محمدرضا عارف: مشارکت کم نشانه نارضایتی اکثریت مردم از وضعیت است

باید اقدامات عاجلی برای بازگشت اعتماد عمومی و امیدواری مردم به اصلاح از درون از سوی حاکمیت صورت بگیرد در این راستا عفو عمومی، گفت وگوی حاکمیت با دلسوزان و مصلحان واقعی ، مبارزه با فسادهای اداری و سازمان یافته ،حل بحران سیاست خارجی ،دلجویی از اقشار تاثیر گذار جامعه بویژه نخبگان دانشگاهی ، هنرمندان و ورزشکاران در کمترین زمان پیشنهاد می شود.

عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: این انتخابات درس های مهمی برای مسئولان به همراه داشت میزان کم مشارکت نشان از نارضایتی اکثریت مردم از وضعیت کنونی است هشدارهای لازم هم درباره موج فزاینده نارضایتی ها از سال ها قبل از سوی دلسوزان داده شده است اما متاسفانه کو گوش شنوا؟ ا

به گزارش جماران؛ رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه میزان کم مشارکت نشان از نارضایتی اکثریت مردم از وضعیت کنونی است، تاکید کرد: مسئولان خوشحال از قدرت یکپارچه و حاکمیت یکدست هستند اما غافل از اینکه تجارب تاریخی به ما می گوید دیر یا زود حاکمیت یکدست برای حاکمان نتیجه جز بی اعتبار شدن از سوی ملت را در پی نخواهد داشت.

محمدرضا عارف روز سه شنبه در جمع اعضای شورای مشورتی خود با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و عید باستانی نوروز بر ضرورت کمک به هموطنان نیازمند با استفاده از ظرفیت خیرین و نهادهای مدنی باتوجه به وضعیت اسف بار معیشتی و اقتصادی مردم تاکید کرد.


مردم نجیب و صبور استان سیستان و بلوچستان مستحق بهترین ها هستند

وی با اشاره به وقوع سیل در بخش جنوبی استان سیستان و بلوچستان ، تاکید کرد: مردم نجیب و صبور استان سیستان و بلوچستان مستحق بهترین ها هستند اما به دلیل بی تدبیری های صورت گرفته این استان با محرومیت های مختلفی رو به رو است.

متاسفانه در یکسال گذشته هم مصائب مختلفی برای مردم استان سیستان و بلوچستان حادث شده است و بروز برخی حوادث امنیتی در این استان، منجر به مشکلات متعددی برای هموطنان عزیزمان در استان سیستان و بلوچستان شده است .

از شعبه استانی بنیاد امید ایرانیان انتظار است از تمامی ظرفیت های خود برای کمک به مردم سیل زده استفاده کند که خوشبختانه با فراخوان های صورت گرفته برای کمک اقدمات اولیه خوبی از سوی نهادهای مدنی صورت گرفته است که اینگونه کمک ها باید ادامه پیدا کند.

مسئولان خواب زده و کارنابلد را نمی توان بیدار کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: این انتخابات درس های مهمی برای مسئولان به همراه داشت میزان کم مشارکت نشان از نارضایتی اکثریت مردم از وضعیت کنونی است هشدارهای لازم هم درباره موج فزاینده نارضایتی ها از سال ها قبل از سوی دلسوزان داده شده است اما متاسفانه کو گوش شنوا؟

البته انتظار اینکه مسئولان خواب زده و کارنابلد را با این هشدارها بیدار کرد هم انتظار معقولی نیست آنها خوشحال از قدرت یکپارچه و حاکمیت یکدست هستند اما غافل از اینکه تجارب تاریخی به ما می گوید دیر یا زود حاکمیت یکدست برای حاکمان نتیجه جز بی اعتبار شدن از سوی ملت را در پی نخواهد داشت.

وی با اشاره به تعمیق روزافزون شکاف بین ملت و حاکمیت ، خاطرنشان کرد: اختلاف اساسی در روایت ملت و حاکمیت از وضعیت کنونی است حاکمیت معتقد به نزدیک شدن به قله است ولی ملت اوضاع را نامساعد می‌بیند.

یکدست سازی بحران ناکارآمدی و مشروعیت را تعمیق می کند

عارف با هشدار نسبت به تبعات خطرناک امنیتی شکاف ملت و حاکمیت تاکید کرد: یکدست سازی بحران ناکارآمدی و مشروعیت را تعمیق می کند و مطمئنا در صورت ناامیدی از ساز و کارهای مسالمت آمیز درونی،منجر به چشم دوختن به سازو کارهای خارج از ساختار کنونی و تقویت راه حل های رادیکال و بحران آفرین برای کشور و مردم می شود.

باید اقدامات عاجلی برای بازگشت اعتماد عمومی و امیدواری مردم به اصلاح از درون از سوی حاکمیت صورت بگیرد

رئیس بنیاد امید ایرانیان بر ضرورت مهار افراطی گری و جلوگیری از تصمیمات خطرناک ، تنش زا و ضد حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت: باید اقدامات عاجلی برای بازگشت اعتماد عمومی و امیدواری مردم به اصلاح از درون از سوی حاکمیت صورت بگیرد در این راستا عفو عمومی، گفت وگوی حاکمیت با دلسوزان و مصلحان واقعی ، مبارزه با فسادهای اداری و سازمان یافته ،حل بحران سیاست خارجی ،دلجویی از اقشار تاثیر گذار جامعه بویژه نخبگان دانشگاهی ، هنرمندان و ورزشکاران در کمترین زمان پیشنهاد می شود.

 

محمدرضا عارف

 

تداوم وضعیت فعلی را برای جریان اصلاحات مناسب نمی دانم

وی همچنین به نحوه کنش جریانات سیاسی در جریان انتخابات 11 اسفندماه اشاره کرد و گفت: انتظار بود جریان‌های سیاسی بویژه جریان اصلاحات با تدبیر بیشتری در انتخابات کنشگری انجام می دادند چرا باید پیروزی های دهه 90 علی رغم رد صلاحیت های گسترده در آن زمان به نتایج چندسال اخیر منجر شود؟ هر زمان ما به جای اصالت دادن به گفتمان، به افراد اصالت دادیم با مشکلات مختلفی رو به رو شدیم .شخصا تداوم وضعیت فعلی را برای جریان اصلاحات مناسب نمی دانم و امیدوارم با استفاده از تجربیات گذشته مسیر اصلاح شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان