هزینه‌های سرسام آور درمان ناباروری؛ تخمک اهدایی چند؟

بررسی آمار‌های رسمی نشان می‌دهد که شیوع ناباروری کلی در زوج‌های ایرانی ۲۰.۳ درصد است. این به معنای آن است که حدود ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار زوج نابارور در کشور وجود دارد و بنابر بررسی‌های آماری، این تعداد از میانگین جهانی بالاتر است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با اعلام اینکه در حال حاضر 45 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، از زوجین نابارور به عنوان یکی از گروه‌های تحت پوشش یاد کرد. حال سئوال این است که تعرفه درمان ناباروری در سال جاری چه میزان بوده و چند درصد آن شامل بیمه می‌شود؟

در یک سال گذشته و پس از تصویب قانون جوانی جمعیت، موضوع بیمه درمانی برای زوج‌های نابارور به موضوع قابل بحث و حائز اهمیتی تبدیل شده است.

به گزارش اقتصادنیوز، امروز هم محمدمهدی ناصحی، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، برنقش ویژه بیمه سلامت در خدمات دهی به زوجین نابارور در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت تاکید کرد و گفت که «سالیانه دو هزار میلیارد تومان برای درمان ناباروری در کشور توسط بیمه سلامت پرداخت شده و ما امیدواریم حمایت‌های بیمه بتواند بخشی از هزینه‌های ناباروری را کاهش دهد.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که زوج‌های نابارور همواره از هزینه‌های سرسام آور درمان ناباروری گلایه دارند.


بررسی آمار‌های رسمی نشان می‌دهد که شیوع ناباروری کلی در زوج‌های ایرانی 20.3 درصد است. این به معنای آن است که حدود 3 میلیون و 260 هزار زوج نابارور در کشور وجود دارد و بنابر بررسی‌های آماری، این تعداد از میانگین جهانی بالاتر است.

به طور کلی اگر زوجی تا به حال بچه دار نشده باشند و خانم باردار نشده باشد به آن ناباروری اولیه می‌گویند، اما در ناباروری ثانویه، زوجین بعد از یک بار تجربه بارداری که ممکن است موفق یا ناموفق بوده باشد، برای بار دوم قادر به بارداری نیستند.

با این همه هزینه روش‌های درمان ناباروری به ویژه هزینه آی وی اف، یکی از دغدغه‌های اصلی زوجین نابارور است که در ادامه به جزئیات آن می‌پردازیم.

هزینه درمان ناباروری در سال 1402


به گزارش رادینا سلامت هزینه درمان ناباروری در کشور از نرخ 5 میلیون تومان تا 50 میلیون تومان متغیر می‌باشد؛ البته در برخی از موارد، افراد نیازمند خدمات تخصصی جانبی نظیر خدمات حوزه ژنتیک هستند که در این صورت به طبع هزینه تمام شده برای درمان ناباروری افزایش می‌یابد. با این حال افراد می‌توانند برای انجام تست‌ها به مراکز آزمایشگاهی و سونوگرافی تحت پوشش بیمه خود مراجعه نمایند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان