سفر به مرکز سریلانکا و بازدید از جاهای دیدنی آن

سریلانکا پر از سواحل بسیار زیبا و تماشایی است اما اگر برای چند روز خودتان را از خط ساحلی اینجا دور کنید، با شگفتی‌های طبیعی، زیبایی‌های باستانی و گله‌های عظیم فیل‌ها روبه‌رو خواهید شد

سفر به مرکز سریلانکا و بازدید از جاهای دیدنی آن

سریلانکا پر از سواحل بسیار زیبا و تماشایی است اما اگر برای چند روز خودتان را از خط ساحلی اینجا دور کنید، با شگفتی‌های طبیعی، زیبایی‌های باستانی و گله‌های عظیم فیل‌ها روبه‌رو خواهید شد. علاوه بر این، در مرکز سریلانکا می‌توانید خوشمزه‌ترین فنجان چای را بنوشید. این کشور نسبتاً کوچک است اما با این وجود، پر از ارتفاعات و جاده‌های پر پیچ و خم است که به جاهای دیدنی مختلفی ختم می‌شوند. در ادامه همراه با ما باشید تا با سفری به مرکز سریلانکا، نگاهی به برخی از جاهای دیدنی آن داشته باشیم.

سیگیریا

سیگیریا در فاصله حدود چهار ساعته از فرودگاه بین‌المللی قرار دارد و در آنجا می‌توان صخره شیر (Lion Rock) را مشاهده کرد که در میان دشت‌های مرکزی قد علم کرده است. این قلعه صخره‌ای یا قلعه در آسمان در قرن پنجم میلادی به مدت 20 سال یک قلعه سلطنتی بوده است. اینجا سنگ عظیم قرمزی وجود دارد که 200 متر بالاتر از سطح زمین است.

در بالای آن نیز باقی‌مانده‌های کاخ نمایان است. اینجا جز پایه‌ها چیز زیادی باقی نمانده اما با این وجود نیز چشمگیر است. منظره اینجا بسیار خیره‌کننده است و در دوردست می‌توان آبراه‌ها و دریاچه‌های متعددی را مشاهده کرد.

پارک ملی مینریا

مناطق حفاظت شده متعددی در اینجا وجود دارند و مینریا نیز یکی از آن‌ها است که بیشتر به‌خاطر اینکه جمعیت بسیار زیادی از فیل‌های آسیایی را درون خودش دارد، شناخته می‌شود. این رویداد بزرگ گردهمایی فیل‌ها که به‌عنوان اجتماع شهرت دارد، در فصل خشک و معمولاً از ژوئن تا اکتبر رخ می‌دهد. با کاهش آب‌ها در مناطق اطراف، فیل‌ها به اینجا می‌آیند تا تشنگی و گرسنگی خودشان را برطرف کنند. گشت‌وگذار در اینجا و بازدید از فیل‌ها حس و حال سافاری آفریقایی را دارد. با گشت‌وگذار در اینجا می‌توان جمعیت زیادی از فیل‌ها را دید که در کنار آب‌ها قرار گرفته‌اند و مشغول آب تنی هستند.

کندی

کندی در بخش مرکزی سریلانکا واقع شده و پایتخت پادشاهان سینهالسی از سال 1592 تا 1815 بوده است. این شهر در سواحل دریاچه‌ای مصنوعی واقع شده و پیرامون آن را نیز تپه‌های سرسبز فرا گرفته است و همین نیز باعث شده تا مکانی بسیار جذاب و تماشایی باشد. معبد توث (Temple of the Tooth) در اینجا بسیار تماشایی است و قدم گذاشتن در آن همانند ورود به دوره دیگری است. تاریخچه معبد به قرن شانزدهم میلادی باز می‌گردد و برای نگهداری از دندان نیش چپ بودا که از هند به اینجا آورده شده، بنا شده است.

نمای بیرونی معبد انبوهی از سقف‌های کاشی کاری شده قرمز گلدسته‌های طلایی دارد که پیرامون آن نیز خندقی قرار دارد و حس قداستی به آن داده است. در داخل نیز اتاق اصلی مزین به نقاشی‌های دیواری زیبایی است که بسیار تماشایی و خیره‌کننده به نظر می‌رسند.

نووارا الیا

یک قطار از مسیری خوش منظره و سه ساعته از مزارع سرسبز چای به سمت نووارا الیا می‌رود، قطاری که توسط بریتانیایی‌ها در سال 1846 ساخته شده است. اینجا به انگلستان کوچک معروف است و خانه‌های آن بسیار شبیه به شهر ساری انگلیس هستند و پرچین‌ها و چمن‌های آراسته‌ای دارند. در اینجا همچنین یک زمین مسابقه و یک زمین گلف نیز وجود دارد.

املاک چای پدرو (Pedro Tea Estate) در اواخر قرن نوزدهم میلادی توسط کشاورز اسکاتلندی جیمز تیلور تأسیس شد. خانه‌های ییلاقی متعلق به دوران استعمار و کارخانه نمادین چای نیز حسی از نوستالژی را از خود بروز می‌دهند. در بیرون می‌توانید برگ‌های چای را از بوته‌ها بچینید و سپس در داخل، مراحل مختلف تولید آن همچون پژمرده شدن، غلتاندن، تخمیر و خشک کردن را قبل از مزه کردن چای مشاهده کنید.

بنتوتا

سواحل بکر و دست نخورده بنتوتا در جنوب غربی این کشور واقع شده‌اند و آب‌های شفاف آن نیز محیطی ایده‌آل برای اسنورکلینگ و غواصی را فراهم می‌کنند. رودخانه مادو و در نقطه‌ای که به اقیانوس می‌ریزد، مکانی عالی برای جت اسکی، موج‌سواری و پاراسیلینگ است. قایقرانی به سمت بالای رودخانه در میان جنگل‌های حرا و استوایی نیز فرصت تماشای گونه‌های مختلف پرندگان، کروکودیل‌ها و ماهی‌های رنگارنگ را ایجاد می‌کند.

املاک لونوگانگا (Lunuganga Estate) که محل اقامت سابق معمار مشهور سریلانکایی جفری باوا بوده نیز در اینجا به روی بازدیدکنندگان باز است. این باغ با منظره زیبا اثری هنری است که مجموعه‌ای از گیاهان عجیب و غریب، چمن‌های پلکانی و مناظره خیره‌کننده را در خود جای داده است. در اینجا، معماری در هارمونی بی‌نقصی با طبیعت قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان