شهر برلین به دنبال راه‌اندازی قطار شناور مغناطیسی است

برلین به دنبال آن است تا قطارهای شناور مغناطیسی و آینده محور را به راه بیندازد. پایتخت آلمان قصد دارد تا پنج تا هفت کیلومتر مسیر آزمایشی برای این پروژه حمل‌ونقل سبز ایجاد کند و مبلغ ۸۰ میلیون یورو از صندوق ویژه آب‌وهوا را روی آن سرمایه‌گذاری کند

شهر برلین به دنبال راه‌اندازی قطار شناور مغناطیسی است

برلین به دنبال آن است تا قطارهای شناور مغناطیسی و آینده محور را به راه بیندازد. پایتخت آلمان قصد دارد تا پنج تا هفت کیلومتر مسیر آزمایشی برای این پروژه حمل‌ونقل سبز ایجاد کند و مبلغ 80 میلیون یورو از صندوق ویژه آب‌وهوا را روی آن سرمایه‌گذاری کند. در حال حاضر هنوز مکانی که این مونوریل در آن تأسیس شود، مشخص نشده است اما این شهر قصد دارد تا آن را در مکانی بسازد که پس از مرحله آزمایش بتوان از آن استفاده کرد.

قطارهای شناور مغناطیسی و بدون راننده که به‌عنوان maglev شناخته می‌شوند، سریع‌تر و ارزان‌تر از خطوط مترو عادی ساخته می‌شوند و این قطار می‌تواند در عرض دو سال اولین سفر خودش را شروع کند. امید می‌رود که این امر باعث کاهش ترافیک خودروها و انتشار گازهای گلخانه‌ای در برلین شود.

قطار مغناطیسی و شناور برلین چطور کار می‌کند؟

این قطار گامی در جهت آینده‌نگرانه‌تر Hyperloop است و سیستم‌های مبتنی بر فناوری شناور مغناطیسی به شمار می‌روند. این فناوری از آهنرباها برای بلند کردن قطار از مسیر استفاده می‌کند و از مجموعه دیگری از آهنرباها برای به جلو راندن آن بهره می‌برد. این کار باعث می‌شود تا قطار در تماس با مسیرش اصطکاکی نداشته باشد و همین نیز سرعت قطار را بیشتر می‌کند و از سروصدای آن می‌کاهد.

در دیگر نقاط اروپا، شرکت لهستانی Nevomo با زیرساخت راه‌آهن ایتالیا Rete Ferroviaria Italiana همکاری کرده است تا فناوری maglev را توسعه بدهند و امیدوار هستند که بتوانند آن را به خطوط راه‌آهن موجود اضافه کنند. شرکت Nevomo می‌گوید که اگر این فناوری به خطوط پرسرعت اعمال شود، می‌تواند حداکثر سرعت قطاری از French TGV را دو برابر کند و به 550 کیلومتر در ساعت برساند. فناوری German Transrapid که از یک مونوریل پرسرعت با استفاده از شناور مغناطیسی تشکیل شده، در حال حاضر در شانگهای چین مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خط راه‌آهن در سال 2004 میلادی افتتاح شد و اکنون به‌سرعت 300 کیلومتر در ساعت می‌رسد. کره جنوبی و ژاپن نیز قطارهای maglev دارند.

آیا این اولین قطار مغناطیسی برلین است؟

قطار جدید maglev اولین تلاش برلین در زمینه ریل مغناطیسی نیست. قطار M-Bahn یا Magnetbahn از سال 1984 میلادی به‌صورت آزمایشی کار خودش را شروع کرد و بین سال‌های 1989 تا 1991 میلادی نیز مسیری بین 1.6 کیلومتری را به سه توقف پوشش می‌داد.

این خط راه‌آهن در برلین غربی ساخته شده بود تا شکاف حمل‌ونقل عمومی ایجاد شده توسط دیوار برلین را پر کند. پس از سقوط دیوار نیز این خط منسوخ شد و برای گسترش زیرزمین از بین رفت.

شهر برلین به دنبال آن است تا سال 2045 میلادی خودش را به سطح آب‌وهوایی خنثی برساند ولی در حال حاضر مشخص نیست که ساخت و ساز این قطار مغناطیسی شناور چه زمانی آغاز می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان