چگونه خانواده ای شاد و سالم داشته باشیم؟ (۹ توصیه کاربردی)

شاید شما در یک محیط خانوادگی ناسالم بزرگ شده اید. اما، زندگی به شما این فرصت را می دهد که خانواده خود را بسازید، خانواده ای که خودتان انتخاب می کنید. سعی کنید همیشه بهترین های خود را به خانواده جدید خود بدهید. مطمئن شوید که ابتدا زخم های خود را التیام داده اید تا بتوانید بهترین نمونه ممکن برای فرزندان خود باشید.

سواد زندگی؛ تربیت فرزندان؛ مریم طرزی -  شما در چه خانواده ای بزرگ شده اید؟ یک محیط پر تنش یا آرام و شاد؟ دوست دارید خانواده شادتری داشته باشید؟ می خواهید که به همزیستی بهتری در خانواده دست یابید طوری که همه احساس رضایت بیشتری داشته باشند؟ اگر پاسخ شما مثبت است، نکات کلیدی درج شده در این مقاله را از دست ندهید.

برای داشتن یک خانواده سالم و پویا، باید از هر پیوندی در خانواده طوری مراقبت کنید که انگار یک اثر هنری است، زیرا هر یک از اعضای خانواده شما منحصر به فرد و ارزشمند هستند. در واقع، همه ی اعضا سزاوار شناخته شدن و نوع رفتاری هستند که به آنها احساس رهایی می دهد، در حالی که ریشه های همه مشترک است. بدیهی است که در این زمینه همیشه چالش هایی وجود دارد. با این حال، خبر خوب این است که راهکارهای ساده و خوبی برای رسیدن به چنین فضایی وجود دارد.
 
اینکه چگونه با اعضای خانواده مان ارتباط برقرار کنیم، چگونه به شخصیت سایر اعضای خانواده احترام بگذاریم و  چگونه برای ارتقای سطح رفاه خانواده وقت و انرژی بگذاریم مهم و غیرقابل انکار است. اما، یادمان باشد که همیشه درگیری ها و اختلاف نظرها در کمین اند تا بروز کنند. نترسید، شما باید بدانید که چگونه آنها را مدیریت کنید. همچنین باید بدانید که از چه ابزارهایی می توانید در این زمینه استفاده کنید.
 
 
_____________________
 
درس های دیگری در سواد زندگی
مدرسه آموزش‌های دانش پایه و کاربردی عصر ایران
 
کانال تلگرامی سواد زندگی: savadzendegi@
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان