بهترین زمان سفر به پرو

پرو به‌خاطر بسیاری از چیزها شهرت دارد اما ماجراجویی و غذا دو موردی هستند که درباره این کشور برجسته‌اند

بهترین زمان سفر به پرو

پرو به‌خاطر بسیاری از چیزها شهرت دارد اما ماجراجویی و غذا دو موردی هستند که درباره این کشور برجسته‌اند. این کشور یکی از هفت عجایب جهان یعنی ماچو پیچو (Machu Picchu) را درون خودش دارد. این در حالی است که این کشور علاوه بر طبیعت و تاریخ، فرهنگ غذای بسیار خوبی دارد و در جمع بهترین رستوران‌های جهان در سال 2023، چهار رستوران از پرو قرار دارد. همین نیز سبب شده تا پرو مقصدی جذاب برای علاقه‌مندان به غذا باشد.

پرو در نیمکره جنوبی واقع شده و این به معنای آن است که فصل‌های آن با کشورهای اروپایی و آمریکا متفاوت است. گرم‌ترین ماه سال در اینجا فوریه و سردترین ماه سال نیز اوت است. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با پرو و بهترین زمان سفر به آنجا آشنا شوید.

فصل‌های گردشگری در پرو به سه بخش اصلی تقسیم می‌شوند که به‌صورت زیر هستند:

  • فصل اوج گردشگری: از ماه مه تا اوت
  • فصل میانه: از ماه مارس تا آوریل و از سپتامبر تا اکتبر
  • فصل رکود گردشگری: از نوامبر تا مارس

بهترین زمان سفر به پرو برای اجتناب از شلوغی

در سال 2019 میلادی و قبل از همه‌گیری کرونا بیش از پنج میلیون گردشگر به پرو سفر کردند و با اینکه این مقدار پس از همه‌گیری کرونا مقداری کاهش داشته اما با این وجود همچنان می‌توان گفت که جمعیت بسیار زیادی از گردشگران در اوج فصل گردشگری از پرو دیدن می‌کنند. برای افرادی که به دنبال اجتناب از شلوغی هستند، بازدید در فصل میانه یعنی اواخر آوریل تا مه یا ماه سپتامبر تا اکتبر بهترین زمان است.

بهترین زمان سفر به پرو برای آب‌وهوای خوب

در بیشتر نقاط جهان، اوج فصل گردشگری زمانی است که آب‌وهوا در بهترین حالت خودش قرار دارد و پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر به دنبال آن هستید تا در سفر خود آب‌وهوای خوبی را تجربه کنید، پس از ماه مه تا سپتامبر بهترین زمان برای سفر به پرو است. در این زمان، جمعیت بسیار زیادی از گردشگران در پرو حضور خواهند داشت. با این حال، در فصل میانه نیز می‌توانید با اجتناب از جمعیت زیاد گردشگران، از آب‌وهوای نسبتاً گرم و بدون باران لذت ببرید. البته باید توجه داشت که پرو کشور بزرگی است و نقاط مختلف آن آب‌وهوای متفاوتی دارند.

بهترین زمان سفر به پرو برای قیمت‌های پایین

در طول فصل بارانی در پرو، مسافران و گردشگران پایین‌ترین قیمت‌ها را شاهد خواهند بود. ژانویه و فوریه پربارش‌ترین ماه‌های سال در پرو به شمار می‌روند که هر ماه حدود 6 اینچ باران می‌بارد و تقریباً نیمی از روزها بارندگی دارد. اگر مشکلی با این موضوع ندارید، پس می‌توانید به هنگام سفر به پرو از قیمت‌های پایین استفاده کنید و سفری مقرون‌به‌صرفه داشته باشید. در صورتی که تصمیم به سفر در فصل بارانی به پرو را دارید، سعی کنید برنامه‌های خودتان را برای صبح برنامه‌ریزی کند چراکه معمولاً بعدازظهرها بیشتر باران می‌بارد.

بهترین زمان سفر به پرو برای بازدید از ماچو پیچو

بهترین زمان برای اینکه بتوانید در سفر خود به پرو از ماچو پیچو دیدن کنید، در فصل اوج گردشگری است. این فصل مربوط به فصل خشک است و به همین دلیل نیز آب‌وهوای بسیار خوبی دارد و می‌توان در ماچو پیچو شاهد مناظری بسیار زیبا و تماشایی بود. باید توجه داشت که بدون راهنما نمی‌توان از ماچو پیچو بازدید کرد، پس حتماً قبل از شروع سفر راهنمای تور مناسبی برای خودتان انتخاب کنید و وی نیز اطلاعات لازم را برای این سفر در اختیار شما قرار خواهد داد.

از سوی دیگر، قانونی برای تعداد بازدیدکننده‌های روزانه از ماچو پیچو وجود دارد و معمولاً هر روز بین 2500 تا 3500 نفر اجازه دارند تا از این مکان بازدید کنند. این قوانین برای محافظت از این منطقه است و از همین رو، حتی در اوج فصل گردشگری نیز اینجا بیش از اندازه شلوغ نمی‌شود. فقط باید قبل از اینکه به اینجا بیاید، نسبت به رزرو و برنامه‌ریزی لازم اقدام کنید.

بهترین زمان سفر به پرو برای غذاهای خوشمزه

بسیاری از افراد شهر لیما را پایتخت غذا در آمریکای جنوبی می‌دانند. رستوران Central که در سال 2023 میلادی به‌عنوان بهترین رستوران جهان انتخاب شده است، در این شهر قرار دارد و برای اینکه بتوانید در این رستوران غذا بخورید، باید از مدت‌ها قبل نسبت به رزرو اقدام کنید. معمولاً رزرو مکان در این رستوران از سه یا چهار ماه قبل صورت می‌گیرد، پس حتماً قبل از سفر خود اقدامات لازم را انجام بدهید. با این حال، علاوه بر اینجا، رستوران‌های متعددی دیگری نیز پرو و شهر لیما وجود دارند که غذاهای خوشمزه‌ای را ارائه می‌کنند.

بدترین زمان سفر به پرو

بدترین زمان برای سفر به پرو برای بیشتر گردشگران در فصل بارانی است. بسیاری از افراد برای گشت‌وگذار در فضای باز به پرو سفر می‌کنند و انجام این کار و تفریحات فضای باز در آب‌وهوای بارانی سخت است. همین نیز سبب شده تا سفر به پرو در فصل بارانی گزینه مناسبی نباشد. با این حال، در این زمان هزینه‌ها و قیمت‌ها بسیار پایین است و جمعیت کمتری از گردشگران در جاهای دیدنی به چشم می‌خورند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان