سخنگوی وزارت خارجه : کانال‌های دیپلماتیک همچنان بین ایران و آمریکا با واسطه فعال است/ ایران از هیچ جنگی در منطقه حمایت نمی‌کند

سخنگوی وزارت خارجه درباره برجام اظهار داشت: هدف اصلی ما لغو تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه علیه ملت ایران و برخورداری دولت و ملت ایران از حقوق تعریف شده در چارچوب برجام است. کانال‌های دیپلماتیک همچنان بین طرف‌های مذاکره بین ایران و آمریکا با واسطه فعال است. چارچوب‌های دیپلماتیک به قوت خود باقی است و در این خصوص تغییری ایجاد نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه با تبریک به منتخبان مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از دست‌اندرکاران برگزاری این انتخابات تشکر و قدردانی کرد.
 
به گزازرش ایسنا، ناصر کنعانی در نشست خبری امروز (دوشنبه) با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در روز جمعه 11 اسفندماه گفت: این انتخابات در فضایی امن، سالم و پر نشاط و با حضور هوشمندانه و با بصیرت مردم ایران برگزار شد.

برای همکاری مجدانه، سازنده، مکمل و هم‌افزا با مجلس جدید آماده‌ایم

کنعانی گفت: در اینجا بار دیگر آمادگی دستگاه دیپلماسی را برای همکاری مجدانه، سازنده، مکمل و هم‌افزا با دوره جدید مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های  ملی و مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنم‌.

دومین نشست اضطراری وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی فردا در جده برگزار می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: فردا دومین نشست اضطراری وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده در ارتباط با تحولات اخیر فلسطین و جنایت های رژیم صهیونسیتی علیه مردم غزه برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: تکلیف کشورهای اسلامی در اجلاس فردا روشن است. آنها باید یک تصمیم جدی برای ایجاد بازدارندگی از ادامه حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، پایان دادن به جنگ و فراهم کردن زمینه برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم فلسطین بگیرند و مانع از تحقق هدف شوم صهیونیست‌ها برای کوچاندن مردم غزه شوند.

ادعا درباره ساخت پایگاه ایران در دریای سرخ با کمک سودان، بی‌اساس و با اهداف سیاسی است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد ادعاهای مطرح شده از سوی  برخی از رسانه‌های غربی مبنی بر اینکه ایران به دنبال ساخت پایگاهی در دریای سرخ با کمک سودان است، گرچه وزیر امور خارجه سودان شب گذشته این خبر را تکذیب کرد؟ خطاب به خبرنگار پرسش کننده گفت: آفتاب آمد، دلیل آفتاب و همانطور که شما  گفتید وزیر امور خارجه سودان این موضوع را تکذیب کرده است.
 
وی ادامه داد: ادعایی که مطرح شده همانطور که وزیر خارجه سودان اشاره کردند یک ادعای بی‌اساس و با اهداف سیاسی است.

همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه علیه هیچ کشور و طرف ثالثی نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در مورد ادعاهای رسانه‌های غربی در مورد همکاری‌های دفاعی ایران با روسیه در طول جنگ اوکراین و اینکه در حال حاضر همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه چگونه است گفت: ما بارها در این ارتباط مواضع و دیدگاه‌های خودمان را مطرح کرده‌ایم ، روابط نظامی و دفاعی ایران و روسیه همکاری‌های متعارف و مبتنی بر حقوق و مقررات بین‌المللی و همچنین مبتنی بر منافع و مصالح مشترک دو کشور است.
 
کنعانی ادامه داد: این همکاری‌ها مسبوق به قبل از  وقوع جنگ در اوکراین است و همکاری‌های دو کشور در همین چارچوب ادامه پیدا می‌کند.
 
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این همکاری علیه هیچ کشور و طرف ثالثی نیست و مواضع ایران در مورد جنگ اوکراین مشخص است.
 
وی افزود: ما بارها اعلام کرده‌ایم که جنگ را راه حل نمی‌دانیم و از راهکار سیاسی حمایت می‌کنیم  و در همین ارتباط بارها آمادگی ایران را برای میانجیگری جهت حل این بحران اعلام کرده‌ایم.
 
کنعانی افزود: مطرح کردن این اتهامات را با انگیزه‌های سیاسی و تلاش برای انحراف اذهان از نقش جنگ‌افزاران در ادامه این جنگ می‌دانیم، جنگ افروزانی که میلیاردها دلار تسلیحات خود را برای یک طرف این جنگ ارسال می‌کنند  و باعث افزایش جنگ‌افروزی می‌شوند.

ایران از هیچ جنگی در منطقه حمایت نمی‌کند

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد:  ایران از هیچ جنگی در منطقه حمایت نمی‌کند و همواره طرف سازنده در مناقشات منطقه‌ای بوده است.

کانال‌های دیپلماتیک همچنان بین ایران و آمریکا با واسطه فعال است

سخنگوی وزارت خارجه درباره برجام اظهار داشت: در خصوص برجام هم آمد و رفت دولت‌ها در آمریکا تغییری در تعهد دولت این کشور نسبت به برجام ایجاد نخواهد کرد. دولت آمریکا یکجانبه از برجام خارج شد و مسؤولیت‌های خروج یکجانبه و غیرقانونی متوجه این دولت است.
 
کنعانی بیان کرد: هدف اصلی ما لغو تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه علیه ملت ایران و برخورداری دولت و ملت ایران از حقوق تعریف شده در چارچوب برجام است. کانال‌های دیپلماتیک همچنان بین طرف‌های مذاکره بین ایران و آمریکا با واسطه فعال است. چارچوب‌های دیپلماتیک به قوت خود باقی است و در این خصوص تغییری ایجاد نشده است.
 
وی تصریح کرد: ما پایبند به میر مذاکره بودیم و هستیم و در صورت حسن نیت طرف مقابل معتقدیم امکان جمع بندی مذاکرات و بازگشت مسؤولانه و متعهدانه همه طرف‌ها به برجام همچون گذشته وجود دارد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان