افزایش تعداد هولدرهای اتریوم در مقایسه با بیت کوین

افزایش تدریجی استیکینگ اتریوم طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر باعث افزایش تعداد هولدرهای اتریوم نسبت به بیت‌کوین شده است، و این امر منجر به ثبت رکورد جدید در این زمینه شده است.

سرویس اقتصاد مشرق - بر اساس آمار ارائه شده توسط سایت تحلیلی «اینتو د بلاک (IntoTheBlock)»، حالا تعداد اتریوم‌های نگه‌داری شده توسط هولدرهای بلندمدت یا افرادی که بیش از یک سال است یک دارایی را نگه‌داری می‌کنند، به میزان 72 درصد افزایش یافته است. این درصد، بالاترین سطح از ماه اکتبر 2018 تا به حال شناخته می‌شود.

در ماه اکتبر، نسبت هولدرهای اتریوم از بیت‌کوین به شدت پیشی گرفته است. واضح است که این اتفاق برای دومین بار در سال جاری رخ داده است، و برای اولین بار در ماه اوت، شاهد اتفاقی مشابه بودیم. حضور سرمایه‌گذاران بلندمدت در این بازارها امری بسیار حیاتی و اساسی است. این هولدرها نقش مهمی در تقویت سلامت شبکه‌ها ایفا می‌کنند و با ایجاد ثبات، میزان ریسک و نوسانات را به حداقل می‌رسانند. این افراد، با نگه داری و هولد طولانی‌مدت داراییههای خود، به دلیل احتمال فروش کمتر در مواجهه با نوسانات کوتاه‌مدت، به تعادل و استحکام بازار کمک زیادی می‌کنند.

افزایش تعداد هولدرهای اتریوم در مقایسه با بیت کوین

افزایش و عبور تعداد سرمایه‌گذاران اتریوم از بیت کوین در حالی رخ داده است که تعداد سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت‌کوین نیز در حال افزایش است. این پدیده نشان‌دهنده تغییرات جالب در دینامیک بازار است. هم‌اکنون، اکوسیستم بیت‌کوین شاهد یکی از بزرگ‌ترین نابرابری‌ها میان هولدرهای بلندمدت و کوتاه‌مدت خود است. این نابرابری می‌تواند تأثیراتی متنوع بر روی رفتار و پویایی بازار داشته باشد و نشان‌دهنده احتمال تحولات بیشتر در آینده است.

پاداش استیکینگ و هولدرهای اتریوم به چه صورت است؟

پاداش‌های استیکینگ اتریوم به نظر می‌آید که یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌ها برای جلب هولدرهای اتریوم باشد و باعث شده تا حتی تعداد بیشتری از کاربران به فعالیت‌های انباشت اتر مشغول شوند.

مدیر تحقیقاتی IntoTheBlock تأکید دارد که افزایش تعداد هولدرهای بلندمدت این ارز دیجیتال، احتمالاً به طور مستقیم با رشد فعالیت استیکینگ مرتبط است. در حال حاضر، مقدار اتریومی که در فرایند استیکینگ وارد شده، 24٪ از کل موجودی این ارز را تشکیل می‌دهد. میانگین دوره نگه‌داری سرمایه در این شبکه بیش از یک سال است و این مسئله به افزایش تعداد هولدرها و ایجاد پایه‌ای پایدار برای این ارز کمک می‌کند.

افزایش تعداد هولدرهای اتریوم در مقایسه با بیت کوین

به طور همزمان با وضعیت استیکینگ، نهنگ‌های اتریوم نیز ادامه به انباشت اتر خود داده‌اند. بر اساس داده‌ها، هولدرهای اتریومی که حداقل 1٪ از موجودی در گردش این ارز را در اختیار دارند، در سال 2023 با یک رشد 12٪ مواجه شده‌اند و در حال حاضر به 34٪ از کل موجودی این ارز دست یافته‌اند.

آمارها نشان می‌دهند که این عدد همچنان شامل قراردادهای استیکینگ نیز می‌شود. به طور کلی و بر اساس داده‌های موجود در سال 2023، در میان هشت شبکه لایه 1، تنها نهنگ‌های اتریوم و کاردانو نسبت به هولدرهای سایر شبکه‌ها افزایش چشمگیری را نشان داده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان