شیائومی با خودروی برقی SU۷ به میدان می‌آید

شیائومی با خودروی برقی SU7 به میدان می‌آید

شیائومی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند جهان قرار است به رقابت خودروهای برقی بپیوندد و در این مسیر از غول فناوری آمریکایی اپل پیشی بگیرد. عکس‌های لو رفته از اولین خودروی شیائومی – سومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان – به صورت آنلاین منتشر شده است. این سدان برقی که «SU7» نامیده می‌شود، نخستین بار توسط نشریه Car News China در وب‌سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) مشاهده شد. هر خودرویی که در چین فروخته می‌شود، باید قبل از شروع تولید، تأییدیه نهاد نظارتی محلی را دریافت کند و لیستی از خودروهایی که در حال طی کردن مراحل تأییدیه هستند توسط MIIT منتشر می‌شود.

به گفته Car News China، خودروی SU7 با گزینه‌های دیفرانسیل عقب تک موتوره و 220 کیلووات یا دو موتوره تمام چرخ محرک و 495 کیلووات عرضه خواهد شد. گزارش شده است که این خودرو برقی در سه نسخه SU7، SU7 Pro و SU7 Max عرضه خواهد شد. قرار است SU7 توسط Beijing Automotive Industry Holding Co. Ltd (BAIC)، یکی از بزرگترین خودروسازان چین – که همچنین یک شرکت سرمایه گذاری مشترک برای تولید خودروهای مرسدس بنز در چین دارد – تولید شود.

به گفته Car News China، کارخانه BAIC در پکن به طور آزمایشی تولید SU7 را آغاز کرده است. گزارش شده است که شیائومی تولید انبوه سدان برقی را در دسامبر 2023 آغاز خواهد کرد و تحویل SU7 از فوریه 2024 آغاز خواهد شد – اما مشخص نکرده است که آیا این خودرو قرار است در سطح جهانی عرضه شود یا خیر. در حالی که این اولین شرکت فناوری نیست که به صنعت خودرو می‌پیوندد – هواوی، دیگر تولیدکننده گوشی‌های هوشمند چینی، پیش‌سفارش‌های یک سدان برقی را که با همکاری خودروساز چینی Chery توسعه یافته است، آغاز کرده است – شیائومی از جمله اولین شرکت‌هایی است که یک خودروی کاملاً توسعه‌یافته و تولید شده را برای فروش در سال 2024 معرفی می‌کند. شیائومی در رقابت برای ایجاد خط تولید خودروهای خود از غول گوشی‌های هوشمند آمریکایی اپل پیشی گرفته است – با توجه به گزارش‌های قبلی Drive، شایعه شده است که Apple Car با تاخیر تا سال 2026 مواجه خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان