گمرک ایران: شرایط واردات کالای همراه مسافر در گمرکات تغییری نکرده است

گمرک ایران در گزارشی افزود: این نهاد در مورد کالاهای همراه مسافر ورودی طبق مواد ۱۳۵، ۱۳۶ و ۱۳۸ آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی اقدام می‌کند و در هیچ یک از این مواد قانونی، اشاره‌ای به جنسیت یا تاهل و تجرد افراد و همچنین کشور مبدا نشده است.

گمرک ایران اعلام کرد: شرایط واردات کالاهای همراه مسافر در گمرکات تغییری نکرده و انجام تشریفات گمرکی کالای همراه مسافر و معافیت‌های مرتبط طبق روال قبلی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، گمرک ایران در گزارشی افزود: این نهاد در مورد کالاهای همراه مسافر ورودی طبق مواد 135، 136 و 138 آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی اقدام می‌کند و در هیچ یک از این مواد قانونی، اشاره‌ای به جنسیت یا تاهل و تجرد افراد و همچنین کشور مبدا نشده است.

در گزارش گمرک ایران تصریح شده است: در خصوص پرداخت حقوق ورودی به دلار نیز طبق مقررات، ارزش گذاری کالا با نرخ برابری ارزهای خارجی طبق اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌پذیرد و وصول حقوق ورودی در گمرک به ریال است.

«طبق ماده 138 آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی کالای همراه مسافر ورودی سالانه تا میزان 80 دلار از پرداخت حقوق ورودی معاف و مازاد بر آن به شرط غیرتجاری بودن با اخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی قابل ترخیص خواهد بود.»

گمرک ایران افزود: چنانچه کالای همراه مسافر جنبه تجاری نداشته باشد، به استثنای کالاهای ممنوعه پس از انجام تشریفات گمرکی ترخیص می‌شود و در صورتی که جنبه تجاری داشته باشد، در مورد کالاهای مجاز و مجاز مشروط ترخیص آن از گمرک منوط به رعایت مقررات و انجام تشریفات مربوط به کالای تجاری است.

در گزارش گمرک ایران آمده است: گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) به عنوان بزرگترین گمرک هوایی کشور با تلاش شبانه روزی در جهت اعمال مقررات و همچنین جلب رضایت مسافران کوشا بوده به طوری که در سال گذشته به سه میلیون و 200 هزار نفر از مسافران ورودی خدمات رسانی کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان