقع سال در بهترین حالت خودشان قرار دارند. ماه‌های تابستان در مرکز استرالیا بسیار گرم است و از همین رو، از ماه آوریل تا سپتامبر معمولاً راحت‌ترین و ایمن‌ترین زمان برای بازدید از این مناطق همچون پارک ملی تجوتا است. خلاف این موضوع را نیز می‌توان برای تاسمانیا گفت چراکه پیاده‌روی در اینجا در ماه‌های گرم‌تر بهتر است و گردشگران در تمام طول سال باید برای همه نوع آب‌وهوایی حتی بارش برف آمادگی داشته باشند.

بهترین زمان سفر به استرالیا برای موج‌سواری

مطمئناً بهترین زمان برای موج‌سواری با بهترین زمان برای شنا متفاوت است. اگر قبلاً تجربه موج‌سواری را دارید، پس می‌دانید که به طور کلی زمان بدی برای انجام این تفریح نیست اما در ماه‌های گرم سال همچون دسامبر تا فوریه و به‌خاطر گرم بودن آب‌ها می‌توان زمان بیشتری را صرف موج‌سواری کرد. با این حال، موج‌سواران حرفه‌ای که به دنبال موج‌های بزرگ هستند، ممکن است سفر در زمستان را به استرالیا ترجیح بدهند.

بهترین زمان سفر به استرالیا برای تماشای حیات‌وحش

یکی از بهترین چیزها درباره سفر در بین ماه‌های مه تا نوامبر به استرالیا این است که فرصت تماشای مهاجرت نهنگ‌ها را خواهید داشت. در این ماه‌ها، گونه‌های بسیار زیادی از حیوانات مهاجرت خودشان را از شمال به جنوب و بالعکس شروع می‌کنند. معمولاً بهترین زمان برای تماشای مهاجرت نهنگ‌ها در ماه اوت یا سپتامبر است چراکه آن‌ها در این موقع از سال فعالیت بسیار زیادی دارند. به هنگام تماشای حیات‌وحش توجه داشته باشید که حیوانات معمولاً به هنگام صبح زود یا بعدازظهر فعالیت بیشتری دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان