این خودروی چینی چگونه رقیب تسلا شد؟ (+عکس)

BYD تصمیم گرفته که شاسی بلند الکتریکی خود با نام «تانگ» را برای مشتریان اروپایی ارتقا دهد.

علیرغم ورود BYD به بازار اروپا طی کمتر از یک سال پیش، این خودروساز اکنون به فکر نصب یک باتری قوی‌تری برای تانگ است و اظهار امیدواری می‌کند که این باتری برای رقابت با تسلا مدل Y کافی باشد.

به گزارش همشهری آنلاین، Tang EV که اولین بار در سال 2020 در نروژ عرضه شد، طی سال گذشته بازار خود را به آلمان، هلند و سایر بازار‌های اروپایی گسترش داد.

تانگ برقی ظاهراً با قیمت نسبتاً تند 72هزار یورویی، می‌خواست به عنوان یک رقیب قدرتمند در بخش SUV‌های الکتریکی دیده شود. اما رقابت با تسلا مدل Y که در آلمان باقیمت پایه 42 هزار و 990 یورو عرضه می‌شد، این جاه طلبی با مشکل همراه بود.

از نظر ابعاد، Tang EV با طول 4870 میلی متر، عرض 1950 میلی متر و ارتفاع 1725 میلی متر قابل توجه بود. پرفروش‌ترین مدل Y تسلا 120 میلی‌متر کوتاه‌تر است، اما حتی نسخه پرفورمنس با قدرت 534 اسب بخار از 55 هزار و 990 یورو شروع می‌شود که تانگ را گران جلوه می‌دهد.

مدل Y تسلا به عنوان پرفروش‌ترین خودرو در اروپا در سال گذشته و پرفروش‌ترین خودرو در سراسر جهان رکوردی تاریخی را ثبت کرد و نقطه عطف مهمی را برای خودرو‌های الکتریکی رقم زد.

با این حال، در 3 ماه آخر سال 2023، BYD موفق شد از تسلا به عنوان تولید کننده پیشرو خودرو‌های الکتریکی در جهان پیشی بگیرد و زمینه را برای رقابت بیشتر فراهم کند.

ارتقای کلیدی تانگ EV شامل به کارگیری باتری بزرگ‌تر است که ظرفیت آن را از 86 کیلووات ساعت به 108 کیلووات ساعت افزایش می‌دهد. این به معنی 130 کیلومتر برد بیشتر در چرخه WLTP است.

به گفته BYD، در حالی که برد قبلی 400 کیلومتر بود، تانگ ارتقا یافته اکنون می‌تواند تا 530 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند.

به روزرسانی باتری نسبتاً جامع است. Tang EV جدید دارای ظرفیت شارژ AC 11 کیلوواتی، افزایش قابل توجهی را نسبت به 7 کیلووات قبلی تجربه می‌کند و همچنین گزینه شارژ سریع تا 190 کیلووات DC آن را با ارزش کرده است.

علاوه بر این سیستم تعلیق هم نیاز به ارتقا داشت و BYD به واکنش مشتریان توجه کرد. به طوری که دمپر‌های فعال جدید، حرکات آرام‌تر و قابل کنترل تری را نوید می‌دهند.

علیرغم باتری بسیار بزرگ‌تر، برد تانگ همچنان کمتر از برد 565 کیلومتری تسلا Y است، اما سرعت این شاسی بلند چینی به اندازه شاسی بلند تسلاست.

با این حال اگر BYD ارزان‌تر بود، قطعا می‌توانست تسلا را به چالش بکشد. این خودروساز چینی اگرچه به طور رسمی چیزی درباره تعدیل قیمت نگفته، اما به طرز جالبی اعلام کرد: «برای یک شگفتی آماده باشید.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان