راننده‌های تسلا بالاترین نرخ تصادف را در جاده‌های آمریکا دارند

خودروهای تسلا در بین ۳۰ برند مورد مطالعه‌ی ایالات‌ متحده، بیشترین نرخ تصادفات رانندگی را داشته‌اند.

بر اساس مطالعه‌ی جدیدی که در یک سال اخیر توسط LendingTree روی 30 برند خودرویی انجام شده، تسلا در ایالات متحده بیشترین تصادفات را داشته‌ است.

به گزارش زومیت، رانندگان تسلا با نرخ 24 از هر 1٬000 تصادف در دوره‌ی یک ساله‌ از اواسط نوامبر 2022 تا اواسط نوامبر 2023 (آبان 1401 تا آبان 1402)، در ایالات متحده در رتبه‌ی اول و پس از آن رم‌تراکس (Ram) در رتبه‌ی دوم تصادفات قرار گرفت.

یافته‌های Lending Tree در مورد رانندگانی که بالاترین میزان تصادفات خودرو را داشتند، باعث فراخوان دو میلیون خودروی تسلا در ایالات متحده شد تا سیستم کمک‌راننده‌ی آن‌ها اصلاح شود.

خودروهای الکتریکی تسلا به صورت استاندارد با سیستم پیشرفته‌ی کمک‌راننده (ADAS) به‌ نام اتوپایلت عرضه می‌شوند. فناوری ADAS تسلا برای کمک به رانندگان در هدایت کردن، شتاب‌گیری و ترمز طراحی شده است.

راننده‌های تسلا بالاترین نرخ تصادف را در جاده‌های آمریکا دارند

ایلان ماسک در سال 2021 ادعا کرد که احتمال تصادف یک راننده‌ی تسلا که از Autopilot استفاده می‌کند، حدود 10 برابر کمتر از راننده‌ی خودروهای معمولی است. در حالی که تسلا گزارش‌های ایمنی خود را به صورت عمومی منتشر می‌کند، به محققان متفرقه اجازه‌ی ارزیابی داده‌های خود را برای تأیید یا رد کردن چنین ادعاهایی نمی‌دهد.

تحقیقات دو ساله توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) نشان داد که ویژگی Autosteer تسلا که بخشی از Autopilot و رانندگی تمام‌خودکار (FSD) است، دارای نقص‌های ایمنی است که ممکن است باعث افزایش خطر تصادف شود.

NHTSA اعلام کرد که متوجه شده رانندگان تسلا به راحتی می‌توانند از ویژگی Autosteer اتومبیل سوءاستفاده کنند و حتی ممکن است ندانند که آیا این ویژگی روشن است یا خاموش.

تسلا با یافته‌های NHTSA موافقت نکرد، اما فراخوان را پذیرفت تا به‌روزرسانی‌هایی را در Autosteer اعمال کند. این نرم‌افزارِ به‌روز‌شده، رانندگان را مجبور می‌کند بیشتر به جاده توجه کنند و در صورت تشخیص استفاده‌ی غیرمسئولانه توسط سیستم‌های تسلا، رانندگان را از استفاده از Autopilot محروم می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان