برای بازدید از ونیز باید هزینه ورودی پرداخت کنید

شهر ونیز (Venice) به دنبال آن است تا برای جلوگیری از ازدحام بیش از اندازه جمعیت در روزهای آخر هفته و به هنگام روزهای تعطیل، مالیات گردشگری را وضع کند و از گردشگران برای بازدید از این شهر هزینه ورودی بگیرد

برای بازدید از ونیز باید هزینه ورودی پرداخت کنید

شهر ونیز (Venice) به دنبال آن است تا برای جلوگیری از ازدحام بیش از اندازه جمعیت در روزهای آخر هفته و به هنگام روزهای تعطیل، مالیات گردشگری را وضع کند و از گردشگران برای بازدید از این شهر هزینه ورودی بگیرد. مقامات شهر ونیز از برنامه‌ای آزمایشی رونمایی کردند که بر طبق آن قصد دارند تا از کسانی که به‌صورت روزانه از شهر ونیز دیدن می‌کنند، هزینه دریافت کنند.

در ابتدا قرار بود که مالیات گردشگری در اوایل سال جاری میلادی به اجرا گذاشته شود اما به‌خاطر مشکلات لجستیکی و همچنین ترس از آسیب رساندن این طرح به درآمد حاصل از گردشگری، اجرای آن به زمان دیگری موکول شد. هدف از اجرای این طرح مربوط به هزینه ورودی این است که جمعیت ورودی به شهر ونیز را کاهش بدهد و همچنین گردشگران را تشویق کند تا مدت زمان طولانی‌تری را در شهر حضور داشته باشند و در نتیجه، کیفیت سطح زندگی برای ساکنین ونیز افزایش پیدا کند. در ادامه این مطلب بیشتر با این طرح، مقدار آن و همچنین نحوه اجرای آن توضیح خواهیم داد.

چرا ونیز مالیات گردشگری را اجرا می‌کند؟

خسارت‌های بسیار زیادی ناشی از گردشگری بیش از حد به اکوسیستم ظریف و شکننده ونیز وارد شده و همین نیز سبب شده تا هشدارهای متعددی درباره این شهر داده شود به طوری که حتی در اوایل سال جاری میلادی این شهر نزدیک بود در فهرست خطر یونسکو قرار بگیرد. در حقیقت، اعضا پیشنهاد دادند که به جای اینکه شهر ونیز در فهرست خطر یونسکو قرار بگیرد، این شهر طرح هزینه ورودی پیشنهادی را به اجرا در بیاورد.

در همین راستا نیز شهردار ونیز یعنی لوئیجی بروگنارو اظهار داشته که این هزینه تلاشی برای کسب درآمد اضافی برای شهر و شهرداری نیست. بلکه در حقیقت طرحی آزمایشی است که برای اولین بار به اجرا گذاشته می‌شود تا جریان ورود گردشگران به یکی از پر بازدیدترین مکان‌ها در جهان را کنترل کند.

هدف از دریافت این مبلغ ورودی نیز این است که بازدیدکننده‌ها و گردشگران سعی کنند به جای رفتن به شهر ونیز در روزهای آخر هفته و به هنگام تعطیلات که بسیار شلوغ و پرترافیک است، سعی کنند دیگر روزهای هفته و به هنگام خلوتی از این شهر دیدن کنند. مسئولین ونیز قصد دارند با این طرح، شهر ونیز را حفظ کرده و وضعیت زندگی مناسبی را برای ساکنین آن ایجاد کنند.

طرح هزینه ورودی در ونیز از چه زمانی شروع می‌شود؟

از سال آینده میلادی، بازدیدکنندگان و گردشگران برای اینکه بتوانند به شهر ونیز وارد شوند،‌ به خصوص بخش‌هایی از آن که در معرض خطر قرار دارند، باید مبلغ 5 یورو را به عنوان هزینه ورودی پرداخت کنند. این مبلغ در روزهای اوج گردشگری و آخر هفته‌ها از کسانی گرفته می‌شود که قصد ورود به داخل شهر ونیز را دارند.

کسانی که قصد دارند بازدیدی یک روزه از شهر ونیز را داشته باشند و در ساعات اوج گردشگری یعنی از ساعت 8:30 صبح تا 16 از این شهر دیدن می‌کنند، باید این مبلغ را بپردازند. با این حال، کسانی که برای خوردن شام یا حضور در کنسرتی شبانه به ونیز می‌آیند، نیازی به پرداخت این مبلغ نخواهند داشت.

گروه‌های استثنا از این طرح کدام هستند؟

با این حال، برخی از گروه‌ها وجود دارند که از پرداخت چنین مبلغی معاف هستند و این گروه‌ها نیز شامل ساکنین مقیم شهر ونیز، بازدیدکنندگانی که قبلاً در شهر ونیز به دنیا آمده‌اند، دانش‌آموزان، کارگران و همچنین گردشگرانی که هتل یا دیگر محل اقامتی در داخل شهر دارند.

چطور می‌توان بلیت بازدید از ونیز را رزرو کرد؟

از تاریخ 16 ژانویه سال آینده میلادی، وب سایتی راه‌اندازی می‌شود که در آن، بازدیدکنندگان می‌توانند روز بازدید خودشان از شهر ونیز را انتخاب و رزرو کنند. کسانی که قصد بازدید یک روزه از شهر را دارند باید مبلغ 5 یورو بپردازند و سپس کد QR تحویل داده شده به آن‌ها نیز در ایستگاه‌های کنترل مختلف در سطح شهر چک می‌شود که شامل ایستگاه قطار اصلی است.

کسانی که در داخل شهر ونیز هتل رزرو کرده‌اند نیز باید اطلاعات هتل خودشان را در این سیستم وب سایت وارد کنند و سپس کد QR دریافت خواهند کرد و باید آن‌ها را در ایستگاه کنترل نشان بدهند. این افراد نیازی به پرداخت هزینه ورودی ندارند چراکه فاکتور هتل آن‌ها شامل هزینه اقامت در ونیز است.

جطور ونیز به دنبال گردشگری پایدار است؟

پس از همه‌گیری کرونا خسارت‌های بسیار زیادی به صنعت گردشگری ونیز وارد شده بود و حالا این شهر سعی دارد تا رابطه‌اش با بازدیدکنندگان را به شکل پایدارتری پیش ببرد و همچنین به دنبال راهکارهایی است که وضعیت زندگی خوبی برای شهروندان خودش ایجاد کند. در حقیقت، افزایش گردشگری بیش از اندازه در ونیز سبب شده تا ونیزی‌ها تصمیم به مهاجرت به سرزمین اصلی ایتالیا بگیرند و شهرداری ونیز قصد دارد تا طرح‌هایی برای جلوگیری از ادامه این روند را اجرایی کند.

پس از فشارها از سوی یونسکو و علاقه‌مندان به محیط‌زیست، مقامات سرانجام ورود کشتی‌های کروز تفریحی و بزرگ را به میدان سنت مارک و از طریق کانال گیودکا ممنوع کردند. ونیز سعی دارد تا بیشتر گردشگرانی را به خودش جلب کند که قصد اقامت طولانی‌تری دارند چراکه آن‌ها تمایل دارند مبلغ بیشتری را در این شهر خرج کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان