مصرف نمک یزدی‌ها ۲ برابر بیشتر از متوسط کشوری است

معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی گفت: آمار مبتلایان به فشار خون در استان یزد بسیار بالاست که از متوسط کشوری بالاتر است؛ بنابراین به عنوان یک راهکار بسیار مهم، کاهش مصرف نمک روزانه می‌تواند در کاهش فشارخون موثر باشد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به ضروت کاهش مصرف نمک توسط گروه‌های سنی مختلف، گفت: طبق بررسی‌ها میانگین مصرف نمک در استان یزد دو برابر بیشتر از متوسط کشوری است.

به گزارش فارس/ دکتر مسعود شریفی عصر امروز در جمع خبرنگاران حوزه سلامت استان با اشاره به اهمیت اجرای پویش ملی تغذیه سالم در استانهای کشور، اظهار کرد: میزان توصیه شده نمک، پنج گرم در روز است و این میزان در یزد 10 تا 15گرم در روز است که بیش از دو برابر مقدارتوصیه شده است.
وی افزود: میزان توصیه شده مصرف نمک جهت بیماران با فشارخون بالا حداکثرسه گرم است. همچنین یکی از عوامل خطر ابتلا به پرفشاری خون مصرف نمک بالاست.
معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی گفت: آمار مبتلایان به فشار خون در استان بسیار بالاست که از متوسط کشوری بالاتر است.بنابراین به عنوان یک راهکار بسیار مهم، کاهش مصرف نمک روزانه می تواند در کاهش فشارخون موثر باشد.

دکتر شریفی با بیان این‌که یکی از راه‌های دریافت نمک افزودن نمک به غذاها و استفاده از نمک پاش در میز یا سفره است، تصریح کرد: از راه‌های دیگر دریافت نمک که گاها میزان قابل توجه‌ای است نمک پنهان در غذاهاست که نان یکی از آنهاست که اگر کمی شور باشد دریافت مقدار زیادی نمک را موجب می‌شود.

وی با بیان این‌که بهترین اقدام پیشگیری از عوارض مصرف نمک را، عدم استفاده از نمکدان در سفره،کاهش مصرف غذاهای حاوی نمک و به اندازه خوردن نان دانست و بیان کرد: برچسب مواد غذایی، میزان نمک موجود را درج می کند که هنگام خرید باید به آن توجه کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان