بهترین مقاصد برای گردشگری آتشفشانی

گردشگری آتشفشانی که به‌عنوان گردشگری سیاه نیز شهرت دارد، در سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی داشته است. این نوع گردشگری، خطرناک، مهیج و زیبا است و می‌تواند تصاویر و ویدیوهای بسیار جذابی را برای شبکه‌های اجتماعی به ارمغان بیاورد و از همین رو نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

بهترین مقاصد برای گردشگری آتشفشانی

گردشگری آتشفشانی که به‌عنوان گردشگری سیاه نیز شهرت دارد، در سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی داشته است. این نوع گردشگری، خطرناک، مهیج و زیبا است و می‌تواند تصاویر و ویدیوهای بسیار جذابی را برای شبکه‌های اجتماعی به ارمغان بیاورد و از همین رو نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

جویندگان هیجان و ماجراجویی با بازدید از کوه‌های آتشفشانی می‌توانند اوقات بسیار خوشی را سپری کنند و همچنین لحظات بسیار خاطره‌انگیز و دلنشینی را به ثبت برسانند. آتشفشان‌ها وقتی باعث آلودگی هوا و اختلال در پروازها نشوند، خودشان به جاذبه‌های مهمی تبدیل می‌شوند که بسیار تماشایی و خیره‌کننده هستند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین مقاصد برای گردشگری آتشفشانی بپردازیم.

آتشفشان Fagradalsfjall ایسلند

ایسلند یکی از مقاصد جئوتوریسم اصلی اروپا به شمار می‌رود و یکی از فعال‌ترین نقاط روی زمین از لحاظ زمین‌شناسی است. ایسلند به‌عنوان سرزمین یخ و آتش شهرت دارد و بیش از 130 آتشفشان در آن وجود دارند. آتشفشان Fagradalsfjall در شبه جزیره Reykjanes واقع شده و یکی از جاذبه‌های اصلی ایسلند به شمار می‌رود.

این آتشفشان نه تنها در فاصله 40 کیلومتری از شهر ریکیاویک (Reykjavík) واقع شده و دسترسی به آن راحت است بلکه یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های ایسلند به شمار می‌رود. هر یک یا دو سال، این آتشفشان از خواب خود بیدار می‌شوند و فوران‌هایی را انجام می‌دهد که گاهی اوقات تا شش ماه طول می‌کشند. به همراه تورهای رسمی می‌توان از این آتشفشان بازدید کرد، بازدیدی که باید برای آن مسیری 18 کیلومتری در زمینی ناهموار را طی کنید.

آتشفشان Cumbre Vieja اسپانیا

جزایر قناری (Canary Islands) بیش از 320 آتشفشان درون خودشان دارند که برخی از آن‌ها خاموش و برخی دیگر بسیار فعال هستند. در سال 2021 میلادی، طولانی‌ترین فوران در تاریخ جزیره لا پالما (La Palma) در منطقه کومبره ویه‌خا (Cumbre Vieja) رخ داد و ویرانگری بسیار زیادی به همراه داشت.

با این حال، این آتشفشان همچنان یکی از جاذبه‌های اصلی این جزیره به شمار می‌رود، آتشفشانی که یکی از رشته آتشفشان‌های این منطقه به شمار می‌رود. در فصل تابستان، گشت‌وگذار در این منطقه و رفتن به کوه آتشفشانی می‌تواند تجربه بسیار خارق‌العاده و مهیجی را رقم بزند. رنگ‌های قرمز و زرد سوزان آتشفشان در تضاد با رنگ سبز درختان کاج قرار دارند و این در حالی است که در پس زمینه هر دوی آن‌ها نیز تیرگی سنگ‌های آتشفشانی باعث خلق مناظری خیره‌کننده شده است.

آتشفشان Etna ایتالیا

میراث آتشفشان‌ها در ایتالیا به هزاران سال قبل باز می‌گردد، زمانی که فوران بسیار مشهور کوه وزوویوس در سال 79 پس از میلاد شهر پمپی را مدفون کرد. کوه اتنا (Etna) در ساحل شرقی سیسیلی واقع شده و ارتفاع 3357 متری از سطح دریا دارد و بزرگترین آتشفشان فعال در اروپا به شمار می‌رود. این آتشفشان با بیش از 2.7 میلیون سال فعالیت، در سال 2013 میلادی به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

آتشفشان اتنا یکی از در دسترس‌ترین آتشفشان‌ها در این فهرست به شمار می‌رود که در نزدیکی شهر کاتانیا واقع شده و یکی از برجسته‌ترین مقاصد در گردشگری آتشفشانی به شمار می‌رود. تورهای بسیار زیادی از شهر کاتانیا به مقصد این آتشفشان راهی می‌شوند، تورهایی که شامل کوهنوردی در میان مناظری بسیار زیبا و تماشایی به شمار می‌رود. گشت‌وگذار در خیابان‌های شهر کاتانیا نیز حس و حال خوبی دارد و بسیاری از خیابان‌های شهر از سنگ‌های آتشفشانی و سیاه ساخته شدند.

آتشفشان ساکوراجیما ژاپن

آتشفشان Sakurajima کوهی به ارتفاع 1117 متر است که در فاصله چهار کیلومتری از شهر کاگوشیما واقع شده و بخشی از پارک ملی کیریشیما کینکووان به شمار می‌رود و یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های ژاپن است. به همین خاطر نیز بازدیدکننده‌های بسیار زیادی از اینجا دیدن می‌کنند که به‌صورت سالانه حدود 1.8 میلیون نفر است.

وجود آتشفشان سبب شده تا چشمه‌های آبگرم متعددی در اینجا شکل بگیرد و بسیاری از گردشگرانی که به اینجا سفر می‌کنند، در حمام‌های سنتی ژاپنی اوقات دلنشین و آرامش‌بخشی را تجربه می‌کنند. این کوه آتشفشان دود دائمی از دهانه خودش به بیرون می‌دهد و فوران‌های روزانه کوچکی نیز دارد. به همین دلیل نیز نزدیک شدن به سه قله اصلی این آتشفشان ممنوع است.

آتشفشان Popocatépetl مکزیک

آتشفشان Popocatépetl که به‌عنوان ال پوپو یا دان گویو شناخته می‌شود نیز یکی از بزرگترین آتشفشان‌ها در جهان است و به‌عنوان دوازدهمین آتشفشان فعال روی زمین شهرت دارد. افسانه عاشقانه و تاریخی‌ای نیز درباره این آتشفشان وجود دارد که در بین مردمان بومی این منطقه رایج است.

برای بازدید از آتشفشان باید به همراه تورهای 9 ساعته تا هفت روزه از اینجا و پارک ملی پیرامون آن دیدن کرد. این آتشفشان تنها در فاصله 70 کیلومتری از مکزیکو سیتی واقع شده ولی مطمئناً صعود از این قلعه کار دشواری خواهد بود اما باید گفت که به هنگام صعود از اینجا مطمئناً شاهد مناظری بسیار تماشایی و خیره‌کننده خواهید بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان