فیلم اوپنهایمر برنده قطعی اسکار خواهد شد؟

فیلم اوپنهایمر با کسب جایزه اصلی انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا، احتمال کسب جایزه بهترین فیلم جوایز اسکار را به بالاترین حد ممکن رساند.

فیلم «اوپنهایمر» با کسب جایزه اصلی انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا، احتمال کسب جایزه بهترین فیلم جوایز اسکار را به بالاترین حد ممکن رساند.

به گزارش ایسنا، «اوپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان در ادامه درخشش در فصل جوایز سینمایی با کسب جایزه اصلی از انجمن تهیه‌کنندگان مسیر خود را برای درخشش در جوایز اسکار هموارتر کرد و می‌توان از حالا این فیلم را برنده اسکار بهترین فیلم دانست، مگر اینکه اتفاقی عجیب روی دهد.

برنده جایزه اصلی جوایز انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا (PGA Awards) با برنده اسکار بهترین فیلم در 15دوره از 20 سال گذشته و 24 دوره از آغاز این جوایز سینمایی در سال 1990مطابقت داشته است.

«اوپنهایمر» که در 13 شاخه از جوایز اسکار نامزد دریافت جایزه است تاکنون جوایز متعددی از جمله بهترین فیلم جوایز گلدن گلوب، جوایز آکادمی فیلم بریتانیا (بفتا)، انجمن کارگردانان، تهیه‌کنندگان، بازیگران و بسیاری از جوایز اتحادیه‌های منتقدان در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

ساخته جدید نولان  از فضای فیلم‌های علمی تخیلی او فاصله گرفته و شبیه فیلم «دانکرک» یک روایت تاریخی است، به صورت ترکیبی از فرمت‌های «IMAX» و 60 و 65 میلیمتری فیلمبرداری شده و بر اساس اعلام کمپانی یونیورسال نخستین پروژه سینمایی است که در آن از فیلمبرداری آنالوگ سیاه و سفید «IMAX» استفاده می‌شود. 

فیلم‌نامه «اوپنهایمر» بر اساس کتاب «پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر» نوشته شده و علاوه بر «کیلین مورفی» در نقش اصلی، «مت دیمون»، «امیلی بلانت»، «رابرت داونی جونیور» «کنت برانا» و «کیسی افلک» نیز در آن نقش آفرینی می‌کنند.

این فیلم در نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار در شاخه‌هایی چون بهترین فیلم، کارگردانی، نقش اول و مکمل مرد، نقش مکمل زن، طراحی لباس، چهره‌آرایی، طراحی تولید، تدوین، صدا، موسیقی متن و فیلمبرداری شانس دریافت جایزه دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان