واکنش جهاد اسلامی و حماس به اقدام ضدیمنی آمریکا

حماس اعلام کرد: «اقدام آمریکا در افزودن [نام انصارالله به لیست تروریستی] اقدامی نخ‌نما برای محافظت از اشغالگران و سرپوشی برای تحمیل تجاوزات وحشیانه و کشتار جمعی در نوار غزه است».

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در دو بیانیه جداگانه اقدام آمریکا در بازگرداندن جنبش انصارالله یمن به فهرست اصطلاحا «تروریستی» را محکوم کردند.

به گزارش فارس، حماس اعلام کرد: «اقدام آمریکا در افزودن [نام انصارالله به لیست تروریستی] اقدامی نخ‌نما برای محافظت از اشغالگران و سرپوشی برای تحمیل تجاوزات وحشیانه و کشتار جمعی در نوار غزه است».

حماس در ادامه این اقدام آمریکا را غیراخلاقی و سیاست‌زده خواند و گفت که این تصمیم، نقش دولت بایدن در برنامه‌های توسعه‌طلبانه صهیونیستی در نوار غزه و منطقه را ثابت می‌کند.

حماس در عین حال گفت: «سیاست‌های آمریکا مانع همبستگی ملت‌های عربی و آزاده جهان با مردم ما و آرمان عادلانه آن‌‌ها تا زمان نابودی اشغالگران نخواهد شد. ما از تلاش‌های یمن، انصارالله و تمام گروه‌های مقاومت در حمایت از فلسطین و قدس تقدیر می‌کنیم و آن را ارج می‌نهیم».

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در واکنش به این تصمیم آمریکا آن را محکوم کرد و گفت هدف از این اقدام، مجازات ملت یمن برای حمایت از مردم فلسطین است.

جهاد اسلامی در ادامه تاکید کرد که این اقدام نه از عزم و نه از صلابت موضع کشور برادر یمن خواهد کاست و پناه بردن آمریکا به استفاده از چنین اقداماتی شکست چندین و چندباره آن‌ها و تروریسم واقعی‌شان برای به زانو درآوردن ملت‌ها را نشان می‌دهد.

این جنبش فلسطینی در پایان به مردم یمن و مقامات انصارالله درود فرستاد و افزود که آن‌ها ایستادن در کنار مردم فلسطین برای جلوگیری از تجاوزات صهیونیستی-آمریکایی را ثابت کرده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان