این شهرها در سال ۲۰۲۳ گران‌ترین شهرهای جهان هستند

سنگاپور اولین جایگاه را در گران‌ترین شهرهای جهان دارد، در حالی که میامی، دبی، جاکارتا و نیویورک بزرگترین افزایش هزینه را مشاهده می‌کنند.

این شهرها در سال 2023 گران‌ترین شهرهای جهان هستند

سنگاپور اولین جایگاه را در گران‌ترین شهرهای جهان دارد، در حالی که میامی، دبی، جاکارتا و نیویورک بزرگترین افزایش هزینه را مشاهده می‌کنند.

برای ثروتمندان و همچنین همه، هزینه زندگی در سال گذشته به عنوان افزایش قیمت‌ها افزایش یافت. برخی از شهرها نسبت به دیگران بیشتر تحت تاثیر قرار گرفتند. شاخص سبک زندگی یولیوس بئر، که به صورت سالیانه شهرهای گران‌ترین جهان را رتبه‌بندی می‌کند، نشان می‌دهد که آسیا گران‌ترین منطقه برای زندگی لوکس است و سنگاپور به عنوان گران‌ترین شهر جهان شناخته می‌شود. امسال، آن از شانگهای، شماره یک در سال 2022، عبور کرد.

این شاخص از یولیوس بئر، یک مدیر مالیسوئیسی، هزینه 20 مورد مرتبط با سبک زندگی شهری لوکس را ارزیابی می‌کند، از جمله ملک مسکونی ارزشمند، اتومبیل‌های لوکس، پروازهای کلاس کسب و کار و شام‌های شاهانه.

با توجه به آخرین قیمت‌ها برای این سبد کالاها، هنگ کنگ از جایگاه چهارم به سومین شهر گران‌تر جهان منتقل شد. بانکوک از شماره 15 به شماره 11 صعود کرد، در حالی که تایپه از سوم به هشتمین مکان سقوط کرد. زوریخ و توکیو هم از هفتم و هشتم به ترتیب به جایگاه 14 و 15 افت داشتند.

شهرهایی که هزینه زندگی لوکس در آنها بسیار گران‌تر شده است


میامی با افزایش 22 درصدی، بزرگترین افزایش هزینه زندگی را در سال گذشته داشت و از جایگاه 18 در رتبه‌بندی سال 2022 به جایگاه 10 پیشرفت کرد. دبی از جایگاه 14 به جایگاه هفتم صعود کرد، در حالی که جاکارتا از جایگاه 19 به جایگاه 12 پیشرفت کرد. نیویورک همچنین افزایشی داشت و از جایگاه 11 به پنجمین گران‌ترین شهر پیشرفت کرد.

بزرگترین افزایش قیمت‌ها مربوط به کالاهای مصرفی مورد نیاز، مانند مشروبات الکلی مرغوب، اتومبیل‌های لوکس و خدمات مهمان‌نوازی بودند، که یولیوس بئر در یک بیانیه اشاره می‌کند. همچنین، با افزایش تقاضا برای سفر و سرگرمی پس از پاندمیک، هزینه‌های کالاها و خدماتی مانند اتاق‌های هتل، پروازها و غذاخوری‌های عالی افزایش یافته‌اند. به گفته گزارش، این امر به علت افزایش هزینه‌های انرژی، مواد اولیه و هزینه‌های پرسنل، به همراه تورم، اختلالات در زنجیره تأمین و نوسانات ارزی به وجود آمده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان