ایده های زیبا برای تزئین غذا و دسرهای خوشمزه!(۲)

خانه داری: در این مطلب می خواهیم یاد بگیریم چگونه در آشپزخانه تفریح کنیم. بیایید با هم آشپزخانه را برای خودمان تبدیل به فضایی برای تفریح و سرگرمی کنیم

خانه داری: در این مطلب می خواهیم یاد بگیریم چگونه در آشپزخانه تفریح کنیم. بیایید با هم آشپزخانه را برای خودمان تبدیل به فضایی برای تفریح و سرگرمی کنیم. کار سختی نیست. شاید فقط باید کمی دیدتان را نسبت به فعالیت هایی که در آشپزخانه انجام می دهید عوض کنید. مخصوصا نسبت به تزئین میز و بشقاب های غذا. شما می توانید بشقاب های غذا را به سان بوم های نقاشی در نظر بگیرید و با انتخاب موادغذایی که فکر می کنید رنگ ها و مزه آنها در کنار هم جور در می آید و آن ها را رنگ آمیزی کنید و به آن ها جانی تازه ببخشید. مطلب در ایده های زیبا برای تزئین غذا و دسرهای خوشمزه!(1) ایده هایی را با شما در میان گذاشتیم که با استقبال زیادی از طرف شما دوستان خوش سلیقه روبه رو شد؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم سری دوم این مطلب را با ایده هایی متفاوت تر برایتان بنویسیم. با چیدانه همراه باشید تا یاد بگیریم که چگونه در آشپزخانه تفریح کنیم.

ترکیب رنگ بشقاب ها و مواد غذایی برای تزئین غذای جذاب

ترکیب رنگ بشقاب ها و مواد غذایی برای تزئین غذای جذاب

بشقاب های زیبا را که برای روز مبادا نگه شان داشته اید را همین حالا از گنجه بیرون بیاورید و از آن ها استفاده کنید. همان ظروفی را که رنگ های جذاب دارند را می گویم. می توانید از آن ها برای ارائه بهتر هنرتان استفاده کنید. این بشقاب ها با رنگ خود به غذای شما جان بیشتری می بخشند. به عکس بالا نگاه کنید. ترکیب رنگ زرد غذا و بشقاب های آبی رنگ شما را به خوردن این غذا ترغیب می کنند. حتی کوچکترین جزئیات نیز تاثیر گذار است.مثل ترکیب رنگ صورتی گل محمدی های روی غذا و گل های طبیعی که برای زیبایی هر چه بیشتر روی میز گذاشته شده است.دست شما برای خلاقیت باز است.

مطلب پیشنهادی : تزیین غذا یک سرگرمی فوق العاده برای خانم های خانه دار

استفاده از مواد غذایی با رنگ های مکمل برای تزئین غذا

استفاده از مواد غذایی با رنگ های مکمل برای تزئین غذا

لزومی ندارد خودتان را برای تزئین غذا خیلی به زحمت بیاندازید. کافی است فقط کمی ساده فکر کنید تا همه چیز عالی باشد. مثلا به عکس بالا نگاه کنید و ببینید چگونه دو رنگ سبز و قرمز درکنار هم به جذابیت هر چه بیشتر میگو ها کمک کرده است و یک بشقاب سفید و ساده زیبایی آن را تکمیل کرده است. فقط به مواد غذایی که در آشپزخانه تان موجود است به دقت نگاه کنید. خود طبیعت شما را راهنمایی خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی : 10میز شام تحسین برانگیز در دکوراسیون منزل

برای تزئین های غذا به جزئیات دقت کنید

برای تزئین های غذا به جزئیات دقت کنید

درست است که برای داشتن یک بشقاب غذای جذاب باید مواد غذایی مناسبی را انتخاب کنید اما از نقش بقیه تجهیزات هم نباید غافل شوید. مثلا قاشق و چنگال ها و یا حتی دستمال سفره ها. شاید هر کدام از این ها را از ساده ترین نوع شان انتخاب کنید اما حتما به رنگ شان توجه کنید.برای مثال به عکس بالا نگاه کنید، آیا ترکیب رنگ بشقاب سفید و پیاله های قرمز با دستمال سفره زرد رنگ شما را به خوردن این غذا ترغیب نمی کند؟

مطلب پیشنهادی : روش های تا زدن دستمال سفره

با تزئینات زیبای غذا به میز خود جلوه ببخشید

با تزئینات زیبای غذا به میز خود جلوه ببخشید

کاهی وقت ها هم لازم است با توجه به رنگ میزهایتان غذای مورد علاقه خود را تزئین کنید. مسلما برای یک میز چوبی سفید، رنگ قرمز می تواند بسیار خیره کننده باشد. یک کیک قرمز رنگ، دستمال سفره هایی از همان ترکیب رنگی و میوه هایی مثل آلبالو و توت فرنگی یک میز رویایی را برای داشتن یک بعد از ظهر خوب برای شما پدید می آورد.

مطلب پیشنهادی : روش های درست چیدمان میز غذا در مهمانی ها

برای تزئین میز و غذای خود از تضاد رنگ ها بهره ببرید

برای تزئین میز و غذای خود از تضاد رنگ ها بهره ببرید

یک میز آبی ، زیر بشقابی قرمز رنگ با حاشیه های طلایی و یک گل طبیعی با رنگ بنفش که نتیجه ترکیب دو رنگ قرمز و آبی است، همه چیز را مهیا کرده است تا شما از دیدن این میز غذا لذت ببرید. به انتخاب بشقاب ها هم دقت کنید که چگونه رنگ های آن به میز جلوه بخشیده است. استفاده از تضاد رنگی در تزئینات یکی از هوشمندانه ترین راهکارهاست.

مطلب پیشنهادی : بفرمایید شام!

تزئین غذای ساده اما هنرمندانه

تزئین غذای ساده اما هنرمندانه

یادتان هست چند خط بالاتراشاره کردیم تا کار تزئین غذا را ساده و راحت بگیرید؟ عکس بالا مصداق واقعی این جمله است. یادتان باشد زیبایی در سادگی است. ساده کار کنید اما هوشمندانه انتخاب کنید. وقتی قرار است فقط یک کیک ساده را که با چند تکه میوه فصل تزئین شده است را سرو کنید سعی کنید از ظروف زیبا با رنگ های جذاب استفاده کنید. درست همانند این عکس که جذابیت میز در بشقاب های فیروزه ای رنگ خلاصه شده است.

مطلب پیشنهادی : تزئین میز پذیرایی با زیر بشقابی های زیبا

بشقاب هایی از جنس مواد غذایی برای تزئین غذا

بشقاب هایی از جنس مواد غذایی

همان طور که اشاره کردیم طبیعت خودش بهترین راهنما برای شما است. پس به آن اعتماد کنید. به عکس بالا نگاه کنید، ببینید چگونه از برگ های کاهو به عنوان بشقاب استفاده کرده است. شما هم می توانید ایده هایی از این قبیل را برای تزئین غذای خودتان استفاده کنید.

استفاده از رنگ های روشن برای تزئین غذا

استفاده از رنگ های روشن برای تزئین غذا

فکر می کنم که همه با این جمله موافق باشند که سفره های ایرانی بسیار خوش آب و رنگ هستند. ویژگی بارز این سفره ها استفاده از رنگ های روشن نظیر سفید است. شما هم می توانید برای تزئین میز هایتان از همین روش استفاده کنید. برای این که بتوانید میزی به سبک ایرانی داشته باشید می توانید از سفره هایی به رنگ های آبی و سفید که طرح های ایرانی دارند و بسیار خیره کننده به نظر می رسند استفاده کنید. زیبایی این سفره ها را می توانید به وسیله کاسه های چینی دوست داشتنی که مطمئنا در خانه هر ایرانی پیدا می شود تکمیل کنید. این سفره زیبا فقط یک غذای سنتی ایرانی کم دارد.

مطلب پیشنهادی : با تکنولوژی غذایتان را از راه دور کنترل کنید!

8 خطای رایج در چیدمان آشپزخانه و راه حل آن ها

سفره آرایی و تزئین میز با وسایل قدیمی

 ده نکته خانه داری که هر کدبانویی نمی داند!

منبع : عکس : صفحات اینستاگرام wodesata و nazaninsin ؛ نویسنده : شمیم آقازاده ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان