محبوبیت چشمگیر خودروهای تسلا در چین ادامه دارد

آمار خودروسازان در چین نشان می‌دهد که تسلا رشد فروش چشمگیری در این کشور تجربه کرده است.

داده‌های انجمن خودروهای سواری چین (CPCA) نشان می‌دهد که تسلا در ماه دسامبر (آذر و دی) 94٬139 دستگاه خودرو الکتریکی ساخته‌شده در چین را فروخته است که درمقایسه‌با سال قبل 68٫7 درصد افزایش یافته است.

به گزارش زومیت، تحویل خودروهای مدل 3 و مدل Y ساخت چین درمقایسه‌با ماه نوامبر (آبان و آذر) 14٫2 درصد افزایش یافته است. رقیب چینی تسلا، یعنی BYD، با عرضه‌ی مدل‌های هیبریدی، در ماه دسامبر (آذر و دی) 341٬043 دستگاه خودرو سواری تحویل داده است که درمقایسه‌با ماه نوامبر 13 درصد و درمقایسه‌با سال گذشته 45 درصد افزایش یافت.

به‌گزارش رویترز، BYD با فروش 944٬779 دستگاه خودرو جدید در سه‌ماهه‌‌ی چهارم رکورد سه ماهه‌ی جدیدی را ثبت کرد. سال گذشته، تسلا 947٬742 خودرو ساخت چین به مشتریان تحویل داد که شامل 52٫4 درصد از خودروهای برقی آمریکا می‌شود.

کارخانه‌ی تسلا در شانگهای، بزرگ‌ترین کارخانه‌ی این شرکت در جهان، می‌تواند سالانه 1٫1 میلیون دستگاه خودرو مدل 3 و مدل Y تولید کند. این خودروها علاوه‌بر چین، به کشورهایی مانند نیوزیلند و استرالیا نیز صادر می‌شوند.

تسلا با تحویل 484٬507 خودرو در سه‌ماهه‌ی جهارم سال 2023 رکورد جدیدی ثبت کرد؛ اما همچنان پشت‌سر BYD قرار می‌گیرد.

تسلا با رقابت شدیدی در بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان مواجه است. افزایش شدید قیمت خودرو و کاهش تقاضای خودروهای برقی از یک سو و ورود رقبای چینی از‌جمله شیائومی و هواوی به این عرصه از سوی دیگر باعث شده است رهبری تسلا در بازار خودروهای برقی در سال‌های آینده با مشکلات جدی روبه‌رو شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان