کانادا و ایتالیا توافقنامه امنیتی با اوکراین امضا کردند

جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا در کنفرانسی خبری گفت: ما همچنان از حق مردم اوکراین برای دفاع از خودشان حمایت می‌کنیم. این رویکرد لزوما به معنای حمایت نظامی است.

سران کانادا و ایتالیا روز شنبه با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در کی یف توافقنامه امنیتی امضا کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا در کنفرانسی خبری گفت: ما همچنان از حق مردم اوکراین برای دفاع از خودشان حمایت می‌کنیم. این رویکرد لزوما به معنای حمایت نظامی است.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز اظهار کرد: امروز شانه به شانه متحدان و شرکا به ارائه کمک‌های بیشتر به اوکراین متعهد شدیم؛ از جمله کمک‌های نظامی و بشردوستانه.

ملونی میزان کمک‌های ایتالیا به اوکراین را اعلام نکرد اما دفتر ترودو گفت که کانادا در سال 2024 بیش از 2.22 میلیارد دلار به کی‌یف کمک خواهد کرد.

این توافقنامه‌های در دومین سالگرد جنگ اوکراین و در حالی امضا شد که ملونی، ترودو، الکساندر دو کرو نخست وزیر بلژیک و اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا شنبه با قطار از لهستان وارد کی‌یف شدند تا بر حمایت خود از اوکراین تاکید کنند.

زلنسکی هشت روز پیش در سفر به برلین و پاریس توافقنامه‌های امنیتی دیگری با آلمان و فرانسه امضا کرد.

بر اساس توافق فرانسه و اوکراین، پاریس متعهد شده است تسلیحات بیشتر از سه میلیارد یورو دیگر کمک نظامی به کی‌یف ارائه دهد.

فرانسه همچنین متعهد شد که تسلیحات بیشتر از جمله سامانه‌های دفاع هوایی به کی‌یف صادر کرده و سربازان اوکراینی را آموزش دهد.

در توافقنامه برلین و کی‌یف نیز آمده است، آلمان از تمامی روش‌های ممکن برای استفاده از دارایی‌های روسیه به نفع اوکراین استفاده و در بازسازی زیرساخت‌های این کشور، به آن کمک خواهد کرد.

اوکراین قصد داد تا زمان پیوستن به ناتو، با کشورهای عضو این ائتلاف نظامی، توافقنامه امنیتی امضا کند و در ماه ژانویه نیز با انگلیس توافقنامه امنیتی امضا کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان