نحوه خرید بلیط اتوبوس برای اتباع خارجی

این روز‌ها شهروندان خارجی زیادی را می‌بینیم که جهت کار، گردش و یا تجارت به ایران سفر می‌کنند. مردمان کشور‌های چین، افغانستان، عراق و هند بیشترین سهم را در بین اتباع خارجی داخل ایران دارند

نحوه خرید بلیط اتوبوس برای اتباع خارجی

این روز‌ها شهروندان خارجی زیادی را می‌بینیم که جهت کار، گردش و یا تجارت به ایران سفر می‌کنند. مردمان کشور‌های چین، افغانستان، عراق و هند بیشترین سهم را در بین اتباع خارجی داخل ایران دارند. این افراد نیز نظیر سایر شهروندان ایرانی برای سفر و گردش به شهر‌های مختلف نیاز به وسایل حمل و نقل برای جابه‌جایی خواهند داشت. وسایلی که ضمن لذت از سفر، کمترین هزینه را برای آنها داشته باشد.

اگر در طول سال با اتوبوس تهران -شیراز، تهران-مشهد یا تهران -اهواز سفر کرده باشید، دست کم با یکی دو نفر با اصالت افغانستانی و عراقی همسفر شده‌اید. اتباع خارجی عموماً اتوبوس را به‌عنوان یکی از کم هزینه‌ترین وسایل نقلیه مسافرتی در ایران، در صدر گزینه‌های سفر خود قرار می‌دهند. اما این افراد چگونه می‌توانند بلیط اتوبوس خود را رزرو کنند؟ آیا قوانین برای آن‌ها متفاوت است؟ در این مطلب به پرسش‌های شما در مورد رزرو و نحوه خرید بلیط اتوبوس برای اتباع خارجی پاسخ خواهیم داد.

مراحل خرید بلیط اتوبوس برای اتباع خارجی در اسنپ تریپ

رزرو بلیط اتوبوس از طریق اسنپ تریپ بسیار ساده است. ابتدا مسیر را مشخص می‌کنید. پس از تأیید شهر مبدا و مقصد، نوبت به تعیین تاریخ رفت و برگشت می‌رسد. اگر اتوبوس مورد نظر شما امکان سفر را در زمان تعیین شده تأیید کرد، با یک کلیک ساده وارد صفحه مربوط به تکمیل خرید و درج مشخصات می‌شوید.

در خرید بلیط اتوبوس نیازی نیست که نام تمامی مسافرین را ثبت کنید. کافی است یک نفر به عنوان سرپرست گروه معرفی شده و بلیط سایر همراهان، تحت نام او ثبت شود. در مرحله ثبت مشخصات هویتی نیز باید نام، نام خانوادگی، جنسیت و شماره تماس را درج کنید. اتباع خارجی نیز به همین شکل در این مرحله عمل کرده و نیاز به ثبت شماره گذرنامه و اطلاعات دیگری نخواهند داشت. در انتها نیز روی دکمه ثبت کلیک کرده و وارد صفحه پرداخت ‌شوید. به همین راحتی بلیط اتوبوس بین شهری شما ثبت خواهد شد. حتی اگر جزء اتباع خارجی باشید.

دقت داشته باشید که برخی از شرکت‌های معتبر اتوبوس‌رانی همچون سیر و سفر، جهت رزرو و خرید بلیط اتوبوس، حتماً از شما کد ملی دریافت می‌کنند. پس اتباع خارجی امکان رزرو آنلاین بلیط این شرکت‌ها را نداشته و در صورت نیاز، حتماً باید به شکل حضوری اقدام کنند.

نکات مهم در مورد خرید بلیط اتوبوس برای اتباع خارجی

برای خرید بلیط اتوبوس تهران تبریز یا هر مبدا و مقصد دیگری، اتباع خارجی باید به چند نکته توجه کنند:

  • اتباع خارجی نیز می‌توانند؛ مانند سایر شهروندان ایرانی، از طریق پلتفرم‌های آنلاین اقدام به خرید بلیط اتوبوس بین شهری کرده و به این ترتیب در هزینه و زمان خود صرفه‌جویی کنند.
  • اتباع خارجی جهت رزرو بلیط اتوبوس نیاز است که یک سرپرست را معرفی کنند تا سایر مسافرین در زیرمجموعه او قرار داده شوند.
  • بلیط برای تمامی مسافرین از جمله شهروندان ایرانی و اتباع خارجی قیمت یکسانی دارد.
  • اتباع خارجی برای مرحله رزرواسیون و خرید بلیط اتوبوس نیازی به گذرنامه ندارند.
  • برخی از شرکت‌های اتوبوسرانی مطرح در هنگام رزرو بلیط، از مسافرین کد ملی درخواست می‌کنند. به همین دلیل امکان رزرو آنلاین بلیط آن‌ها برای اتباع خارجی وجود ندارد.
  • برای تمام اتباع خارجی نیاز است تا در طول سفر، گذرنامه خود را به همراه داشته باشند. شرکت اتوبوسرانی و وب‌سایت رزرو ‌کننده بلیط، هیچ تعهدی نسبت به عدم داشتن پاسپورت و برخورد قانونی در بازرسی بین شهری نخواهند داشت.
  • اتباع خارجی نیز مانند شهروندان ایرانی با خرید بلیط از کلیه امکانات سفر با این وسیله نقلیه بهره‌مند خواهند شد.
  • برای انجام رزرواسیون، درج دقیق اطلاعاتی چون نام، نام خانوادگی، جنسیت و شماره تماس ضروری است.
  • اتباع خارجی باید تمام قوانین رزرو بلیط را در وب‌سایت خدمات مسافرتی آنلاین با دقت مطالعه کنند و با توجه به این قوانین اقدام به خرید بلیط نمایند.
  • پرداخت هزینه بلیط به شکل آنلاین تنها با داشتن کارت‌های بانکی داخل ایران امکان‌پذیر است.

چرا اتوبوس بهترین گزینه سفر برای اتباع خارجی است؟

سفر با اتوبوس مزایای بسیار زیادی برای اتباع خارجی دارد. یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این وسیله نقلیه برای اتباع خارجی، کاهش هزینه‌های سفر است. مورد بعدی که برای این افراد اهمیت زیادی دارد، عدم نیاز به گذرنامه در هنگام ثبت و خرید بلیط است. زیرا بسیاری از آن‌ها فاقد گذرنامه هستند. مورد سوم نیز امکان رزرو آنلاین و سریع این وسیله نقلیه است که در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. حتی چند ساعت قبل سفر نیز می‌توان این کار را انجام داد. در نهایت کیفیت بالای اتوبوس‌های بین شهری و امکانات ویژه‌ای است که در اختیار مسافرین قرار می‌گیرد و سفر راحتی را تجربه خواهند کرد.

قوانین کنسلی بلیط اتوبوس برای اتباع خارجی

مراحل کنسلی و استرداد هزینه بلیط اتوبوس برای اتباع خارجی دقیقاً همانند شهروندان ایرانی است. این افراد با مراجعه به راهنمای وب‌سایت خدمات مسافرتی و خواندن قوانین درج شده، می‌توانند از نحوه کنسلی مطلع شوند. دقت داشته باشید هر چه به روز و ساعت حرکت نزدیک می‌شویم، کنسلی بلیط برای شما هزینه بیشتری خواهد داشت. پس قبل از خرید بلیط اتوبوس از سفر خود مطمئن شده و با دقت قوانین سفر را مطالعه کنید.

سخن پایانی

اتوبوس به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین وسایل نقلیه بین شهری، در بین اتباع خارجی شناخته می‌شود. امکان رزرو آنلاین، امکان خرید بلیط با درج مشخصات اولیه، سرعت در انجام مرحله رزرواسیون، هزینه کمتر نسبت به سایر وسایل نقلیه سفری، تماشای جاده‌های زیبای ایران زمین و آشنایی با فرهنگ ایرانی از دلایل محبوبیت سفر با این وسایل نقلیه برای اتباع خارجی است.

این روز‌ها وب‌سایت‌های مسافرتی بسیاری در ایران شرایط خرید آنلاین بلیط مسافرتی را برای اتباع خارجی مهیا کرده‌اند. اسنپ تریپ نیز یکی از این وب‌سایت‌هاست که با ایجاد بستری مناسب برای رزرو بلیط اتوبوس، به یکی از معروف‌ترین مجموعه‌های ارائه دهنده خدمات مسافرتی تبدیل شده است. این سایت با فراهم کردن موتور جستجوی سریع، امکان مقایسه بین قیمت‌ها و رزرو سریع ارزان‌ترین بلیط اتوبوس را در اختیار اتباع خارجی قرار می‌دهد. قوانین اسنپ تریپ به نفع مسافران تنظیم شده است و تیم پشتیبانی از لحظه رزرو بلیط تا رسیدن به مقصد همراه شما خواهد بود. همچنین این مجموعه با ایجاد محتوا‌های جذاب، اتباع خارجی را در شناخت مقصد سفر کمک می‌کند. کافی است پیش از رزرو بلیط مطالب را مطالعه کنند و تا حدودی با فرهنگ، هنر و مناطق گردشگری ایران آشنا شوند. پس اگر قصد خرید آنلاین بلیط اتوبوس را داشتید، اسنپ تریپ را فراموش نکنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان