آمریکا برای دستگیری وزیر خارجه پیشین سودان پاداش تعیین کرد

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که این نهاد آمریکایی  برای دستگیری احمد محمد هارون وزیر امور خارجه پیشین سودان به دلیل جنایات جنگی, تا سقف ۵ میلیون دلار پاداش می دهد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که برای دستگیری احمد محمد هارون وزیر امور خارجه پیشین سودان به دلیل جنایات جنگی پاداش تعیین کرده است.
 
به گزارش ایرنا، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که این نهاد آمریکایی  برای دستگیری احمد محمد هارون وزیر امور خارجه پیشین سودان به دلیل جنایات جنگی, تا سقف 5 میلیون دلار پاداش می دهد.
 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: احمد محمد  هارون، که در زمان  عمر البشیر خدمت می کرد، توسط دادگاه کیفری بین المللی به دلیل جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت که گفته می شود بین سال های 2003 تا 2004 در دارفور انجام شده، تحت تعقیب است.
 
دستور تعقیب احمد هارون وزیر خارجه و عبدالرحیم محمد حسین، وزیر دفاع وقت دوران عمر البشیر در سودان از سوی دادگاه کیفری بین المللی صادر شده و آنها متهم به ارتکاب جرایم جنگی، ضد بشری و کشتار جمعی در دارفور در بین سال‌های 2003 تا 2007 هستند.
 
احمد هارون یکی از مهمترین متحدان عمرالبشیر در دوران حکومتش بود و پست‌های زیادی از جمله هماهنگ کننده پلیس مردمی در ایالت دارفور جنوبی، وزارت مشاور در وزارت کشور، وزیر مشاور در امور انسان‌دوستانه، والی ایالت شمالی و سپس جنوبی کردوفان شمالی، دستیاری و معاونت رئیس جمهور در حزب حاکم کنگره ملی را در کارنامه سیاسی خود دارد.
 
با سقوط نظام البشیر در 11 آوریل 2019، هارون نخستین مقام مسئولی بود که از سوی شورای نظامی انتقالی بازداشت و زندانی شد اما از زندان «کوپر» واقع در خارطوم گریخت.
 
ارتش سودان 11 آوریل 2019 (فروردین 1398) بعد از گذشت چهار ماه از تظاهرات‌های مردمی، عمر البشیر را پس از سه دهه حکومت عزل کرد و از آن زمان البشیر و مقامات نزدیک به او زندانی شدند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان