راهنمای سفری مقرون‌به‌صرفه با کاپادوکیا در ترکیه

کاپادوکیا یا کاپادوکیه یکی از مقاصد برجسته در ترکیه به شمار می‌رود که پر از مناظر خارق‌العاده، مسیرهای پیاده‌روی عالی، هتل غارهای دیدنی و همچنین بالن‌سواری بسیار تماشایی است. همین نیز سبب شده تا اینجا به مقصدی محبوب در بین گردشگران سراسر جهان تبدیل شود.

راهنمای سفری مقرون‌به‌صرفه با کاپادوکیا در ترکیه

کاپادوکیا یا کاپادوکیه یکی از مقاصد برجسته در ترکیه به شمار می‌رود که پر از مناظر خارق‌العاده، مسیرهای پیاده‌روی عالی، هتل غارهای دیدنی و همچنین بالن‌سواری بسیار تماشایی است. همین نیز سبب شده تا اینجا به مقصدی محبوب در بین گردشگران سراسر جهان تبدیل شود.

کاپادوکیا به‌عنوان مقصدی گران شناخته می‌شود که هتل‌های فانتزی پنج ستاره و بالن‌سواری‌های گران قیمتی دارد. همین نیز سبب شده تا سفر به اینجا بسیار گران تمام شود و بسیاری از افراد که بودجه محدودی برای سفر خود دارند، قید رفتن به این مقصد را بزنند. با این حال، راهکارهایی وجود دارند که با آن‌ها می‌توان سفری مقرون‌به‌صرفه به کاپادوکیا داشت.

1. از اتوبوس‌های شبانه استفاده کنید

برای کسانی که بودجه محدودی برای سفر دارند، استفاده کردن از اتوبوس‌های شبانه گزینه بسیار خوب و به صرفه‌ای است. نه‌تنها رفتن با اتوبوس‌های شبانه از مبدأ به مقصد هزینه کمتری از دیگر روش‌ها دارد بلکه دیگر لازم نیست که برای گذراندن شب هزینه هتل بدهید و در داخل این اتوبوس‌ها شب خودتان را سپری می‌کنید.

علاوه بر این، اتوبوس‌های شبانه در ترکیه بسیار مجهز و راحت هستند و همین نیز سبب می‌شود تا در سفر خود اذیت نشوید. صندلی‌ها بسیار راحت و بزرگ هستند و هر کدام از آن‌ها نیز همانند هواپیماها تجهیزات سرگرمی دارند. البته از آنجا که اکثر سرگرمی‌ها به زبان ترکی است، پس برای گردشگران خارجی این تجهیزات غیرکاربردی به نظر می‌رسند. با این وجود، استفاده از اتوبوس‌های شبانه مزیت‌های دیگری نیز دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به بستنی یا قهوه رایگان اشاره کرد که می‌تواند برای شما بسیار دلنشین و لذیذ باشد.

2. در غارهای خوابگاهی اقامت کنید

یکی از کارهایی که در سفر خود به کاپادوکیا باید انجام بدهید، اقامت در یک هتل غار است. این هتل‌ها در کوهستان‌های اطراف اینجا ساخته شده‌اند، مکان‌هایی که قبل سکونتگاه بومیان بوده‌اند. اتاق‌ها اغلب درون صخره‌ها کنده‌کاری شدند و بازدید از آن‌ها می‌تواند بسیار جذاب باشد.

هتل غارها بسیار تجملی و در عین حال گران هستند و اغلب آن‌ها نیز تجهیزات پنج ستاره را درون خودشان دارند. با این حال، برخی از مکان‌ها در گورمه وجود دارند که برای مسافران و گردشگران با بودجه محدود مناسب هستند. اقامت در غارهای بزرگتر و خوابگاهی می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه‌جویی قابل‌توجهی انجام بدهد. در این مکان‌ها اغلب نیز صبحانه رایگان در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد.

3. غذاهای ارزان بخورید

اگر در هتل یا هاستلی اقامت می‌کنید که صبحانه رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد، پس باید سعی کنید تا در طول روز نیز غذاهای ارزان بخورید تا در بودجه سفر خود صرفه‌جویی کنید. اگر در گورمه اقامت داشته باشید، می‌توانید گزینه‌های متعددی از وعده‌های غذایی ارزان قیمت را داشته باشید.

4. به پیاده‌روی بروید

کاپادوکیا پر از مناظر تماشایی است و بهترین راه برای تجربه همه جنبه‌های آن نیز پیاده‌روی و گشت‌وگذار در نقاط مختلف آن است. اگر در گورمه اقامت دارید، مسیرهای کوهنوردی و پیاده‌روی متعددی در اطراف شما وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را بپیمایید. یکی از همین مسیرها نیز در دره کبوتر است که گورمه را به اوچیسار متصل می‌کند.

5. بالن‌سواری نکنید

بالن‌سواری در کاپادوکیا از جمله تفریحات و فعالیت‌های بسیار گران به شمار می‌رود که می‌تواند هزینه‌های بسیار زیادی را روی دوش شما قرار بدهد. با اینکه گشت‌وگذار با بالن به هنگام طلوع خورشید در اینجا می‌توان بسیار تماشایی باشد اما بدون آن نیز می‌توان شاهد مناظری خیره‌کننده و تماشایی بود. اگر قصد دارید تا سفری مقرون‌به‌صرفه به کاپادوکیا داشته باشید، پس باید دور بالن‌سواری را خط بکشید.

در حقیقت، پرواز صدها بالن در اینجا باعث شده تا بالن‌سواری بسیار جذاب و تماشایی به نظر می‌رسد. پس حتی بدون اینکه سوار بالن‌ها شوید، می‌توانید از مناظر پرواز بالن‌ها لذت ببرید و اوقات خوشی را سپری کنید. برای تماشای طلوع خورشید نیز می‌توانید به یکی از نقاط مرتفع بروید و از زیبایی‌های این موقع روز لذت ببرید.

6. از قلعه اوچیسار دیدن کنید

به جای اینکه هزینه‌های خود را صرف بالن‌سواری کنید، بهتر است که وقت خود را با بازدید از قلعه اوچیسار پر کنید، قلعه‌ای که بازدید از آن هزینه چندانی به همراه ندارد. نه‌تنها این قلعه غار بسیار تماشایی و جذاب به نظر می‌رسد بلکه طبقه بالای آن نیز مرتفع‌ترین نقطه در این منطقه به شمار می‌رود که بدون شک، بازدید از آن ارزش تمام هزینه‌ها را دارد.

با رعایت نکات بالا، می‌توان سفری مقرون‌به‌صرفه با کاپادوکیا داشت و از زیبایی و جاذبه‌های این مکان دیدن کرد و تعطیلاتی دلنشین و خاطره‌انگیز را پشت سر گذاشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان