Karma Automotive اولین خودروهای برقی خود را معرفی کرد

کاویا یک کوپه سوپر اسپرت دو در است که با طراحی چشمگیر و عملکرد خیره‌کننده خود، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است

Karma Automotive اولین خودروهای برقی خود را معرفی کرد

Karma Automotive “کارما اتوموتیو”، شرکت خودروسازی آمریکایی که پیش از این با نام فیسکر شناخته می‌شد، دو خودروی برقی جدید خود را با نام‌های کاویا و گیاسرا معرفی کرد. این خودروها که قرار است در سال‌های 2024 و 2025 وارد بازار شوند، بخشی از تلاش‌های کارما برای تبدیل شدن به یک برند لوکس برقی هستند.

کاویا، یک کوپه سوپر اسپرت

کاویا یک کوپه سوپر اسپرت دو در است که با طراحی چشمگیر و عملکرد خیره‌کننده خود، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. این خودرو از یک پیشرانه برقی دو موتوره بهره می‌برد که در مجموع 1180 اسب بخار قدرت و 1292 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. کاویا می‌تواند در مدت زمان تنها 2.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن 350 کیلومتر بر ساعت است.

کاویا از یک باتری 120 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که بردی بیش از 250 مایل (400 کیلومتر) را برای آن فراهم می‌کند. این خودرو به شارژ سریع DC نیز مجهز است و می‌توان آن را در مدت زمان 45 دقیقه از 0 تا 80 درصد شارژ کرد.

گیاسرا، یک سدان تورینگ

گیاسرا یک سدان تورینگ چهار در است که طراحی آن ساده‌تر و محافظه‌کارتر از کاویا است. این خودرو از یک پیشرانه برقی تک موتوره بهره می‌برد که 590 اسب بخار قدرت و 693 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. گیاسرا می‌تواند در مدت زمان 4.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن 225 کیلومتر بر ساعت است.

گیاسرا نیز از یک باتری 120 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که بردی بیش از 250 مایل (400 کیلومتر) را برای آن فراهم می‌کند. این خودرو نیز به شارژ سریع DC مجهز است و می‌توان آن را در مدت زمان 45 دقیقه از 0 تا 80 درصد شارژ کرد.

بازخورد اولیه

بازخورد اولیه از کاویا و گیاسرا مثبت بوده است. کارشناسان از طراحی چشمگیر، عملکرد خیره‌کننده و برد قابل توجه این خودروها تمجید کرده‌اند. با این حال، برخی از کارشناسان نیز نگران قیمت بالای این خودروها هستند.

کارما هنوز قیمت رسمی این خودروها را اعلام نکرده است، اما انتظار می‌رود که کاویا با قیمتی بیش از 200 هزار دلار و گیاسرا با قیمتی بیش از 150 هزار دلار به فروش برسد.

آینده کارما

کارما با معرفی کاویا و گیاسرا، نشان داده است که قصد دارد در بازار خودروهای برقی لوکس رقابت کند. این شرکت در حال حاضر در حال توسعه یک شاسی‌بلند برقی نیز هست که قرار است در سال 2026 وارد بازار شود.

با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای کارما، این شرکت می‌تواند به یکی از بازیگران مهم بازار خودروهای برقی لوکس تبدیل شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان