با تایید دادگاه عالی ورزش؛

کاوه رضایی برنده دعوی حقوقی با فدراسیون

کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال ایران در پرونده دعوی کاوه رضایی با فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، فسخ یک‌طرفه رضایی با تیم تبریزی را غیرموجه دانست. با این حال، دادگاه عالی ورزش/CAS، در یک رای ۵۰ صفحه‌ای و در بندهای طولانی، با رد رای فدراسیون ایران، رای خود را صادر و فسخ رضایی را موجه و قانونی اعلام کرد.

دادگاه عالی ورزش (CAS) در پرونده شکایت سازمان لیگ از کاوه رضایی، رای را به سود این بازیکن اعلام کرد.

به گزارش شامگاه سه‌شنبه ایرنا، کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال ایران در پرونده دعوی کاوه رضایی با فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، فسخ یک‌طرفه رضایی با تیم تبریزی را غیرموجه دانست. با این حال، دادگاه عالی ورزش/CAS، در یک رای 50 صفحه‌ای و در بندهای طولانی، با رد رای فدراسیون ایران، رای خود را صادر و فسخ رضایی را موجه و قانونی اعلام کرد.

در این رای تفصیلی آمده است «باوجود اینکه در قرارداد رسمی تراکتور و رضایی، امر توافق طرفین برای انجام فسخ در نیم فصل را شرط گذاشته‌اند اما در یک توافق‌نامه سه جانبه و جداگانه که بین ایوب بهتاج از تراکتور و کاوه رضایی و مصطفی آجورلو، مدیرعامل وقت استقلال و خارج از قرارداد اصلی منعقد شده، واضح است که مدیر باشگاه تراکتور به رضایی تعهد به اتمام قرارداد در نیم فصل را داده و بخش مربوط به "نیم‌فصل بودن" مدت قرارداد رضایی در این توافق‌نامه کاملا محرز و مشخص و توسط طرفین امضا شده و به دلیل همین توافق جداگانه که تراکتور امضا کرده است، بازیکن مورد نظر قادر به فسخ قرارداد و این فسخ موجه بوده است.»

به عبارت دیگر، قرارداد اولیه رضایی با تراکتور به مدت یک فصل منعقد شده بود اما هم در قرارداد و هم در توافق سه‌جانبه مذکور، بارها به این نکته اشاره شده که مدت قرارداد نیم‌فصل همراه با تعهداتی بین طرفین بوده و قاضی به استناد همین تعهدات، فسخ را صحیح تشخیص داده است.

با اعلام این رای، باشگاه تراکتور که از پارسال منتظر اعلام نتیجه شکایت رضایی از فدراسیون فوتبال بوده است، دیگر از بازیکن کنونی سپاهان شکایتی نخواهد کرد.

تراکتور به‌تازگی نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تا اعلام نتیجه شکایت کاوه در دادگاه حکمیت ورزش منتظر می‌ماند؛ در واقع تبریزی‌ها با منوط کردن شکایت خود از کاوه رضایی به نتیجه شکایت کاوه از فدراسیون، تصمیم درستی اتخاذ کردند.

همچنین این رای دغدغه رضایی برای ادامه مسابقات با پیراهن سپاهان را از بین برده و در نتیجه تبعات فسخ غیر موجه دامن او را نخواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان