مدارای بی‌پایان با خالق یک فاجعه

وای اگر ایرانی بودی!

شماره روزنامه: ۵۹۶۰ تاریخ چاپ: ۱۴۰۲/۱۲/۱۰ ...

سپاهانی که این هفته ششمین باخت پیاپی‌اش را برابر استقلال تجربه کرد، شاید گران‌قیمت‌ترین تیم باشگاهی تاریخ فوتبال ایران باشد. هر که را امکان داشته برای مورایس خریده‌اند و اصلا گویا تعمدا به همین بازیکنان هم بسیار بیشتر از سطح توقع‌شان پول داده‌اند. حتما خودتان اعداد و ارقامی که به صورت رسمی و غیررسمی در مورد رقم قرارداد برخی بازیکنان سپاهان منتشر شده شنیده‌اید و سرتان مثل ما سوت کشیده؛ آیا آن همه هزینه صورت گرفته و کادری چنین پر و پیمان تشکیل شده که شما به صغیر و کبیر ببازید؟

هر بار هم سپاهان می‌بازد، یک عده ماله را برمی‌دارند و از یک جهت می‌کشند؛ آقا امتیازاتش کسر شد روحیه نداشت، امتیازاتش را برگرداندند تمرکزش به هم ریخت، بازیکنانش را محروم کردند تیمش به هم ریخت، به الهلال خورد که هیچ تیمی نمی‌تواند آن را ببرد... خب اگر قرار باشد با همین دست‌فرمان جلو برویم، به هر حال برای هر باختی یک توجیه به ظاهر منطقی پیدا می‌شود دیگر. سوال اینجاست که خداوکیلی اگر جای مورایس یک مربی ایرانی روی نیمکت سپاهان بود هم باز همین‌قدر با او مدارا می‌شد؟ اصلا همین محرم نویدکیا مگر با تیمی ارزان‌تر از این دوم و سوم نمی‌شد؟ مگر بچه‌هایش بد فوتبال بازی می‌کردند؟ پس چرا عوض شد و یک سال هم در خانه نشست؟

از قرار معلوم مورایس در اصفهان همه جور دغدغه دارد غیر از فوتبال. انواع و اقسام بازیکنان خارجی را خریده که اغلب آنها ناکارآمد بودند و اگر یک مربی ایرانی نصف این خریدها را انجام می‌داد، پدر و مادرش هم او را «دلال» صدا می‌زدند! هر کجا هم که می‌رود خودش را پرزنت می‌کند و دنبال دریافت پیشنهاد جدید است، انگار در سپاهان او را به اسیری گرفته‌اند. کل فورواردهای لیگ را در تیمش جمع کرده، بعد دنبال این است که خرید جدیدش از شمس‌آذر مسابقات بزرگ را برایش در بیاورد. یک روز کاوه رضایی را کنار می‌گذارد و روز دیگر او را برمی‌گرداند. در حل بحران اخراجی‌های پرشمار تیمش معطل مانده و نسبت به فاجعه خط دفاع ویرانی که در 23 بازی فقط 6 کلین‌شیت داشته مطلقا بی‌تفاوت است.

بله؛ فوتبال ایران مشکلات زیادی دارد، اما دستاورد شما و کادر میلیون دلاری‌ات با این همه ریخت‌وپاش چه بوده؟ اصلا سپاهان اولویت چندم شماست استاد؟ یقینا اگر یک مربی ایرانی جای‌تان بود، رسانه‌ها زنده زنده رنده‌اش می‌کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان