حربه تکراری مدیران خطاکار روی آنتن تلویزیون

کم آوردی؟ بگو عادل!

شماره روزنامه: ۵۸۸۰ تاریخ چاپ: ۱۴۰۲/۰۹/۱ ...

با این حال نقطه اوج مناظره محمد حسین میثاقی و خداداد افشاریان جایی بود که بحث داوری پسر او یعنی پوریا افشاریان به میان آمد و مجری برنامه برگ برنده‌اش را رو کرد؛ اینکه پوریا سابقه بازی در ذوب‌آهن را دارد و در آن مقطع تاریخ تولد در شناسنامه‌اش سال 1369 درج شده بود، اما پس از آنکه وارد دنیای داوری شد تاریخ تولدش به 1371 تغییر کرد! رئیس کمیته داوران پس از مواجه شدن با این فکت دست و پایش را گم کرد و حرف‌های ضد و نقیض زد. با این حال بخشی از دفاعیات او که در فضای مجازی بسیار مورد توجه قرار گرفت و به اصطلاح وایرال شد از این قرار بود: «پوریا از وقتی به فوتبال آمد، شناسنامه‌اش از 69 شد 71. مگر اشکالی دارد؟ پنجاه نفر در داوری کشور همین کار را کردند. او شناسنامه‌اش را خلاف کوچک نکرده، بلکه درست کوچک کرده است.» طبیعتا می‌توان حدس زد که این اظهارات حیرت‌انگیز چه واکنش‌های منفی یا بامزه زیادی در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته و چطور موجب حراج حیثیت حرفه‌ای افشاریان شده است.

نکته مهم ماجرا اما چیز دیگری است؛ اینکه رئیس کمیته داوران هم مثل خیلی از دیگر ‌میهمانان این برنامه پس از مواجه شدن با انتقادات بجا و اصولی، برای فرار از گوشه رینگ طعنه‌ای به محمدحسین میثاقی زد و گفت: «همان‌طور که این میز به نفر قبل از شما وفا نکرد، به شما هم وفا نخواهد کرد.» طبیعتا منظورش عادل فردوسی‌پور بود و آن رانده شدن زشت او از تلویزیون. این همان کاری است که خیلی از دیگر ‌میهمانان میثاقی هم بعد از گرفتار شدن در پیله سوال و جواب‌ها انجام دادند؛ از سعید آذری، مدیرعامل پیشین ذوب‌آهن تا مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال. بله خب؛ بسیاری از هواداران فوتبال قبول دارند که کنار رفتن فردوسی‌پور و شکل حضور محمدحسین میثاقی در باکس‌های دوشنبه‌شب درست و اصولی نبود. میثاقی هم در این 4 سال حسابی از این بابت ملامت شده و شاید این نمره منفی تا ابد از کارنامه او پاک نشود. با این حال اینکه مدیران خاطی فوتبال ایران هر بار بعد از گرفتار شدن در تنگنای منطقی سراغ این حربه نخ‌نما بروند هم بیش از اندازه مبتذل و تاریخ گذشته است.

میثاقی با همه عیوبش در حال روشنگری و کمک به فوتبال است؛ کاری که در این دو سال و با وجود برخورداری عادل فردوسی‌پور از تریبون‌های گران‌قیمت بیرون از سازمان به ندرت از او دیده شده است. مثال هم در این مورد تا دل‌تان بخواهد زیاد است؛ از گوشه رینگ بردن بی‌سابقه مهدی تاج و پرداختن به پاداش سکه‌ای و دلاری مدیران فدراسیون تا افشای تخلفات باشگاه‌ها در بحث قانون سقف قرارداد، از مناظره رسواکننده رئیس سازمان خصوصی‌سازی با علی فتح‌الله‌زاده تا افشای قراردادهای نجومی در سپاهان. اگر مجری فوتبال برتر را قبول ندارید اصلا به برنامه‌اش نروید و اگر می‌روید درست و حسابی جواب سوالاتش را بدهید. اینکه مدام یادی از عادل کنید و جماعتی هم بدون اعتنا به عملکردتان برای شما هورا بکشند، دیگر بیش از اندازه تکراری و بچگانه شده است. می‌توانید میثاقی را دوست نداشته باشید (چنان که شاید ما هم دوستش نداریم)، اما نمی‌توانید در برابر حرف حق موضع تهاجمی کورکورانه بگیرید و با سوءاستفاده از اسم عادل فردوسی‌پور فرافکنی کنید.


تاج به میثاقی چه گفت؟     خداداد افشاریان نخستین نفری نیست که با استفاده از اسم رمز عادل فردوسی‌پور به محمدحسین میثاقی طعنه می‌زند. در یک نمونه مشهور، مهدی تاج هم پس از گرفتار شدن گوشه رینگ خطاب به مجری فوتبال برتر گفته بود: «فردوسی‌پور وقتی حرف می‌زد، اطلاعات داشت و چیزی را از گوشی به او نمی‌رساندند.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان