چرا Polestar ۴ و ۵ شیشه عقب ندارند؟

Polestar با معرفی کراس اوور الکتریکی پریمیوم کوپه سایز ۴، انتخابی کرد که شیشه عقب را به طور کامل کنار گذاشت

چرا Polestar 4 و 5 شیشه عقب ندارند؟

Polestar با معرفی کراس اوور الکتریکی پریمیوم کوپه سایز 4، انتخابی کرد که شیشه عقب را به طور کامل کنار گذاشت. زمانی که برای اولین بار به نمایش درآمد، اکثر ما احتمالاً عدم وجود شیشه عقب را نادیده گرفتیم و تصور می‌کردیم که طراحان Polestar با ادغام یک ویژگی طراحی متناقض در یک مدل منفرد که در تضاد با ماهیت کاربردی کتاب درسی اکثر ولووها قرار می‌گرفت، مصمم بودند ثابت کنند که ولوو نیستند.

سپس، درست دیروز در اولین رویداد Polestar Day این برند، طراحی تولید Polestar 5 سدان را به نمایش گذاشت. مانند کانسپت Precept قبل از آن، Polestar 5 شیشه عقب ندارد. به وضوح، Polestar به این آینده جدید متعهد شده است، آینده‌ای که در آن سدان‌ها و کوپه‌های ما شیشه عقب ندارند. اگر نیاز به دنده عقب دارید، دوربین ها (ظاهراً) شما را پوشش داده‌اند.

Polestar 5

Polestar 5

Polestar 4

Polestar 4

همه اینها به قول کیث لی، منتقد غذای TikTok، “برای من منحصر به فرد است”، یک راه مؤدبانه برای گفتن “این نوعی احمقانه است.” اما، باید روشی برای جنون وجود داشته باشد، درست است؟ مطمئناً، Polestar صرفاً دید عقب و مقدار نوری را که به داخل کابین نفوذ می‌کند، صرفاً برای مد کاهش نمی‌دهد، درست است؟ این از آن چیزی که فکر می‌کنید پیچیده‌تر است. دلیلی برای این قافیه وجود دارد.

تصمیم به حذف شیشه عقب بیش از یک دلیل زیبایی داشت.

من فرصتی پیدا کردم تا به طور خلاصه با Graeme Lambert، سرپرست روابط عمومی طراحی و فناوری Polestar Global صحبت کنم و متوجه شدم که دلیلی بیش از آن چیزی که فکر می‌کنید برای حذف شیشه عقب وجود دارد. بله، بخشی از آن سبک است. انتقال به آن خط سقف کوپه مانند پایین و چشمگیر کار سختی بود. طراحان Polestar خواهان یک خط سقف پایین و براق بودند، اما می‌خواستند خودروها (به ویژه Polestar 5) واقعاً کم‌کمر باشند و سقف شیشه‌ای تمام‌قد داشته باشند.

سفارش واقعاً بزرگی است. طراحان و مهندسان با یک چالش روبرو بودند: چگونه می‌توان همه این کارها را انجام داد، بدون اینکه سبک یا مهمتر از همه برای برند نزدیک به ولوو، بدون به خطر انداختن ایمنی، به خطر بیاندازیم؟ آیا آنها باید ماشین را بزرگتر و بلندتر کنند، آن را زشت تر و بالقوه کمتر کارآمد کنند؟ به خطر انداختن اعضای سازه‌ای برای ایجاد این طراحی چشمگیر قطعاً غیرممکن بود.

در عوض، تیم تصمیم گرفت طراحی خودرو را بازسازی کند و شیشه عقب را حذف کند. لامبرت می‌گوید که از آنجایی که شیشه عقب از بین رفته است، تیم توانسته عضو سازه‌ای را که یک طرف خودرو را به طرف دیگر می‌بندد، در عقب بدنه قرار دهد. بنابراین، خط سقف می‌تواند کم باشد، بدون اینکه بدنه و استحکام شاسی لازم برای هندلینگ محکم و رتبه بندی تصادف بالا به خطر بیفتد.

البته منطقی است. احساسات خود را در مورد نبود شیشه عقب Polestar 5 کنار بگذارید و به طراحی به عنوان یک کل فکر کنید. شگفت انگیز است که ماشین چقدر کم ارتفاع، پهن و خشن به نظر می‌رسد. به نظر می‌رسد در فلز واقعاً باریک است، بر خلاف طرح‌های خارج از مقیاسی که از سایر تولیدکنندگان دیده می‌شود. اینها خودروهایی هستند که در عکس‌ها کوچک به نظر می‌رسند، اما در واقع در شخص به طرز شگفت‌انگیزی بلند و تحمیل کننده هستند، مانند هیوندای ایونیک 6. به همین ترتیب، پنل داخلی شیشه‌ای بدون شک و تمام قد Polestar 4 ممکن است یکی از بزرگترین و چشمگیرترین نمایشگرهای موجود در بازار باشد.

لامبرت با اشاره به نبود شیشه عقب 4 و 5، به ارائه غذای بیشتر برای تفکر ادامه داد. به عنوان مثال، در عصر ستون‌های ضخیم، هم به دلیل طراحی و هم به دلیل امتیازات سازه‌ای برای ساختن بدنه‌ای ایمن و محکم، معمول است که دید عقب در کراس اوورهای مدرن چندان عالی نیست.

بنابراین، آیا واقعاً به شیشه عقب نیاز دارید؟ لامبرت گفت: “به هر حال چند بار پشت سرت را نگاه می کنی؟” من مطمئن نیستم که با این عقیده موافقم، اما برای اینکه ایمنی را از طریق کاهش دید به خطر نیندازد، Polestar آینه دید عقب را با یک دوربین شفاف جایگزین کرده است که در همان فضای آینه دید عقب قرار دارد. از نظر تئوری، باید میدان دید بیشتری نسبت به نگاه کردن به عقب از طریق یک قطعه شیشه عقب کوچک به راننده بدهد.

آیا Polestar روند جدیدی از کاهش شیشه به نام ایمنی و سبک را تعیین کرده است؟ ما باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا کسی از آن پیروی می‌کند. حداقل، AVTAR 12 تحت کنترل چانگان و هواوی نیز شیشه عقب ندارد. احتمالاً آخرین بار نیست که این ایده را می‌بینیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان