مدیرعامل منطقه آزاد: کیش آماده آغاز واردات خودرو است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: در گذشته خودروهای به روز جزیره کیش یک جاذبه گردشگری برای این منطقه محسوب می‌شد که با توقف واردات خودرو نه تنها این جاذبه از بین رفته بلکه مشکلاتی را نیز برای کیشوندان رقم زده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه واردات خودرو به مناطق آزاد هنوز عملیاتی نشده است، گفت: برنامه‌ریزی در این رابطه انجام شده و کیش می‌تواند به عنوان نخستین منطقه آزاد کشور، واردات خودرو را آغاز کند.

به گزارش ایرنا، رحیم سرهنگی دوشنبه در نشست شورای ترافیک جزیره کیش اظهار کرد: در گذشته خودروهای به روز جزیره کیش یک جاذبه گردشگری برای این منطقه محسوب می‌شد که با توقف واردات خودرو نه تنها این جاذبه از بین رفته بلکه مشکلاتی را نیز برای کیشوندان رقم زده است.

وی ادامه داد: ناوگان حمل و نقل عمومی جزیره وضعیت مناسبی ندارد و در شان کیش نیست؛ در تلاشیم تا با آغاز رسمی واردات خودرو به مناطق آزاد، عملیات نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز آغاز شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش توجه به ظرفیت تاب آوری تعداد خودرو و موتور شارژی در جزیره کیش را موضوعی حائز اهمیت برشمرد و بیان کرد: برنامه ریزی در این خصوص باید تا پیش از عید نوروز انجام شود.

وی به برقراری تعادل بین اسقاط موتورهای شارژی و پلاک شدن موتورهای جدید، تعیین کاربری‌های شخصی، تجاری و یا گردشگری آنها، کنترل هوشمند رفت و آمد و میزان سرعت موتورها از طریق GPS و دیگر ابزارهای مورد نیاز، بهره گیری از طرح‌های شرکت‌های دانش بنیان و ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی برای راکبان خاطی تاکید کرد.

سرهنگی ادامه داد: کنترل رده سنی راکبان موتور شارژی، توجه ویژه به دارا بودن گواهینامه، تعریف مسیر و استفاده از ظرفیت‌های قابل دسترسی آسان تا پیش از عید نوروز برای جلوگیری از آسیب‌های جدی به راکبان موتور و ‌بهبود فضای گردشگری کیش از مواردی است که باید مورد توجه مدیران مربوطه قرار بگیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان