هر آنچه از فیلم Saltburn باید بدانید

مارگو رابی نه‌تنها از جمله بازیگران برجسته هالیوود به شمار می‌رود و نقش‌آفرینی‌های درخشانی نیز در کارنامه خودش دارد، به تهیه‌کنندگی فیلم نیز مشغول است و اخیراً نیز تهیه‌کننده فیلم سالتبرن (Saltburn) شده است

هر آنچه از فیلم Saltburn باید بدانید

مارگو رابی نه‌تنها از جمله بازیگران برجسته هالیوود به شمار می‌رود و نقش‌آفرینی‌های درخشانی نیز در کارنامه خودش دارد، به تهیه‌کنندگی فیلم نیز مشغول است و اخیراً نیز تهیه‌کننده فیلم سالتبرن (Saltburn) شده است. مارگو رابی اخیراً در فیلم باربی (Barbie) نقش‌آفرینی کرده و یکی از تهیه‌کننده‌های آن بوده است. این فیلم به کارگردانی گرتا گرویگ توانست به فروش یک میلیارد دلاری دست پیدا کند و رکوردهای بسیار زیادی را از خودش به جای بگذارد و به پرفروش‌ترین فیلم ساخته شده توسط کارگردانی زن تبدیل شود.

مارگو رابی همچنین سابقه تهیه‌کنندگی آثار دیگری همچون فیلم من تانیا هستم (I, Tonya)، فیلم پرندگان شکاری (Birds of Prey) از دنیای سینمایی دی‌سی و همچنین اولین فیلم ساخته امرالد فنل یعنی فیلم زن جوان آینده‌دار (Promising Young Woman) را در کارنامه خودش دارد. اولین فیلم ساخته امرالد فنل توانست جایزه بهترین فیلم‌نامه اورجینال اسکار را به دست بیاورد.

حالا امرالد فنل دومین فیلم خودش را قرار است در سال جاری میلادی به روی پرده سینماها بیاورد که فیلم «سالتبرن» نام دارد و اثری درام و رازآلود با بازی بری کیوگان، جیکوب الوردی و رزمند پایک است و مطمئناً یکی از رقابت‌کنندگان اصلی در فصل جوایز امسال خواهد بود. این به معنای آن است که امسال مارگو رابی دو اثر سینمایی را در فصل جوایز خواهد داشت. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی فیلم «سالتبرن» بپردازیم.

عوامل سازنده فیلم Saltburn

همان‌طور که در بالا ذکر شده بود، فیلم «سالتبرن» اثری از نویسنده و کارگردان امرالد فنل است که علاوه بر نویسندگی و کارگردانی این اثر سینمایی، در کنار مارگو رابی تهیه‌کننده آن نیز است. فیلم‌بردار برنده جایزه اسکار یعنی لینوس ساندگرن که سابقه فعالیت در فیلم لا لا لند (La La Land) و فیلم زمانی برای مردن نیست (No Time To Die) را دارد، فیلم‌بردار فیلم «سالتبرن» است.

داستان فیلم Saltburn

اتفاقات فیلم «سالتبرن» در میانه دهه 2000 میلادی جریان دارد و به‌عنوان داستان شرورانه‌ای از برتری و میل توصیف شده که به بررسی جامعه اشرافی انگلستان می‌پردازد. این اثر داستانی تاریک و جذاب از وسواس به موسیقی و آهنگ‌های پاپ اوایل قرن بیست و یکم را بررسی می‌کند. در حال حاضر جزئیات داستانی ریز این اثر پنهان مانده اما این فیلم به‌عنوان اثری رازآلود معرفی شده که مطمئناً می‌تواند مورد توجه طرفداران این ژانر قرار بگیرد.

بازیگران فیلم Saltburn

همان‌طور که در بالا ذکر شده بود، سازندگان فیلم «سالتبرن» بازیگران برجسته و سرشناسی را برای نقش‌آفرینی در این اثر سینمایی گرد هم آوردند که شامل بری کیوگان و جیکوب الوردی است. بری کیوگان در سال گذشته میلادی نقش‌آفرینی درخشان و برجسته‌ای از خودش در فیلم The Banshees of Inisherin ارائه کرده بود. این بازیگر ایرلندی همچنین سابقه حضور در فیلم‌های محبوبی همچون فیلم اترنالز (Eternals) و فیلم بتمن (The Batman) را دارد.

جیکوب الوردی نیز دیگر بازیگر برجسته فیلم «سالتبرن» به شمار می‌رود که بیشتر به‌خاطر نقش‌آفرینی در سریال سرخوشی (Euphoria) شهرت دارد. او همچنین اخیراً نقش الویس پرسلی را در فیلم مورد انتظار و برجسته پریسیلا (Priscilla) ساخته سوفیا کوپولا بازی کرده است.

رزمند پایک نیز دیگر ستاره فیلم «سالتبرن» به شمار می‌رود. این بازیگر با ژانر رازآلود ناآشنا نیست و قبلاً سابقه حضور در این فیلم‌ها را داشته که شامل نقش‌آفرینی درخشان و برجسته‌اش در فیلم دختر گمشده (Gone Girl) می‌شود. از دیگر بازیگران حاضر در فیلم «سالتبرن» نیز می‌توان به ریچارد ای گرنت، آرچی مادکو، آلیسون اولیور، پل ریس و همچنین کری مولیگان اشاره کرد.

تاریخ اکران فیلم Saltburn

فیلم «سالتبرن» در جشنواره فیلم BFI لندن در اوایل ماه اکتبر سال جاری میلادی اکران شده بود. با این حال این اثر سینمایی قرار است در آمریکا در تاریخ 17 نوامبر سال 2023 میلادی (جمعه 26 آبان 1402) توسط شرکت MGM به روی پرده سینماهای منتخب بیاید. این اثر سپس در تاریخ 22 نوامبر در سینماهای بیشتری اکران خواهد شد. این فیلم با فیلم Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes و فیلم Napoleon از ریدلی اسکات در گیشه رقابت خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان