دردناک ولی واقعی : کشیدن دندان به خاطر نداشتن هزینه دندانپزشکی

در شرایط کنونی، مطب‌های دندانپزشکی که از مواد مصرفی با کیفیت بالا استفاده می‌کنند؛ حجم کاری خود را کاهش داده اند که بتوانند زمان بیشتری کار کنند. بعضی از مطب‌های دندانپزشکی هم مجبور می‌شوند تعطیل کنند.

رییس پانزدهمین کنگره بین المللی دندانپزشکی عمومی ایران، با انتقاد از عدم حمایت بیمه‌ها از هزینه‌های دندانپزشکی، گفت: کشیدن دندان به خاطر نداشتن هزینه درمان، دردناک است. 
 
به گزارش خبرآنلاین به نقل از انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، مارال قربانزاده، در حاشیه برگزاری پانزدهمین کنگره بین المللی دندانپزشکی عمومی ایران که در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: در کنگره امسال، نقش آموزش‌های آکادمیک و دانشگاهی در کنار تجربه کار، مورد توجه قرار دارد و در همین زمینه، بیش از 300 سخنران داخلی و تعدادی سخنران از کشور ترکیه؛ به ارائه اطلاعات روز دنیا از دندانپزشکی می‌پردازند.
 
وی با اشاره به استقبال خوبی که دندانپزشکان از کنگره داشته اند، گفت: هدف ما از برگزاری این کنگره، قرار گرفتن آموزش‌های آکادمیک و دانشگاهی در کنار تجربه حاصل از کار است.
 
قربانزاده با عنوان این مطلب که سطح کیفی دندانپزشکان کشور بسیار عالی است، افزود: در این بین، نمی‌توان نقش انجمن‌ها در ارائه آموزش به همکاران را نادیده گرفت.
 
رئیس کنگره در ادامه به مهم‌ترین چالش حرفه دندانپزشکی در کشور اشاره کرد و گفت: قطعاً، هزینه‌های سنگین و سرسام‌آور درمان‌های دندانپزشکی، مهم‌ترین دغدغه همکاران دندانپزشک است.همه خدمات دندانپزشکی، فقط زیبایی نیست که برای آن ردیف بودجه بیمه‌ای نمی‌بینند. از شورای عالی انتظار داریم برای سلامت مردم، ردیف بودجه دندانپزشکی را ببیند. زیرا، برای ما دردناک است که مردم به خاطر نداشتن هزینه درمان دندانپزشکی، درخواست می‌کنند دندان آنها کشیده شود. امیدواریم هزینه‌های خدمات دندانپزشکی مورد حمایت بیمه‌ها قرار بگیرد، تا روزی فرا برسد که دهان مردم عاری از دندان‌های خراب باشد و بعد از آن بتوانیم به سمت برنامه پیشگیری برویم.
 
در حاشیه همین رویداد، اروند مالک دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی دندانپزشکی عمومی ایران به حضور 227 سخنران در این کنگره اشاره کرد و گفت: 28 کارگاه برای همکاران تدارک دیده شده که سه استاد خارجی نیز در این کارگاه‌ها حضور دارند. انتقال معلومات روز دندانپزشکی دنیا و نحوه استفاده از تجهیزات جدید دندانپزشکی، در این کارگاه‌ها به همکاران آموزش داده می‌شود.
 
این متخصص درمان ریشه، با عنوان این مطلب که رشته دندانپزشکی در ایران به روز است و همکاران ما از توانایی و قابلیت‌های بالایی برخوردارند، گفت: متأسفانه خودتحریمی ها باعث شده تا مطب‌های دندانپزشکی در کشور دچار اختلال شوند. بانک مرکزی در انتقال ارز برای واردات مواد مصرفی دندانپزشکی، مانع ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، وقتی کالا وارد گمرک می‌شود، برای ترخیص با مشکلاتی مواجه می‌شویم. این قبیل رفتارها، به کیفیت کار دندانپزشکی آسیب می‌زند.
 
وی افزود: دغدغه دندانپزشک، نباید خرید مواد مصرفی و تجهیزات مورد نیاز برای خدمت به بیمار باشد؛ زیرا، با کوچک‌ترین تغییر در نرخ ارز، شرکت‌ها از فروش کالا خودداری می‌کنند و همین موضوع، کار دندانپزشکان را سخت می‌کند. در شرایط کنونی، مطب‌های دندانپزشکی که از مواد مصرفی با کیفیت بالا استفاده می‌کنند؛ حجم کاری خود را کاهش داده اند که بتوانند زمان بیشتری کار کنند. بعضی از مطب‌های دندانپزشکی هم مجبور می‌شوند تعطیل کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان