گازگرفتگی ۳۸ نفر در استان فارس

رئیس اورژانس فارس : از ابتدای مهرماه سال جاری تعداد ۳۸ مصدوم ناشی از مسمومیت با مونوکسید کربن گزارش و ثبت شده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۷۶ درصد کاهش داشته است.

رئیس اورژانس فارس گفت: از ابتدای مهرماه امسال تعداد 38 مصدوم ناشی از مسمومیت با مونوکسید کربن در استان گزارش و ثبت شده است.

محمد جواد مرادیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم از شیراز با بیان اینکه مسمومیت با گاز منوکسید کربن یا به اصطلاح گاز گرفتگی شایع‌ترین حوادث در فصول سرد سال به حساب می‌آید، اظهارداشت: از ابتدای مهرماه سال جاری تعداد 38 مصدوم ناشی از مسمومیت با مونوکسید کربن گزارش و ثبت شده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 76 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: علائم مسمومیت ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن به سرماخوردگی ساده شبیه است. به دلیل کاهش اکسیژن، فرد دچار سردرد، گلودرد و درد در قفسه سینه، سفتی عضلات، افزایش تعداد تنفس، کاهش فشار خون و گاه تنگی مردمک‌ها شده و در نهایت در صورت عدم خروج از فضای آلوده آسیب شدیدتر و بعضاً وارد کما خواهد شد.

مرادیان توصیه کرد: در برخورد با افراد مسموم شده با گاز منوکسیدکربن، ضمن رعایت نکات ایمنی، ابتدا در و پنجره‌های محیط را باز کنید، فرد مسموم را از محیط آلوده به هوای آزاد منتقل کنید، یقه پیراهن و کمربند و لباس‌های تنگ افراد مسموم را باز کنید، در صورت امکان اکسیژن دهی به فرد مسموم شده انجام شود و با باز نگاه داشتن راه‌های هوایی، با اورژانس 115 تماس بگیرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان