خودتان را چقدر می شناسید؟ شش راه برای شناختِ توانایی و فضایل پنهانتان

بسیاری از افراد، زندگی روزمره خود را در بی تفاوتی، بی معنایی، ناخرسندی، عدم رضایت و نوعی احساس ناامنی و بی اعتمادی نسبت به دیگران و محیط پیرامون شان می گذرانند

سواد زندگی؛ توسعه توانمندی‌های فردی؛ مریم طرزی - شما چقدر خودتان را می شناسید؟ چقدر به نقاط قوت و ضعف خود آگاهی دارید؟ اصلا می دانید چه توانایی هایی دارید و چه مایه نیرومندید؟

واقعیت آن است که تمام انسانها توانایی هایی دارند که خود از آن بی خبرند و گاهی در موقعیت های ویژه یا لحظات بحرانی از دیدن آنها در خود تعجب می کنند: «همچی کاری از من بر می اومد و نمی دونستم!»؛ «اصلا فکر نمی کردم از پس این کار بر بیام!»؛ «واقعا از خودم تعجب کردم»؛ «وای! تونستم»... همه ما چنین مکالماتی با خودمان یا دیگران داشته ایم.

خبر خوب آن که لازم نیست منتظر موقعیت ویژه ای باشیم تا توانایی و امکانات خود را کشف کنیم؛ با آگاهی از چگونگی کشف توانایی های خود به شناخت درست نیرو، امکانات و نقاط قوت بالقوه مان دست می یابیم. شناخت توانایی ها به شما امکان حضور در رقابت های سالم و ارزشمند را می دهد و موفقیت و رضایتمان را تضمین می کند. 

بسیاری از افراد، زندگی روزمره خود را در بی تفاوتی، بی معنایی، ناخرسندی، عدم رضایت و نوعی احساس ناامنی و بی اعتمادی نسبت به دیگران و محیط پیرامون شان می گذرانند. این افراد هیچ شناختی از فضایل و توانایی های ارزشمندی که در درون شان نهفته است ندارند؛ اما کافی است پی ببرند که چه پتانسیل بالایی از توانمندی دارند، تا نگاه شان به خود و جهان پیرامون تغییر کند؛  زندگی شان طعم و معنا پیدا کند و سرنوشت متفاوتی را برای خود رقم بزنند.

 در این درس همچون دیگر درس های سواد زندگی، کوشیده ایم تا ابزارها و متدهای نوینی را بر پایه ی جدیدترین یافته ها و مستندات علمی و روان شناختی از منابع به روز و معتبر بین المللی و آکادمیک با زبانی روان و ساده در اختیارتان بگذاریم، تا خودتان را کشف کنید، نیروها، فضایل و نقاط قوت تان را بشناسید و در جهت پروردن آنها اقدام کنید.

 
_____________________
 
درس های دیگری در سواد زندگی
مدرسه آموزش‌های دانش پایه و کاربردی عصر ایران
 
کانال تلگرامی سواد زندگی: savadzendegi@
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان