Genesis GV۹۰ پرچمدار اولین خودروی برقی ساخته شده در کارخانه جدید در کره است

جنسیس GV۹۰ اولین خودروی برقی خواهد بود که در کارخانه جدید کره جنوبی ساخته می‌شود. این SUV برقی لوکس اولین خودرویی خواهد بود که از معماری مدولار یکپارچه جدید گروه خودروسازی هیوندای استفاده می‌کند.

Genesis GV90 پرچمدار اولین خودروی برقی ساخته شده در کارخانه جدید در کره است

جنسیس GV90 اولین خودروی برقی خواهد بود که در کارخانه جدید کره جنوبی ساخته می‌شود. این SUV برقی لوکس اولین خودرویی خواهد بود که از معماری مدولار یکپارچه جدید گروه خودروسازی هیوندای استفاده می‌کند.

جنسیس GV90 خودروی SUV تمام برقی بعدی جنسیس، زمانی که در سال 2026 به تولید برسد، برخی از جعبه‌های مهم را برای شرکت مادر گروه خودروسازی هیوندای (HMG) تیک ​​خواهد زد.

به گفته The Korean Car Blog، خودروی برقی جدید اولین مدلی خواهد بود که از خط مونتاژ کارخانه جدید گروه خودروسازی در Ulsan، کره جنوبی خارج می‌شود. علاوه بر این، اولین SUV برقی بزرگ ساخته شده تحت برند جنسیس خواهد بود و شاید مهمتر از آن، اولین مدل این شرکت باشد که از معماری مدولار یکپارچه (IMA) جدید که سال گذشته اعلام شد استفاده می‌کند.

رئیس کارخانه Ulsan در مراسم افتتاحیه در کره جنوبی گفت: “مدل خودروی برقی SUV فوق بزرگ جنسیس برای اولین بار در کارخانه جدید تولید خواهد شد.

پس از عملیاتی شدن کامل، کارخانه 1.58 میلیارد دلاری HMG قادر خواهد بود تا 200،000 خودروی برقی در سال تولید کند. بر اساس گزارش هیوندای، قرار است ساخت و ساز در سال 2025 به پایان برسد و تولید انبوه خودروهای باتری‌دار در سه ماهه اول سال 2026 آغاز شود.

در مورد Genesis GV90، هفته گذشته در حین آزمایش در هوای بسیار گرم در Death Valley دیده شد، بنابراین به نظر می‌رسد توسعه SUV پرچمدار برقی این برند در مسیر درستی قرار دارد. هنوز دو سال تا رونمایی از این مدل باقی مانده است، بنابراین هنوز کارهای زیادی برای انجام وجود دارد، اما قاطرهای با استتار سنگین در حال حاضر در حال رفت و آمد هستند.

بزرگترین مزیت معماری مدولار یکپارچه گروه خودروسازی هیوندای این است که می‌تواند تقریباً هر موتور الکتریکی، بسته باتری و نوع ولتاژ را در نمونه کار شرکت ترکیب کند. این امر هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد و کار را برای شرکت برای ساخت سریعتر خودروهای زیادی آسان می‌کند.

IMA به دو دسته تقسیم می شود: eM برای خودروهای سواری و eS برای خودروهای ساخته شده برای اهداف خاص. آنهایی که در سری eM قرار می‌گیرند بر اساس سیستم 800 ولتی ساخته می‌شوند و از انتخاب پنج موتور الکتریکی با هسته 200 میلی متری و شش نوع بسته باتری از جمله نیکل کبالت منگنز (NCM) و لیتیوم آهن فسفات (LFP) بهره‌مند خواهند شد. باتری‌های حالت جامد نیز تا سال 2030 وارد بازار خواهند شد.

در حال حاضر، خودروهای برقی HMG بر اساس پلتفرم e-GMP ساخته شده‌اند که می‌توانند ولتاژهای شارژ سریع DC بین 400 تا 800 ولت را نیز بپذیرند. با این حال، انتظار می رود IMA راندمان بیشتری، هزینه‌های کمتر و خودروهای سبک تر ارائه دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان